U prughjettu di a cità İzmir Sponge Raccoglierà l'acqua quant'è a diga Tahtalı

U Prughjettu Izmir Sunger City Racolta l'acqua quant'è Tahtali Dam
U prughjettu di a cità İzmir Sponge Raccoglierà l'acqua quant'è a diga Tahtalı

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerIn u scopu di u prugettu Sponge City İzmir implementatu da . Cunsegnandu i magazzini à i citadini, u sindaco Soyer hà dettu: "Inizieremu u nostru prughjettu da Bademler è sparghjemu in tuttu İzmir. A nostra diga Tahtalı risponde à u 50 per centu di i bisogni d'acqua di İzmir. Se pudemu cullà tutta l'acqua accumulata nantu à i tetti, culleremu quant'è l'acqua di Tahtalı Dam.

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerI primi tanki di raccolta di l'acqua di pioggia sò stati distribuiti in Bademler Village in u scopu di u prugettu Sponge City İzmir, preparatu cù a visione di "Una altra gestione di l'acqua hè pussibule". Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir, chì hà consegnatu i magazzini à i citadini Tunç SoyerU presidente di u Cunsigliu di l'Unione İzmir Village Coop Neptün Soyer, u presidente di u Cunsigliu di a Cooperativa di Sviluppu di Bademler Village Murat Kulaç, u sindaco di a municipalità metropolitana di İzmir, l'ingegnere geologicu Alim Murathan, i burocrati di a municipalità metropolitana di İzmir, i membri di u cunsigliu, i muhtars, i agricultori accumpagnati. In a piazza di u paese, i citadini salutanu u sindaco Soyer cù striscioni chì leghjenu "Una altra agricultura, una altra gestione di l'acqua hè pussibule", "Avemu guardatu l'acqua di piova senza purtà l'acqua da mille fiumi" è "Sapemu u valore di a sete megliu".

Seremu manu in manu

U sindaco, chì hè andatu prima à vede u cisterna di cugliera di l'acqua di piova stabilitu in a casa di Senem-Ali Biçer è Aslıhan Şenkul in Bademler Village. Tunç Soyer, "Prima di tuttu, avemu stallatu un cisterna d'acqua di piova in a vostra casa. Parechje persone ùn sò sempre cunuscenti di a crisa climatica in cui ci trovimu. Ùn hè micca una materia d'oghje, ma ùn hè ancu u destinu. Ùn ci hè manera chì qualcunu pò esse sanu nantu à un pianeta malatu. Allora avemu bisognu di cooperà per curà. Avemu bisognu di piglià precauzioni. Ci uniremu e mani, batteremu per risolve stu prublema. Quì facemu u primu passu. Spergu chì serà un prughjettu chì si sparghjerà in tutta a Turchia ", disse.

Avemu cuminciatu a distribuzione da u paese induve Susuz Yaz hè statu filmatu.

U sindaco Soyer, chì hà visitatu i cummercianti in u paese di Bademler è hà scontru cù i citadini in a piazza di u paese, hà dettu: "Cù u prughjettu di Sponge City Izmir, avemu principiatu à incuragisce a cugliera di l'acqua di piova sia in i nostri zoni urbani sia in i nostri zoni rurali. Cumincemu u nostru prugramma d'incentivazione di 5 mila cisterne d'acqua di pioggia in u paese di Bademler u 22 di marzu, u ghjornu mundiale di l'acqua, è demu i nostri primi tanki quì. A lotta di l'acqua di u paese di Bademler è a so ghjente hè diventata cunnisciuta da u mondu sanu cum'è u sughjettu di Susuz Yaz. U mutivu perchè avemu principiatu i cisterna d'acqua di piovana chì distribuiremu in u scopu di e nostre attività di raccolta di l'acqua di pioggia da u paese di Bademler, chì era u sughjettu di u primu film turcu premiatu internaziunale "Susuz Yaz", giratu in u 1963, hè u lotta di i nostri citadini chì campanu in Bademler, chì cunnosci l'impurtanza è u valore di a sete è a siccità. Hè una lotta cusì ch’ella hà fattu cunnosce a so voce à u mondu sanu, tistimuniendu è luttendu per u dirittu à l’acqua, a pruprietà di l’acqua, u valore di a sete.

Cù u prugettu, 1 tunnellate d'acqua seranu salvate in 60 annu.

