"Educazione ambientale, marina è climatica" per i studienti in Mersin

"Educazione Ambientale è Climatica per i Studienti di Mersin"
"Educazione ambientale, marina è climatica" per i studienti in Mersin

In cuuperazione cù a Municipalità Metropolitana di Mersin è l'Istitutu di Scienze Marine METU (DBE), i studienti ricevenu furmazioni "Ambiente, Marina è Clima". U Dipartimentu di Prutezzione è Control Ambientale di a Municipalità Metropolitana di Mersin, chì porta studii impurtanti per u sviluppu è l'insediamentu di a cuscenza ambientale à una prima età, furnisce una furmazione "Ambiente, Mare è Clima" à i studienti in cuuperazione cù METU DBE. In i furmazioni datu da i docenti esperti, assistenti di ricerca è ghjovani circadori di METU Marine Sciences Institute; Mentre ch'ella hè destinata à sensibilizà u mare in i zitelli è à avvicinassi cù amore, soprattuttu per suscitarà è prutegge a cuscenza di u mare, hè ancu destinatu à sensibilizà nantu à tematiche cum'è u cambiamentu climaticu è u riscaldamentu glubale indottu da l'omu.

U trasportu è u sustegnu materiale educativu hè ancu furnitu da u Metropolitan.

Hè destinatu à ghjunghje à 250 studienti in i furmazioni, chì cuntinueghjanu finu à a fine di maghju. A Municipalità Metropolitana di Mersin furnisce trasportu, alimentazione è supportu di materiale educativu in tutta a furmazione. U Librettu di Cunniscenze è Puzzle per u Mediterraniu Pulitu hè ancu datu cum'è un rigalu per i studienti per amparà mentre si diverte.

i zitelli; amparà à traversu presentazioni, esperimenti è ghjochi

U maestru di aula Elif Çatal, chì furnisce un sustegnu pedagogicu in tuttu l'educazione, hà iniziatu a furmazione cù u "Travagliu di dramma in natura", chì hà da scopu di cunnetta i zitelli cù a natura; Da METU Marine Sciences Institute, Dr. Evrim Kalkan Tezcan; Fornisce infurmazioni nantu à "Chì hè l'ambiente", "Chì hè u mare", "Perchè u mare hè impurtante", "Biodiversità marina" è "Mari Turchi".

L'assistente di ricerca Betül Bitir Soylu hà datu una furmazione nantu à "Inquinamentu ambientale è marinu"; Assistant Research Begüm Tohumcu; "Studi di cunservazione di a tartaruga marina è di a natura", u ghjovanu ricercatore İrem Bekdemir parla di "cambiamentu climaticu".

Cù u "Crazy Professor Experiment Show" realizatu da Naim Yağız Demir, unu di i ghjovani circadori, i zitelli amparanu alcuni fatti nantu à u riscaldamentu glubale attraversu a sperimentazione.

Pianta endemica Sand Lily introduttu

I zitelli, chì sviluppanu e so cumpetenze di mappa è direzzione cù u travagliu d'orientazione di u ghjovanu ricercatore Buse Uyseler, amparanu mentre si diverte. Cù l'escursione corta da u mare, i zitelli sò furniti per vede è sentenu u mare è a spiaggia vicinu, è una pianta endemica, liri di sabbia, hè ancu introduttu.

L'assistente di ricerca İrem Yeşim Savaş hà una cura speciale di i zitelli è risponde à e so dumande. À a fine di a furmazione, i zitelli anu amparatu ciò chì anu amparatu; u mette nantu à a carta per mezu di ritratti, puesie, storie o slogans.

Kalkan: "U nostru scopu hè di sensibilizà l'ambiente, u mari è u clima"

U travagliu cum'è ricercatore in METU Marine Sciences Institute, Dr. Evrim Kalkan hà dichjaratu chì anu datu a furmazione sottu u parapluie di u METU KLİM recentemente stabilitu - Università Tecnica di u Mediu Oriente per l'Applicazione è u Centru di Ricerca per u Cambiamentu Climaticu è u Sviluppu Sostenibile. Nutendu chì avianu già realizatu prugrammi di furmazione per i zitelli cù u Dipartimentu di Prutezzione è Controlu Ambientale di a Municipalità Metropolitana di Mersin, Kalkan hà dettu: "Dopu à a creazione di u nostru Centru Climaticu, avemu vulutu riunite per sensibilizà i zitelli à l'ambiente, u mare è u clima, per purtalli inseme cù a scienza è toccu a so vita un pocu. Avemu fattu sti studii prima cù u Dipartimentu di Prutezzione è Control Ambientale di a Municipalità Metropolitana di Mersin. Avemu fattu una cooperazione simile di novu ", disse.

