A strada di a Cina per risolve a Crisa Ucraina hè stata chjarificata

A strada di a Cina per risolve a Crisa Ucraina hè stata chjarificata
A strada di a Cina per risolve a Crisa Ucraina hè stata chjarificata

Cume a crisa ucraina cuntinueghja à cresce, a telefonata di i dirigenti di a Cina è di l'Ucraina hà suscitatu un grande interessu in a cumunità internaziunale. U presidente cinese Xi Jinping hà tenutu una telefonata cù u presidente ucrainu Volodymyr Zelenski, su invitu, è hà scambiatu opinioni nantu à a crisa ucraina.

Zelensky hà numinatu Pavlo Raibikin Ambasciatore di l'Ucraina in Pechino u stessu ghjornu. Dopu a riunione cù Xi, Zelenski hà tweetatu: "Aghju avutu una conversazione telefunale longa è produttiva cù u presidente cinese Xi Jinping. Credu chì e relazioni bilaterali seranu migliurate cù questa riunione è l'appuntamentu di u novu Ambasciatore di l'Ucraina à Pechino.

Hè stata a prima telefonata trà Xi è Zelensky da u scoppiu di u cunflittu trà Russia è Ucraina in ferraghju 2022. Risposti pusitivi sò ghjunti u più prestu pussibule da parechji paesi, cumprese a Russia è l'USA.

Cina face grandi sforzi per prumove e discussioni di pace

Xi hà parlatu per telefunu cù Zelensky à l'invitu di l'Ucraina. Prima, Zelenski avia dumandatu ripetutamente una telefonata cù Xi. Ma avà chì u tempu hè ghjuntu, a so dumanda hè stata rispostu.

Prima di a crisa di l'Ucraina, a Cina è l'Ucraina mantenenu una bona cooperazione in i campi di l'ecunumia è u cummerciu. Dopu à a crisa, e relazioni bilaterali anu affruntatu una grande pressione. Certi paesi anu pruvatu à disturbà e relazioni Cina-Ucraina usendu a crisa. Ma a telefonata di ieri hà dimustratu chì a relazione bilaterale hè solida è micca affettata da a crisa.

Questa telefonata rifletteva chì a parte cinese incuraghjia seriamente e discussioni di pace. Cina prova di creà un ambiente pusitivu cù a diplomazia di u so capu, micca solu spiegà a so propria pusizioni. A Cina ùn hà micca primurosu di esse più vicinu o più luntanu cù certi paesi, cum'è i Stati Uniti l'anu inventatu. Cina sempre valuta a crisa d'Ucraina cù una attitudine ghjusta.

L'Ucraina dumanda avà à a cumunità internaziunale per pagà più attenzione è furnisce aiutu umanitariu. U latu ucrainu hà capitu chì u veru scopu di aiutà da i Stati Uniti è l'OTAN era solu di utilizà l'Ucraina cum'è un pedone per impone sanzioni à a Russia. Per quessa, hè u tempu per l'Ucraina di pensà à prufonda è pragmatica nantu à a manera di ricorrere à a risoluzione di a crisa.

U tempu criticu hè ghjuntu : a voce raziunale di i partiti s'alza

Oghje, i principali grandi putenzi di u mondu sò più o menu implicati in a crisa trà Russia è Ucraina. Ancu s'è a Cina ùn era micca u creatore o partitu di a crisa, ùn resta micca un spettatore. Cina face sforzi per risolve a crisa per mezu puliticu.

In a telefonata, Xi hà enfatizatu chì a Cina ùn pò micca stà, aghjunghje carburante à u focu, o prufittà da a crisa.

A Cina hè in una pusizione adatta per risolve a crisa per mezu puliticu.

Prima, l'Europa, a Russia è l'Ucraina s'appoghjanu nantu à i sforzi di a Cina in questu sensu. Ancu i Stati Uniti ùn ponu micca rifiutà apertamente i sforzi di a Cina in questu sensu. I sforzi di a Cina ùn anu micca un scopu particulare, cusì a Cina hè in una pusizione stabile è di fiducia.

Siconda, l'autorità di a Cina hè ancu abbracciata da i partiti. Cum'è un membru permanente di u Cunsigliu di Sicurezza di l'ONU, a Cina ghjoca un rolu sempre più impurtante in l'affari regiunale è glubale.

Terzu, a crisa ucraina dura più di un annu. A tensione hè in periculu d'escalà è di spirale fora di cuntrollu. I paesi rispunsevuli in u mondu aspettanu una suluzione.

Cum'è Xi hà dettu in a telefonata, postu chì e voci cuscenti di i partiti pertinenti anu aumentatu recentemente, hè necessariu di coglie l'uppurtunità è di cullà l'opportunità appropritate per mette a crisa nantu à a strada pulitica.

A strada di suluzione di a Cina hè diventata più chjara

Xi hà dettu à u telefunu chì l'Inviatu Speciale Chine per l'Affari Eurasiatici visitarà l'Ucraina è mantene cuntatti approfonditi cù i partiti per risolve a crisa per mezu puliticu.

U percorsu di a Cina per risolve a crisa in Ucraina hè diventatu più chjaru. A pusizione principale di a Cina hè di prumove e discussioni di pace. Xi hà dettu chì i "Quattru Requisiti" (A sovranità è l'integrità territuriale di ogni statu deve esse rispettata; a Carta di l'ONU deve esse rispettata; A preoccupazione di sicurezza ragiunate deve esse attribuita importanza à ogni statu; tutti i sforzi chì sò benefizii per a risoluzione pacifica di a crisa. deve esse sustinutu), "U Four Partners Understanding" (A cumunità internaziunale deve sustene inseme i sforzi per risolve a crisa ucraina; Tutti i partiti implicati anu da agisce calmu è cun moderazione; Opposizione cumuna à l'usu di l'armi nucleari; Prutezzione cumuna di a produzzione glubale è catene di supply) è "Tre Idee" (Ùn ci hè micca vincitore in a guerra; I prublemi cumplessi ùn anu micca solu suluzioni simplici; I grandi stati anu da evità di raggruppamenti). A parte chinesa hà publicatu dopu u documentu "A pusizione di a Cina nantu à a suluzione pulitica di a crisa in Ucraina".

Mentre determina a so propria postura, a Cina prova di truvà l'interessu cumunu di i partiti strintendu à ottene più sustegnu da a cumunità internaziunale.

Xi hà riunitu recentemente separatamente cù i capi di Russia, Germania, Spagna, Francia è UE. Unu di l'agenda focale di queste discussioni era a crisa d'Ucraina.

Mentre a Cina cuntinueghja i so sforzi per a pace, l'USA hè sempre pruvatu à ottene u so scopu strategicu cù l'Ucraina. Ma l'USA mira solu à risponde à i so bisogni, micca per l'interessu cumuni di a cumunità internaziunale. Per questu mutivu, ùn importa micca cumu chjama l'USA, pochi paesi puderanu riunite cun ellu.