Quandu leghje Surah Fatah in a prima notte di Ramadan, chì hè a so virtù?

Quandu leghje Surah Fatah in a Prima Notte di Ramadan Chì hè a so virtù?
Quandu leghje Surah Fatah in a prima notte di Ramadan, chì hè a so virtù?

Quandu leghje Surah Fatah in Ramadan, quandu leghje Surah Fatah a prima notte di Ramadan? Mentre chì a risposta à a so dumanda hè interrugata, a virtù di Surah Fatah in a prima notte di Ramadan hè ancu investigata. Sura di a Cunquista", Hz. Hè una sura chì hè accettata per esse revelata è recitata in Medina nantu à a cunquista di a Mecca durante u ritornu di Muhammad da u Trattatu di Hudaybiyya. Hz. Hè cunnisciutu ancu chì Muhammad hà definitu sta sura cum'è "una sura più preziosa è bella cà qualsiasi altra cosa". Inoltre, u nome di a sura vene da l'espressione "fethan mubinen" in i so versi, chì esprime ancu una vittoria chjara. U cuntenutu di a sura tratta ancu di prublemi cum'è l'ascesa è a diffusione di l'Islam, a sincerità di i credenti è u pirdunu è a misericordia di Allah. Quandu si recita Surah Fatah a prima notte di Ramadan? Chì hè a virtù di recita Surah Fatah in a prima notte di Ramadan, quandu, induve è perchè si leghje in Ramadan?

Chì ghjè a virtù di leghje Surah Fatah in a prima notte di Ramadan?

Hè dichjaratu in hadîth-i-sherifs:

"Una persona chì recita u capitulu di al-Fath riceverà una ricumpensa cum'è quellu chì hà prumessu fideltà à mè sottu à l'arbre di Hudaybiyyah".

"Quellu chì recita a Sura Fatah in preghiera a prima notte di Ramadan, Allahu ta'ala u prutegerà tuttu l'annu".

"Quellu chì leghje u capitulu di Fatah, hè cum'è s'ellu era cù u Messenger di Allah in a cunquista di a Mecca".

"Sta sera mi hè stata revelata una sura, chì mi hè più cara di u mondu è di tuttu ciò chì hè in questu. Questa sura hè "Inna fetahna".

Imam-i Sa'lebi hà dettu:

"Quelli chì recite Surah Fath anu a so parte di u rosariu è di dhikr di l'angeli.

U Messenger di Allah (pbuh) dice: "Se una persona recita tutta a Surah Al-Fatih in a prima notte di Ramadan è face sta lettura solu per l'amore di Allah, Allah Onnipotente u pigliarà sottu a so prutezzione per un annu finu à u listessu ghjornu di l'annu dopu".
Unu di i genitori dice: "Se una persona leghje u capitulu di Fatah 3 volte in una fila appena vede u mese di Ramadan per a prima volta, Allah Onnipotente darà u sustenimentu di u so servitore in abbundanza finu à u stessu ghjornu l'annu dopu".

Cosa hè Surah Fatah, chì dice?

"Surah Fatah" hè a 48a sura di u Quran. A sura hè custituita da 29 versi è hè pensatu chì hè statu revelatu durante u periodu Meccan. U nome di a sura vene da a parolla "cunquista" in questu, è tratta di tematiche relative à a vittoria è u successu in generale. À u principiu di a sura, Hz. L'avvenimentu nantu à a cunquista di a Mecca di Muhammad hè dettu è hè enfatizatu chì questu avvenimentu ùn deve esse vistu cum'è una vittoria, ma cum'è una misericordia è u pirdunu. Allora, temi cum'è a diffusione di l'Islam, a sulidarità di i musulmani cù l'altri, l'attitudine di i deniers è l'ipocriti sò discututi. À a fine di a sura, hè dichjaratu chì i musulmani si vultonu à Allah sinceramente, chì Allah li aiuterà è li darà a vittoria. Inoltre, u tema di "U pirdunu è a misericordia di Allah", chì hè spessu citatu in a surah, enfatizeghja i principii di misericordia è u pirdunu di a religione di l'Islam.

Quandu leghje Sura Fatah?

Cum'è cù tutti l'altri surah in u Sacru Coran, Surah Fatah pò esse lettu in ogni locu è in ogni mumentu, salvu in i casi induve hè cunsideratu inappropriatu per esse lettu da Allah. Ma ci sò parechji ghjorni è certi tempi quandu hè più benefica è più virtuosa. Ramadan hè unu di sti tempi impurtanti. Hè dichjaratu in i hadiths chì Allah pigliarà una persona sottu a so prutezzione recitendu Surah Fatah in tutti l'altri ghjorni di Ramadan, in particulare u primu ghjornu di Ramadan. Hè ancu una sura chì deve esse recitata u venneri, prima di a preghiera di u venneri.

