I travagliadori di strada si sò riuniti à l'atelier d'Economia di Strada

I travagliadori di strada si sò riuniti à l'atelier d'Economia di Strada
I travagliadori di strada si sò riuniti à l'atelier d'Economia di Strada

"Street Economics Workshop", unu di i travaglii preparatori di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu chì si terrà in Izmir u 15-21 di marzu, hà riunitu i travagliadori di strada è i so rapprisentanti in Çukurhan Storicu. I prublemi discututi in l'attellu è e pruposte di suluzione cuntribuiscenu à a dichjarazione finale di u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu, chì serà annunziata à tutta a Turchia è u mondu u 21 di marzu.

U Workshop d'Economia di Strada, urganizata in cuuperazione cù a Municipalità Metropolitana di Izmir è u Cunsigliu di i Cummercianti è Artigiani Mobile di Izmir, hà riunitu l'attori di l'economia di strada chì travaglianu in diversi campi. In l'attellu, parechji tematiche cum'è i diritti di i travagliadori di strada, e fonti ecunomiche è suciali di i prublemi chì anu sperimentatu, è l'arrangiamenti ghjuridichi chì deve esse fattu in questu spaziu sò stati discututi.

L'attellu s'hè fattu in trè sezioni principali : u quadru teoricu di l'ecunumia di strada, a valutazione di l'ecunumia di strada in termini di media, dirittu è pulitica, e sperienze di i travagliadori di strada è u foru. I temi discututi in l'attellu è e suluzioni sviluppate contru à elli cuntribuiscenu à a dichjarazione finale di u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu, chì serà annunziatu à tutta a Turchia è u mondu u 21 di marzu.

Una larga rapprisentazione hè stata ottenuta

U Workshop d'Ecunumia di Strada si concentrava nantu à i cummercianti mobili, l'artighjani è i travagliadori precari chì sentenu l'effetti negativi di e cundizioni ecunomiche d'oghje più severamente. In u scopu di pruduce pulitiche per sti gruppi per campà è travaglià in cundizioni ecunomiche più demucratiche, ghjuste è parità, l’attellu hè statu urganizatu cù una larga participazione.

L'attellu hè statu participatu da accademichi, avucati, circadori, membri di i media è pulitichi, è ancu rapprisentanti di l'urganisazioni non governamentali, cummercianti mobili è associazioni di artighjani è cooperative. Reunione cù Dr. Osman Sirkeci, Prof. Dr. Kamran Elbeyoglu, Prof. Dr. Nurseren Tor, Consigliere municipale di Istanbul Şişli Atty. Emin Vahap Şimşek, chì rapprisenta a Comunità Roma di Istanbul Bahattin Turnalı, chì rapprisenta l'Assemblea di i Commercianti è Artigiani Evren Laçin, chì rapprisenta a Cooperativa di Riciclamentu di l'Egeu Erhan Laçin, Capu di Pulizia di a Municipalità Metropolitana di İzmir Turgay Günay, Anzianu Direttore Culturale Provinciale di İzmir, Yusuf Zitor Ulus Medya Özgür Coşkun, Özer Doğan, membru di u Cunsigliu di l'Associazione di i Governi Locali Suciali Democratici, u maestru in pensione è u venditore di beni di seconda mano Servet Sabak, è u presidente di l'Associazione di Solidarietà di i Migranti Siriani è Muhammed Saleh di İzmir Mobile è Siriani anu assistitu. prof. Dr. Huriye Toker, Presidente Fundatore di a Confederazione Naziunale Indiana di Venditori Stradali Arbind Singh è l'avucatu Nandita Haksar anu cuntribuitu à a riunione per mezu di video.

