Chjama à u cessamentu di u focu in Sudan da u Rappresentante Cinese

Chjama à u cessamentu di u focu in Sudan da u Rappresentante Cinese
Chjama à u cessamentu di u focu in Sudan da u Rappresentante Cinese

U Rappresentante Permanente di a Cina à e Nazioni Unite, Zhang Jun, hà dumandatu à i partiti in guerra in Sudan per implementà un cessamentu di u focu u più prestu pussibule per evità una ulteriore escalazione di a situazione è per prutege a sicurità di l'urganisazioni è u persunale stranieri.

Zhang Jun, ieri à a riunione straordinaria di u Cunsigliu di Sicurezza di l'ONU per affruntà a situazione in Sudan, hà dettu: "I cunflitti armati in Sudan anu risultatu in a morte è ferite di parechji civili è danni à e strutture infrastrutturali. Cum'è un bonu amicu è cumpagnu di u Sudan, a Cina hè assai preoccupata chì u paese hè di novu immersu in u caosu. Cina chjama à e parti in cunflittu per cuncludi un cessamentu di u focu u più prestu pussibule per evità una ulteriore escalazione, mentre valenu l'interessi di u paese è di u populu ". disse.

Esprimendu a so gratitudine à tutti i partiti chì anu aiutatu è facilitatu l'evacuazione di u persunale cinese, Zhang hà enfatizatu chì u cessamentu di u focu deve esse implementatu per prutege a sicurità di civili è urganisazioni straniere, individui è missioni diplomatiche in Sudan, è per facilità l'aiutu umanitariu è u persunale. evacuazione.

Zhang hà dichjaratu chì a Cina sustene risolutamente a sovranità, l'indipendenza è l'integrità territoriale di u Sudan, è vole calmà i cunflitti u più prestu pussibule è rinvià u paese à a strada di a pace, a stabilità è u sviluppu.

Zhang hà ancu dumandatu à a cumunità internaziunale per sustene l'esplorazione di u Sudan di arrangiamenti istituzionali adattati à e so circustanze, rispettendu i so diritti sovrani.

Zhang hà sottolineatu chì a cumunità internaziunale deve esse à sente e preoccupazioni di u Sudan è di l'altri paesi di a regione.

U Sicritariu Generale di l'ONU, Antonio Guterres, hà ripetutu à a riunione chì i scontri duveranu esse cessati immediatamente.

"U cessamentu di u focu ùn hè micca rispettatu"

L'inviatu speciale di l'ONU in Sudan, Volker Perthes, hà infurmatu chì i cunflitti anu causatu 427 morti è più di 3 700 feriti. Perthes hà dichjaratu chì ancu s'ellu hè statu iniziatu u cessamentu di u focu di 72 ore, i dui partiti in cunflittu ùn anu micca rializatu a so prumessa di cessamentu di u focu è ùn anu micca mostratu alcuna intenzione di scuntrà.

Joyce Msuya, Segretariu Generale Assistant di l'ONU per l'Affari Umanitarii, hà dettu chì 15 milioni 800 mila persone necessitanu aiutu umanitariu in Sudan, chì era affruntatu una seria crisa umanitaria ancu prima di u cunflittu.

Msuya hà nutatu chì almenu 20 ospedali sò stati distrutti in i cunflitti recenti, a viulenza contr'à e donne hè aumentata, è chì l'ONU hà da inizià azioni d'aiutu umanitarii appena a situazione di sicurità permette.