Kalkan, chì hà trasmessu i dettagli nantu à u cuntenutu di a furmazione, hà dettu: "Prima di tuttu, chì hè l'ambiente è u mare? Da chì sò custituiti i criaturi di u mare? Andemu nantu à l'infurmazioni cum'è Avemu aghjustatu un pocu di ghjocu. Vulemu ch'elli s'amparanu di i mari è di ciò chì hè in u mare, di ghjucà à i ghjoculi è di lascià una marca più permanente. Allora entremu in u prublema di u clima. Parlemu di a contaminazione marina, di u prublema di litteratura. Noi adulti ùn avemu micca pussutu piglià a rispunsabilità è cambià e cose, ma vulemu sensibilizà è sensibilizà questu in i zitelli è cambià e cose almenu per e generazioni future.

Kalkan hà ancu dichjaratu chì volenu fà l'educazione divertente cù i ghjoculi, "Allora avemu una attività di esperimentu divertente. Ci hè una sezione di 4-5 esperimenti divertenti nantu à cumu e reazzione chimica sò ligati à u riscaldamentu glubale. Inoltre, per spiegà l'impurtanza di e zone protette marine à i zitelli è per sensibilizà, avemu pigliatu u studiu di monitoraghju di tartaruga di mare chì facemu ogni annu cum'è riferimentu quì. Fornemu infurmazione interattiva nantu à ciò chì facemu nantu à questu, ciò chì significanu l'attività di conservazione, cumu funziona è cumu si faci. Chiudemu u ghjornu parlendu di ciò chì u ghjornu aghjunghje à tutti noi ", disse.

Çabuk: "Avemu pensatu à furmà circa 250 studienti"

Hacer Çabuk, chì travaglia in l'Unità di Prughjettu di u Dipartimentu di Prutezzione è Controlu Ambientale, hà datu infurmazioni nantu à u prucessu di u prughjettu di furmazione è hà dettu: "Questu hè un prughjettu di furmazione chì avemu fattu inseme cù METU Marine Sciences Institute. Quì, vulemu educà i studienti nantu à a contaminazione ambientale, a prutezzione di u mare, a ricunniscenza di u mare, a ricunniscenza di e criature marine è a prevenzione di a contaminazione di u mare. A nostra furmazione cuntinueghja finu à a fine di maghju. L'avemu stabilitu à 10 settimane in totale. À a fine di stu prucessu, pensemu à avè furmatu circa 250 studienti.

Çabuk, chì hà spiegatu ancu u sustegnu chì daranu à i studienti in tutta l'educazione cum'è a Municipalità Metropolitana, hà dettu: "Furnemu materiale educativu. Pruvemu trasportu per i studienti. Avemu furnitu supportu alimentari. Cum'è materiale educativu, avemu datu à i studienti camice di laboratoriu, blocchi di note, portapenne è preparatu libretti per elli.

"A natura hè u nostru spaziu di vita"

U studiente di 4th grade Bade Akgül hà dettu chì hà amparatu infurmazioni impurtanti in l'educazione. Esprimendu chì farà u so megliu per prutege l'ambiente, Akgül hà dettu: "A natura hè u nostru spaziu di vita. Cum'è i mari sò l'habitat di i pesci, a natura hè u nostru habitat. "Ùn pudemu micca campà senza natura", disse.

"Avvertiraghju quelli chì tiranu a basura in terra è in mare"

In a furmazione, u studiente di 4u gradu Kamil Rüzgar Sınıkçı hà dettu: "Avemu amparatu nantu à l'abitati di l'esseri viventi è di ciò chì si nutrenu", è hà dettu: "Avertiraghju à quelli chì tiranu a basura in terra, quelli chì a lancianu in u mare. è quelli chì contaminanu per lascià una vita più pulita à e generazioni future. "Puleraghju a zona", disse.

"Panteraghju assai arburi"

Spieghendu ciò chì hà amparatu, Muhammet Efe Yıldırım hà dettu: "Oghje avemu amparatu cumu si alimentanu e balene, sò mammiferi, a balena hè a più grande cosa vivente, è cumu sò l'animali cartilaginosi", aghjustendu chì da avà serà più sensibile à a natura. "Panteraghju assai arburi. Jetterai a mo basura in a spazzatura ", disse.

"Ùn duvemu micca scaricate l'acqua residuale in u mare"

Rıdaham Kızgut, chì hà dettu ch'ellu hà amparatu infurmazioni detallate nantu à e criature marine, hà dettu: "Avemu ghjucatu, avemu avutu assai divertenti", mentre Yusuf Peker hà dettu: "Va assai bè. Sò assai cuntentu oghje, aghju avutu assai piacè. Per prutege a natura, ùn duvemu micca impurtà l'ambiente. Ùn duvemu micca liberà i scarichi è l'aria contaminata in a natura. Dopu à ciò ch'e aghju amparatu quì, l'applicà senza fallu ". Almira Laçin hà dettu: "Avemu amparatu infurmazioni nantu à l'animali. Avemu ghjucatu ghjochi. Ùn duvemu micca scaccià a basura in a natura è ùn duvemu micca scaricate l'acqua residuale in u mare ", disse.