U museu di u terrimotu serà custruitu in Gaziantep Nurdagi

U museu di u Terramotu serà custruitu in Gaziantep Nurdagin
U museu di u terrimotu serà custruitu in Gaziantep Nurdagi

A municipalità metropolitana di Gaziantep hà cuminciatu à travaglià per u Museu di u Terramotu, chì rifletterà a distruzzione causata da u disastru di u terrimotu in tutta a so realità, per ùn scurdà di u terrimotu è per trasmette l'impurtanza di e misure.

U Museu di u Terramotu chì deve esse custruitu in Nurdağı, chì hà patitu u più dannu da i severi terremoti in Kahramanmaraş, mantene a memoria di i citadini persi in u terrimotu è furnisce ancu furmazione nantu à u terrimotu. U Museu di u Terramotu hà da furnisce lezioni per esse amparate mentre dicendu u disastru di u terrimotu una volta di più, è serà un centru di sperienza è educazione chì serà trasferitu à e generazioni prossime in u megliu modu pussibule.

Ci sarà una sperienza, educazione, memoriale è centru di ricerca di biblioteca in u museu, chì unirà citadini, studienti è persone di u mondu di a scienza.

Per u museu, induve a struttura geologica di a regione è l'avvenimentu sismologicu sperimentatu seranu spiegati in una manera chì i citadini ponu capisce, una zona di 10 mila metri quadrati hè stata determinata in u centru di u distrittu Nurdağı, chì include i distrutti, edifici danneggiati e sopravvissuti. Cù simulazioni di terrimotu in a zona, ciò chì deve esse fattu durante è dopu à u terrimotu serà trasmissu à i citadini.

GÜRSEL: SERÀ UN CENTRU DI ESPERIENZA È EDUCAZIONE

Serdar Murat Gürsel, Direttore di u Branch di Conservazione, Implementazione è Controlu di u Dipartimentu di Recustruzzione di a Municipalità Metropolitana, chì hà datu infurmazioni nantu à i travaglii di u museu realizati, hà dichjaratu chì u museu hè natu cum'è una nova idea dopu chì e ferite di u terrimotu sò stati guariti è hà dettu. :

"L'idea di un museu di u terrimotu, chì serà un centru di sperienza è furmazione nantu à i ricordi di e nostre perdite quì, l'imaghjini spaziali è fisichi di u terrimotu, tutte e distruzzioni causate da u terrimotu, è in u risultatu, cumu a custruzzione. tecniche deve esse usatu per questu, hè vinutu à u primu. I perditi sperimentati in u terrimotu, i ricordi di e nostre pèrdite, a distruzzione spaziale causata da u terrimotu è in u risultatu di questu, i tecnichi di custruzzione più precisi, è i punti chì cuntaranu a storia geologica è sismologica di l'eventu serà creatu. Semu entusiasti di stabilisce un centru di sperienza assai bellu chì spieghe ciò chì i citadini chì veneranu quì cù simulazioni duveranu fà ".

SERÀ UN BEL PROGETTU PER MUSTRà E GENERAZIONI FUTURE "CUMU FÀ U TRAVU BEN"

Gürsel hà dettu chì trà 11 pruvince, Nurdağı hà patitu a perdita più proporzionale in u terrimotu, è hà cunclusu u so discorsu cusì:

"Hè stata l'idea ghjusta per noi di custruisce stu museu in Nurdağı. Scontri, spartera di sperienze è studii d'archiviu orali cuntinueghjanu. Avemu u scopu di ottene tuttu ciò chì serà spiegatu in questa materia. Cù a custruzzione di u museu, aspittaremu u nostru museu, chì hè u centru di cummemorazione è sperienza, cù a visita di tutti i citadini, studienti in scole è citadini di tutte e regioni di Turchia chì venenu in a nostra regione, induve tutti. amparà lezioni nantu à questu sughjettu. Credu chì serà un bonu prughjettu per dimustrà à e generazioni future cumu fà u travagliu imparendu lezioni quì ".