Enfatizendu chì avemu affruntatu una stampa ancu peghju da quandu u filmu hè statu giratu, u sindaco Soyer hà dettu: "A siccità hè in crescita, e risorse d'acqua sò in diminuzione. Ùn avemu micca attentu, avemu pensatu chì l'acqua di i corsi era abbundante. Quandu hà cuminciatu à finisce, allora avemu dettu chì ci hè qualcosa di sbagliatu in questu affari. A seca è a crisa climatica chì avemu avutu in l'ultimi anni sò avvirtimenti per noi per aduprà a nostra acqua in modu efficiente. Avemu vulsutu truvà una suluzione quandu a formica hè scura. Cumincemu a distribuzione di cisterna d'acqua di piova. A chjamemu una cità di spugna, vulemu creà una cità chì rende ciò chì assorbe cum'è una spugna. I tanki fatti quì attiranu l'attenzione à questu scopu. Cuminciamu in 13 case in u primu locu. Useremu l'acqua di piova chì scorri da i tetti induve hè necessariu. Stu sistema hà da scopu di salvà 1 tunnellate d'acqua in 60 annu. Cuminceremu u nostru prughjettu da Bademler è sparghjemu in tuttu İzmir. A nostra diga Tahtalı risponde à u 50 per centu di i bisogni d'acqua di İzmir. Se pudemu cullà tutta l'acqua accumulata nantu à i tetti, cullemu tanta acqua cum'è Tahtalı Dam. A nostra intenzione hè di cullà a pioggia nantu à i tetti di u centru di a cità in tuttu Izmir. Racolteremu l'acqua da i tetti di e case, di i paesi è di i quartieri, è à u stessu tempu a culleremu in lobi industriali in i centri di cità.

Avemu da salvà u futuru

Dichjarà chì u paese merita cose assai megliu, u presidente Soyer hà dettu: "Cent'anni fà, u grande capu Mustafa Kemal Atatürk hà tenutu u Cungressu di l'Ecunumia in Izmir. 100 anni dopu, avemu avutu a furtuna di urganizà lu. U Cungressu Economicu di u Secondu Seculu era un cungressu incredibile. Cum'è i nostri antenati anu criatu u paese 100 anni fà, faremu u listessu 100 anni da avà. Mentre Atatürk stabilisce a nova ecunumia di stu novu paese, hà riunitu 135 delegati in İzmir. Spergu chì hà pigliatu decisioni per u futuru di u paese in queste cundizioni. Chì nimu scurisce u collu. Venemu più forti. Avemu da salvà u futuru per i nostri figlioli è nipoti. Avà faremu a nostra parte, travaglià ancu di più ", disse.

Semu pronti à prutege è gestisce a nostra acqua per u nostru futuru

İzmir Village Coop hà dettu chì l'usu efficiente di e risorse d'acqua hè d'impurtanza vitale è chì sustenenu u prugettu. Neptün Soyer, presidente di u Cunsigliu di Amministrazione di l'Unione, hà dettu: "Tutti avemu bisognu di travaglià inseme per realizà prughjetti di l'acqua, chì sò indispensabili per a produzzione agricula è l'efficienza. A gestione sustinibili di e nostre risorse d'acqua hè assai impurtante per prutege a nostra natura è per cultivà in modu più efficace in i nostri terreni fertili. A gestione di l'acqua afecta assai spazii da l'educazione à a salute. Per assicurà a continuità di a nostra alimentazione, avemu da prutege e nostre risorse d'acqua è l'utilizanu in una manera pianificata. U prughjettu hè veramente eccitante. L'impurtanza di stu prughjettu per risolve u prublema di l'acqua in a piaghja durante a staghjoni secca, quandu avemu bisognu di l'acqua più, ùn pò micca esse disputa. Essendu cuscenti di i negatività ligati à a crisa climatica è a siccità, questi è prughjetti simili preparati cunsiderendu i dati scientifichi ci danu speranza. Semu pronti à pianificà, prutegge è gestisce a nostra acqua per u nostru futuru ".

Sò tantu felice

Aslıhan Şenkul hà dettu chì a mancanza d'acqua hè di grande impurtanza in u nostru paese è in u mondu, è ch'ella hà applicatu appena hà intesu parlà di u prugettu, Aslıhan Şenkul hà dettu: "A mo applicazione hè stata accettata è u nostru magazzinu hè ghjuntu. Avemu un sistema. Adupremu u tank per irrigà u nostru giardinu. Intendemu aduprà cum'è acqua potable in u futuru. Sò assai felice cum'è e persone furtunatu chì anu compru u primu magazzinu ".

A coppia Senem-Ali Biçer, chì hà compru un tank per a cugliera di l'acqua di piova, hà dettu: "A mo figliola hà trovu stu prughjettu è l'hà suggeritu. Hè stata a prima opportunità per noi in İzmir. L'acqua di piova ùn serà più persa. Custruiremu una cisterna cù u magazzinu stabilitu in u mo giardinu, avemu l'acqua di i nostri arburi è fiori in u mo giardinu. Grazie à questu magazzinu, seremu più còmode avà ".