Risposta di FTSO à a Restrizione à l'Esportazione di Tomate

Risposta da FTSO à a Restrizzione di l'Esportazioni di Tomate
Risposta di FTSO à a Restrizione à l'Esportazione di Tomate

A Càmera di Cummerciu è Industria di Fethiye (FTSO) hà reagitu à a restrizione di u Ministeru di l'Agricultura è di a Foresteria à l'esportazioni di tomate finu à u 14 d'aprile di u 2023, citendu l'aumentu di i prezzi è u terrimotu. Chjamendu per una riconsiderazione urgente di a decisione, u presidente di u Cunsigliu di FTSO, Osman Çıralı, hà dettu: "A decisione di restrizione ferà i nostri pruduttori, l'imprese chì operanu in u settore agriculu è i nostri esportatori. Sta decisione, chì pruvucarà tunnellate di pumati per andà in perdite, deve esse rivista urgente, postu chì ùn hè micca pussibule di cunsumà tunnellate di pumati prudutte per e dumande d'esportazione è attualmente in camioni in u mercatu domesticu. disse.

Facendu una dichjarazione cumuna cù i membri di a Camera di i pruduttori è di l'esportatori in Fethiye Karaçulha, u presidente di FTSO, Osman Çıralı, hà enfatizatu chì a decisione di restrizione, chì avaria negativamente l'ecunumia di u paese è pruvucarà una percepzione negativa in i paesi stranieri. senza piglià e misure necessarie:

"A nostra regione, Fethiye è Seydikemer hè a capitale di a produzzione di tomate in Turchia. Una media di 500 mila tunnellate di tomate sò prudutte annu in a nostra regione è circa 50% di sta pruduzzione hè esportata. A decisione di u Ministeru di l'Agricultura è a Foresta, chì impone una restrizione à l'esportazioni di tomate finu à u 14 d'aprile di u 2023, citendu l'aumentu di i prezzi è u terrimotu, hà aggravatu i nostri pruduttori è esportatori in a nostra regione. A decisione di restrizzione, chì provoca vittime è senza cunsultà u settore, deve esse rivista urgentemente.

20 mila tunnillati di pumati sò stati inattivi

Questa restrizione hà affettatu negativamente i nostri pruduttori è esportatori in Fethiye è Seydikemer, induve una esportazione annuale di circa 30 mila tunnellate hè realizata cù una zona di produzzione di 250 mila decares. Restrizzione chì copre un periudu di circa un mesi è mezu; Questu hà causatu a pruduzzione di 1,5 mila tunnellate di pumati, chì riempiaranu circa 1000 camions pruduciuti per l'esportazione è chì i so accordi d'oltremare sò stati firmati mesi fà, per stà inattivu in a nostra regione.

Di sicuru, simu ancu contru à u fattu chì i prezzi da u pruduttore à u cunsumadore superanu i prezzi raghjone. In ogni casu, postu chì a temperatura di l'aria hà aumentatu staghjunali, a produzzione di tomate hà aumentatu è i prezzi di vendita cuminciaru à calà. Per quessa, sta pratica ùn furnisce micca a cuntribuzione prevista à a sicurità di l'approvvigionamentu alimentariu è a stabilità di i prezzi mentre i prezzi sò in una tendenza discendente.

Inoltre, ùn hè micca pussibule di cunsumà tunnellate di pumati in u mercatu domesticu in pocu tempu, chì sò stati pruduciuti per risponde à e dumande d'esportazione è sò attualmente in camioni per via di a decisione.

Diversi industrii soffriranu

Per d 'altra banda, deve esse cunsideratu chì i pruduttori di tomate in l'area di disastru è i pruduttori chì piantanu solu seranu affettati da a decisione di limità l'esportazioni di tomate. Ùn deve esse scurdatu chì i risultati di l'appiecazione detta affettanu assai a produzzione di tomate è l'esportazioni agriculi, è causanu una percepzione negativa in i paesi stranieri.

Sta decisione di restrizzione, chì ùn era micca prevista da i nostri pruduttori è hè stata fatta senza preavvisu o piglià misure cum'è a riduzione graduale; Causerà lagnanza à l'imprese chì operanu in u settore agriculu, i pruduttori è di sicuru tutti l'impiegati di u settore.

Tunnellate di pumati saranu perdite per via di sta decisione presa senza cunsiderà u equilibriu di a produzzione è di l'esportazione. I risultati di sta decisione, chì pruvucarà u pumadoru periscibile, chì hè a nostra ricchezza naziunale è l'elementu d'esportazione più impurtante di a nostra regione, deve esse valutatu bè. Ancu s'è a decisione di restrizzione, chì affetterà negativamente l'ecunumia di u paese, serà presa per u scopu di assicurà a sicurezza di l'approvvigionamentu alimentari è a stabilità di i prezzi, e misure necessarie devenu esse prese è esse implementate in una manera chì ùn ferà micca i nostri pruduttori o esportatori.

I pumati imballati per l'esportazione restanu in manu di u broker

Parlendu in una dichjarazione cumuna, u Vicepresidente di l'Assemblea FTSO Bayram Viran hà dichjaratu chì a circular hà creatu grandi prublemi per i pruduttori, in particulare per i cummissarii chì anu pumati pronti per l'esportazione. Viran hà dettu: "Una circulare riguardanti i pumati hè stata emessa a sera di u 2 di marzu versu 21.00. I nostri brokers, chì anu i pumati pronti à imballà o imballati in u so magazzinu, sò stati affettati negativamente da sta situazione. Chjamemu chì sta decisione sia rivista immediatamente. Ognunu di i nostri brokers hà 40 è 50 tunnellate di tomate in i so magazzini. Sta decisione avarà un impattu assai negativu ancu nantu à i nostri pruduttori ". disse.

Halef Savukduran, membru di l'Assemblea di FTSO, hà dettu: "A decisione brusca hà avutu un impattu assai negativu nant'à u nostru mercatu di verdura è i nostri pruduttori. Una decisione cusì abrupta duverebbe esse fatta tenendu in contu i prudutti cullittiti, imballati è pronti per l'esportazione. Attualmente, i nostri agricultori, i nostri brokers è i nostri esportatori sò vittimi. A decisione deve esse rivista u più prestu pussibule ". disse.

FTSO N ° 2 Agriculture, Allevamentu, Pesca, Cummerciu è Ingegneria Agricola, Ingegnere Agriculu Burak Boz hà indicatu chì u timing di a decisione era sbagliatu è hà dettu: "Una restrizione brusca à i prezzi di u pumadoru in un periodu quandu i costi di produzzione di i nostri agricultori anu aumentatu 3. -4 volte, pruvucarà. I nostri pruduttori passanu per un prucessu assai difficiule. Aspittemu chì a decisione sia rivista è e correzioni necessarie fatte u più prestu pussibule ". disse.

Enfatizendu chì a decisione darà un colpu maiò à l'intera industria, in particulare à i pruduttori, u Broker Nida Akyüz hà fattu a valutazione seguente: "Hè una decisione tempurale, ma mostra quantu u nostru travagliu hè incinta. À u mumentu, una grande perdita hè à a porta per u nostru pruduttore, u nostru broker è u nostru agricultore. U prezzu di i pumati era digià in una tendenza discendente. Sta decisione hà da creà ancu grandi difficultà à cumpiendu l'impegni di i nostri esportatori ".