"L'economia di strada hè u locu di nascita di u clima di l'imprenditorialità"

L'economista di strada Dr. Osman Sirkeci hà fattu una presentazione cumpleta per u Workshop d'Economia di Strada è hà toccu u cuncettu di l'ecunumia di strada, u prucessu storicu di l'ecunumia di strada è a so cuntribuzione à l'ecunumia di u paese. Sirkeci hà dettu: "Ci hè una municipalità metropolitana di Izmir chì dice chì" i travagliadori di strada sò indispensabili "in e pulitiche ecunomiche di u secondu seculu. Attualmente avemu trattatu cun un cluster chì copre milioni di persone è crea valori per milioni di lire in İzmir "è definitu u cuncettu di ecunumia di strada cù e seguenti frasi: "Ecunumia di strada hè una parte integrante di a vita di ogni ghjornu è di u futuru, hè u riparatore di i difetti di l'ecunumia di u mercatu è u rimediu à e so carenze. L'ecunumia di a strada hè a fonte primaria di l'impieghi à pocu costu è l'assicuranza di produzzione di produzzione di massa à pocu costu è micro-scala. L'economia di strada hè a scola più cumuna di l'imprenditorialità. L'ecunumia di strada hè u settore imprenditoriale più faciule di u mercatu liberu cù burocrazia zero. L'ecunumia di strada hè u locu di nascita è u spaziu di vita di u clima imprenditoriale ".

"Aghju decisu di utilizà l'arte cum'è strumentu"

prof. Dr. Nurseren Tor hà parlatu di u travagliu chì hà fattu cù i so studienti in a Facultà di Belle Arti di l'Università di Mersin in 2019. Dichjarà chì u travagliu chjamatu "Uray Art" hè statu fattu per fà Uray Street, unu di i lochi più trafficati di Mersin, cunnisciutu di novu è per mantene a so storia viva, Tor hà spiegatu u prugettu cusì: "In u scopu di u prugettu, avemu postu. tutti i nostri pitture in i vechji palazzi è carrughji chì ùn sò più usati in carrughju. U nostru scopu era di fà visibile u carrughju Uray di novu, di rinvivisce a memoria di a cità. L'edificazioni storiche deve esse salvate, se i spazii suciali sò creati, queste case cumincianu à esse usate è rinvivite. Hè cusì chì aghju decisu d'utilizà l'arte cum'è strumentu per e strade ".

"A legislazione hè necessaria"

Bahattin Turnali, chì hà assistitu à a riunione in nome di a Comunità Romani d'Istanbul, hà enfatizatu chì a vita di travagliu di i travagliadori di strada deve esse regulata legalmente è hà dettu: Hè un crimine per esse poviru ? À questu puntu, un accordu legale deve esse fattu ".

"U cuncettu di permessu deve esse clarificatu"

Turgay Günay, u Capu di Pulizia di a Municipalità Metropolitana di Izmir, hà spiegatu u prublema creatu da a lacuna in u cuncettu di "permissu" in a legislazione cù queste parolle: "A polizia municipale hà assai duveri. Unu di elli hè di pruibisce l'attività di i venditori ambulanti "non autorizati". L'impurtante quì hè a frasa "senza permessu". Sicondu ciò chì permette, chì dà u permessu, ci hè una lacuna quì. Ùn hè micca specificatu quale permetterà. U puntu di suluzione per questu hè a mudificazione chì deve esse fatta in a legislazione. Se regulemu u cuncettu di permessu, u mecanismu di surviglianza di u vinditore hà da migliurà, u prufittu ecunomicu di u vinditore hà da migliurà, e discussioni trà a polizia è u venditore finiscinu, è più importantemente, a pace suciale serà assicurata.

"Questa riunione ci hà datu speranza"

Erhan Laçin, chì hà assistitu à a riunione chì rapprisenta a Cooperativa di Riciclamentu di l'Egeu, hà dettu: "Oghje, simu in una riunione chì duverebbe inspirà tutta a Turchia. À l'occasione di u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu, sprimemu a voce, i pinsamenti è l'aspettattivi di i travagliadori di strada. Questa riunione ci hà datu speranza una volta di più. Semu quì, simu quì cù l'impieghi chì offremu à l'ecunumia di u paese cum'è milioni di travagliadori di strada precarii. E pulitiche fiscali è ecunomiche riguardu à l'ecunumia di a strada, chì custituiscenu u deci per centu di l'ecunumia di u paese, deve esse stabilitu è ​​queste deve esse trà e pulitiche ecunomiche di u II seculu.

