Modi per Evità i Scams di WhatsApp

Modi per Evità i Scams di WhatsApp
Modi per Evità i Scams di WhatsApp

A cumpagnia di sicurezza cibernetica ESET hà investigatu ciò chì deve esse attentu contr'à i scams WhatsApp è hà spartutu i so cunsiglii. Cù più di dui miliardi d'utilizatori, WhatsApp hè un scopu potenziale enormu per i scammers. In dicembre 2022, hè statu revelatu chì una basa di dati chì cuntene più di 500 milioni di cunti WhatsApp hè stata messa in vendita nantu à u web scuru. Paghendu parechji millai di dollari, i scammers ponu accede à l'infurmazioni reali nantu à i numerosi utilizatori attivi WhatsApp. Ùn hè micca difficiule per i scammers per chjappà i so miri, cum'è qualchissia chì cunnosce u vostru numeru di telefunu pò mandà un messagiu WhatsApp.

Semu in risicu ?

L'utilizatori di WhatsApp correnu u risicu di esse scammed. I scammers ùn sò micca destinati à l'utilizatori specifichi, usanu un metudu di prova è errore. In generale, pruvate a so strategia nantu à uni pochi di persone, sperendu à ingannà alcune persone. A maiò parte di u tempu sò successu. L'autorità in u mondu anu ricivutu rapporti di frode, rappurtandu milioni di dollari in danni.

Phishing è codici di cunferma via SMS

Avete appena ricevutu un missaghju di testu chì cuntene un codice di autentificazione micca dumandatu, chì dichjara chì hè statu mandatu da Microsoft, Google, o ancu WhatsApp cù u sonu "bip" in u vostru telefunu. Ignorate stu missaghju, ma dopu cun un secondu "bip bip" un messagiu WhatsApp da qualchissia in i vostri cuntatti attira a vostra attenzione. Sembra chì u codice hè statu mandatu à voi per sbagliu. Un scenariu simili pò esse quandu qualchissia chì ùn cunnosci micca dice chì hà "mischjendu un pocu di u vostru numeru". U scopu di u scammer hè di acquistà l'accessu à u vostru contu in linea, chì richiede un codice SMS per l'autentificazione. Se sparte stu codice, u scammer arrubbarà a vostra infurmazione è ancu impersonate.

Truffe d'impersonificazione

Ancu s'ellu vene da un numeru scunnisciutu, ùn pudete micca dumandà un missaghju chì u vostru amicu vi dumanda di soldi per un pagamentu urgente. Stu missaghju cumencia cù "Hello, questu hè u mo novu numeru". Impersoning un amicu o un parente, stu scammer va più luntanu è si sforza di custruisce a fiducia è aduprà risposte generiche chì cunvinceranu quasi tutti. Senza rializà, mandate una quantità di soldi chì ùn pudete mai ritruvà. E persone intornu à voi, cumpresi altri membri di a famiglia, ponu ancu esse vittimi di u stessu scammer. Dunque, informateli è ùn vi vergognate micca di sta situazione.

Sondaggi, pacchi è lotterie

Pudete ancu esse ingannatu in dà a vostra infurmazione persunale invece di trasfiriri soldi. Ancu s'ellu pò sembrà menu risicatu chè perde soldi, in realtà pò avè cunsequenze assai peggiori à longu andà. Certi servizii legali furniscenu supportu à i clienti via WhatsApp. Per quessa, ùn pare micca stranu chì u vostru bancu, per esempiu, vi avvirtenu di "fraude chì affetta i clienti" è vi dumanda à cumpiendu un furmulariu per pruvà l'accuratezza di i vostri dati persunali per impediscenu questu. Questu pò include a vostra infurmazione d'utilizatore bancariu! Un altru modu faciule per arrubà a vostra infurmazione hè di mandà falsi testi DHL o UPS chì vi dumandanu di piglià un sondaghju per verificà a vostra infurmazione di spedizione. Ancu s'è ùn avete micca aspittatu una spedizione, pudete sparte sta infurmazione in casu chì qualchissia vi manda qualcosa senza annunziu.

Scam in relazione à l'aiutu

Hè onoratu di sustene una carità o carità in i nostri mezi. Tuttavia, in tempi di crisa, i fraudsters sò assai probabili di abusà di a nostra bona vuluntà. I scammers ùn anu micca vergogna è utilizanu ogni tipu d'imaghjini è messagi per fà vi donate "per una bona causa". Questi scams sò spessu siti web falsi è sò spargugliati via WhatsApp è altre app di messageria è social media. Si sparghjenu rapidamente quandu sò spartuti da e persone ben intenzioni chì volenu uttene più aiutu sparghjendu a parolla. Scammers spessu usanu tattiche emotive per ingannà e persone dumandendu soldi, dicendu chì aiutanu e vittime di disastru naturali o di malatie. In certi casi, ponu ancu aduprà u nome di una carità legittima per guadagnà a fiducia di e persone. Ma e donazioni ùn ghjunghjenu mai à i so destinatarii target. Per evità una scam di carità, hè impurtante di fà una ricerca approfondita nantu à l'urganizazione prima di fà qualsiasi donazioni è attenti se sta dumanda indesiderata vene da numeri stranieri. Hè sempre megliu cuntattà direttamente a carità è verificate se a dumanda hè legittima.

Cumu pudemu prutegge noi?

Tenite sempre in mente chì un straneru chì vi scrive in WhatsApp hè un scammer. Sè pussibule, evitari di risponde à i straneri chì ti mandanu sms da u turchinu. L'esperti ESET ricumandenu ancu di prestà attenzione à:

  1. Evitate di dà a vostra infurmazione persunale à e persone chì ùn cunnosci micca.
  2. Ùn trasferisce micca fondi senza verificà se sta dumanda hè vera. Per esempiu, se u vostru amicu vi manda un missaghju per dumandà soldi, chjamate è sente a so voce.
  3. Ùn mai sparte codici di verificazione cù nimu. Se qualchissia vi hà mandatu u so codice per sbagliu, pò dumandà un novu.
  4. Ùn apre micca ligami scunnisciuti. Se un amicu vi manda qualcosa, dumandate à u vostru amicu ciò chì hè è s'ellu hà veramente mandatu à voi. Sè vo site curiosu, fighjate per errori grammaticali o ligami strani (per esempiu, se u ligame va à un URL chì ùn currisponde micca à u nome di a cumpagnia).
  5. Nota chì i banche ùn vi mandaranu micca un messagiu WhatsApp per fà dumande. Se pensate chì u vostru bancu pò cuntattate cù voi, fate sapè chì ùn furnisce micca a vostra infurmazione persunale è e credenziali in l'applicazioni di messageria, fate cusì solu per mezu di u so situ ufficiale.