Tafsir di a Cunquista

Ci sò diverse valutazioni nantu à se a cunquista chì hà datu u so nome à a sura era u Trattatu di Hudaybiyah o a cunquista di a Mecca. Cunsiderendu chì a parolla cunquista hè aduprata in u sensu di "piglià una terra per via di a guerra", i cummentatori anu dichjaratu chì a cunquista di a Mecca hè stata citata quì. In più di e narrazioni sonore (Bukhari, "Tafsir", 48/1), i cummentatori basati nantu à i segni in questa sura è chì saranu spiegati quandu apprupriati, anu cunclusu bè chì a pace di Hudaybiyah hè descritta quì. Sicondu elli, a parolla cunquista pò ancu esse aduprata per a pace perchè porta una suluzione è sguassate u bloccu. Or, si pò pensà chì u stilu di "metafora mursal", chì hè di parlà di a causa è significà u risultatu, hè utilizatu. Perchè i sviluppi causati da a pace di Hudaybiye hà purtatu più di una cunquista: 1. Dopu stu trattatu, Khaybar hè statu cunquistatu. 2. Siccomu a pussibilità di a guerra cù i politeisti Makkan hè stata temporaneamente eliminata, a ghjente di i dui lati ghjunse è si n'andò à l'altru, si ncuntravanu, scambià infurmazioni nantu à l'Islam, è parechji politeisti cunvertiti è diventanu onorati cù l'Islam. 3. Dui anni dopu, i credenti, chì marchjavanu nantu à a Mecca cù un esercitu di decimila, cunquistò facilmente stu locu. 4. I politeisti, chì prima ùn accettavanu micca i musulmani cum'è interlocutori è cercanu una suluzione in a guerra, ricunnoscevanu l'altra parte per a prima volta in stu trattatu, dumandavanu a sicurità da elli, è accunsenu chì i musulmani venenu à fà a preghiera di l'Umrah per elli. vulia fà quellu annu (Kurtubi, XVI, 250 v. Hudaybiye è Hudaybiye).Per infurmazione riassuntu, vede Baccarat 2/194).

I benefizii di sta cunquista è e so cunsequenze sò spiegati brevemente in i primi trè versi. Comu indicatu in u 12u versu, imbarcà in sta spidizioni significava sfida à i politeisti meccani in un sensu, è questu era ancu una questione di curagiu. Hè per quessa chì l'ipocriti dicenu: "Questi sò fatti, i politeisti li distruggeranu tutti". In ogni casu, u nostru Maestru u Prufeta, chì hà cunsideratu u sognu mintuatu in u versu 27 cum'è un signu è un cumandamentu, hà pigliatu u risicu di sta spidizioni sfurtunata è periculosa cù circa 1500 cumpagni fideli, tenendu in contu i so diversi benefici. Ci sò stati sviluppi imprevisti; I Cumpagnia sò stati messi à a prova di pacienza, curagiu, devozione è abnegazione. Mentri è dopu à tuttu ciò chì hè accadutu, i seguenti benedizioni di Allah manifestazione: 1. Hz. U prufeta hà ricevutu un complimentu chì ùn hè statu cuncessu à alcun membru di a ummah, salvu à ellu stessu, è hè statu dichjaratu da u so Signore chì i so "peccati passati è futuri sò stati pardunati". In fatti, cum'è tutti i prufeti, Hz. U Prufeta hà ancu a caratteristica di ismet (prutettu da i peccati da Allah), cusì ùn hè micca peccatu in ogni modu. In questu casu, u peccatu di u nostru prufeta, chì hè dichjaratu per esse pardunatu, ùn hè micca un peccatu chì hà fattu veramente o cummetterà, ma u putenziale di fà peccati in ellu per via di u so esse umanu. L'attributu di ismet hè una prutezzione divina è a misericordia chì impedisce à sta pussibilità potenziale di piccatu in i prufeti da esse attualizata; U pirdunu in u versu hè in questu sensu. Sicondu una interpretazione diversa in u cummentariu di a sura precedente (Muhammad 47/19), cù stu trattatu, u populu di Makkah era culpèvule (per u significatu di a parolla zanb, vede Shuara 26/14) è cundannatu à morte. À a fine di stu trattatu, u Prufeta divintò un partitu di u trattatu di pace è di sicurità, cusì a pruvista di culpabilità da i politeisti hè stata abulita. 2. A religione di l'Islam, chì hè a più grande benedizzione è a strada dritta, hè stata cumpletata in un ambiente pacificu è hà avutu l'uppurtunità di sparghje. 3. U grande aiutu di Allah hè statu vistu in u viaghju, in i negoziati di pace è in u ritornu.

Siccomu i prufeti anu datu l'esempiu per a so ummah, Allah li hà prutettu da i peccati. Nunustanti chistu, u nostru Maestru, u Prufeta, fendu preghiere supererogative ghjornu è notte è soprattuttu prighendu assai, ùn solu dà un esempiu per a so nazione in questu sensu, ma hà ancu dimustratu chì u cultu ùn hè micca fattu fora di a speranza di u Paradisu o u timore di l'infernu, ma perchè Allah si merita, è per quessa, u servitore trova a vita spirituale è a pace. In fatti, quand'ellu hè statu dumandatu perchè hà pricatu tante volte, ricurdendulu chì i so piccati sò stati pardunati in anticipu, hà rispostu: "Per pudè esse un servitore chì ringrazia à Allah quantu possu". Bukhari, "Tafsir", 48/2; infurmazione estensiva nantu à u peccatu di i prufeti (ismet). Per, vede Mehmet Bulut, "Ismet", DIA, XXIII, 134-136).

In u 4u versu, u sustegnu murali di Allah hè citatu à i credenti in a so distressa straordinaria, seguita da i so suldati. Sembra chì u scopu di sti suldati sò l'anghjuli chì sò cun i credenti è trasmettenu l'aiutu divinu per elli. In cunsiquenza, i suldati citati in u 7u versu deve esse anghjuli chì portanu a punizione divina.