L'attività di quartiere calmu in İzmir portanu i zitelli inseme cù a terra

L'attività di quartiere calmu in Izmir portanu i zitelli inseme cù a Terra
L'attività di quartiere calmu in İzmir portanu i zitelli inseme cù a terra

A Municipalità Metropolitana di Izmir urganizeghja diverse attività per i zitelli per amparà ricunnoscendu e sementi ancestrali, per utilizà l'acqua cù pocu è prutegge a natura. In l'attellu urganizati in u prugramma di u Quartiere Calmu, i zitelli si divertenu è s'amparanu.

İzmir Metropolitan Municipality Agricultural Services Department urganizeghja una seria di attività per aiutà i zitelli à cunnosce e sementi ancestrali attraversu u Can Yücel Seed Center. L'impiegati di u centru di Seed, chì si ncuntravanu cù i zitelli in diverse parti di a cità, si n'andò infine à u District di Bornova Mevlana. I residenti di u quartieru anu mostratu un grande interessu in l'avvenimentu urganizatu in parte di u prugramma "Calm Neighborhood" in Izmir, a prima cità pilotu di Cittaslow Metropolis in u mondu. U persunale hà dettu à i zitelli nantu à e sementi di l'ancestrali è hà datu infurmazioni nantu à cumu pianta è acqua e sementi. I zitelli chì anu piantatu e sementi in terra à l'Attellu di Grass People anu ancu amparatu cumu e sementi daranu fruttu in u futuru. L'impurtanza di a cunservazione di l'acqua hè stata ancu spiegata à i zitelli in l'eventu.

Anu piantatu sementi di tomate è pepite

Pınar Eldem Çulhaoğlu, Dipartimentu di u Dipartimentu di i Servizi Agricoli di a Municipalità Metropolitana di İzmir, u Coordinatore di u Centru di Sementi di Can Yücel Bornova, hà dichjaratu chì anu permessu à i zitelli di cunnosce e sementi cù i workshop agriculi per i zitelli chì anu urganizatu. Pınar Eldem Çulhaoğlu hà dettu: "L'impurtante hè di assicurà chì i nostri figlioli sò cumpetenti contr'à e situazioni chì saranu in u futuru. Per quessa, avemu agitu cù a filusufìa di "i zitelli si curvanu quandu sò vechji". Oghje avemu piantatu sementi di tomate è pepite. In novu, organizemu un 'attellu d'erba' per u sviluppu di i muvimenti di e mani di i zitelli è per elli à amparà mentre si diverte.

"Avemu amparatu chì ùn duvemu micca dannà l'ambiente"

İbrahim Yavuz di 6 anni hà dichjaratu ch'ellu hà amparatu à piantà e sementi in l'avvenimentu è disse: "Ùn sapia micca chì era cusì prima. Aghju piantatu a sumente è detti l'acqua. Questu poi crescerà è darà fruttu per noi ", disse. Zehra Muhammed Ali, di 10 anni, hà dettu: "Prima aghju apertu a terra cù u mo dettu è mette a semente di pepite in a terra. Allora aghju datu l'acqua. Aghju amparatu assai cose divertenti è utili. Piantaraghju a semente di pepite cum'è insegnanu quì. Aghju acqua i fasgioli in u listessu modu ", disse. Medine Nisa Erçimen, di 9 anni, hà dettu: "Aghju assistitu à l'attellu di l'erba. Avemu fattu i nostri lawnmen. Avà piantamu qualcosa. Quì avemu amparatu chì ci vole à piglià cura di a natura, prutegge i mo arburi è ùn dannu micca l'ambiente ".

L'attività di Calm Neighbourhood sò ancu supportate da IZSU, Dipartimentu per l'Affari di Salute di a Municipalità Metropolitana di Izmir.