Lista di dumanda di 12 articuli presentata

Evren Laçin, chì hà assistitu à u Workshop d'Ecunumia di Strada chì rapprisenta l'Assemblea di i Cummercianti è Artigiani, hà dettu: "U mondu hè cambiatu, perchè e strade ùn devenu micca cambià? In u passatu, quelli chì travaglianu in a strada eranu visti cum'è un crimine, à u cuntrariu, ùn facemu micca crimini, cuntribuiscenu à l'ecunumia. E decisioni pigliate quì cambieranu a nostra vita in u secondu seculu di a repubblica, cusì avemu parechje dumande ", è prisintò una lista di 12 elementi.

Istituzione di u Ministeru di i Cummercianti, sistema di registrazione digitale, salute è sicurezza suciale, permessu di vendita in i mercati chjusi per quelli chì vendenu prudutti di seconda mano, suggerimenti per un usu più attivu di e strade in u settore di riciclamentu, u dirittu di travaglià degne di a dignità umana, l'autorità di stabilisce camere è unioni, è a sicurità suciale Ci era parechji articuli cum'è esse educatu, regule u dirittu à l'educazione secondu i cummercianti chì travaglianu in a strada, u prugramma di sustegnu finanziariu, l'amnistia di u registru per i debiti di stanza è di quote. amnistia di tutte e ammende è i debiti fiscali.

"A ghjente chì campa fora di l'ecunumia di strada deve esse ascoltata"

L'avucatu Emin Vahap Şimşek, Membru di u Cunsigliu Municipale d'Istanbul Şişli, hà enfatizatu chì e dumande di i travagliadori chì guadagnanu a vita da a strada duveranu esse ascolte mentre determinanu e novi pulitiche, è hà dettu: "L'accordi legali duveranu esse fatti per i citadini chì travaglianu nantu à a strada. strada, ma secondu chì ? I Stati è i guverni lucali duveranu determinà e pulitiche in cunfurmità cù e caratteristiche suciali, ecunomiche è culturali ghjustificate mentre realizanu e so attività. Pudemu solu creà a pianificazione strategica per esse fatta da a cullizzioni di e dati ghjusti da a sucità. Altrimenti, l'arrangiamenti chì facemu ùn saranu micca una suluzione à qualsiasi prublema. Cum'è e persone chì campanu da l'ecunumia di strada sò quì oghje in questa riunione è pruvemu di truvà suluzioni à sente à elli, questu deve esse fattu mentre determina e pulitiche ".

Cungressu u 15-21 di marzu

U Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, una iniziativa civile, trasparente è pienamente participativa, si terrà trà u 15-21 di marzu di u 2023. À a fine di u cungressu, i pruposti pulitichi chì formanu u novu seculu seranu spartuti cù tutta a Turchia.

U prugramma di u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, chì durà per sette ghjorni, include sessioni principali, riunioni di delegati, fori è attività artistiche.

I negoziati cumplessi nantu à e cunsequenze à longu andà di a distruzzione causata da u terrimotu sò stati inclusi in u prugramma di u Cungressu di l'Ecunumia di u Seculu Seculu, chì hè stata posposta à u 6-2023 di marzu dopu à u grande disastru di u terrimotu u 15 di ferraghju 21. Parechje sessioni diverse sò state aghjunte à u prugramma, cum'è a creazione di cità chì sò cumpatibili cù a natura è resistenti à i disastri, è a gestione di disastru.

U secretariatu di u cungressu hè realizatu da l'Agenzia di Pianificazione di İzmir (İZPA) affiliata à a Municipalità Metropolitana di İzmir. Per tutte l'infurmazioni nantu à u Cungressu di l'Ecunumia di u Secondu Seculu, pudete visità iktisatkongresi.org.