Perchè Pargalı İbrahim Pasha hè statu eseguitu? Chì ghjè a relazione Barbaros Hayrettin Pasha?

Perchè Pargali Ibrahim Pasa hè statu esecutatu? Chì hè a relazione cù Barbaros Hayrettin Pasa ?
Perchè Pargali Ibrahim Pasa hè statu esecutatu? Chì hè a relazione cù Barbaros Hayrettin Pasa ?

Cansel Elçin s'unì à a serie cù u caratteru di Pargalı İbrahim, chì era inclusu in l'ultimu episodiu di a famosa pruduzzione storica di TRT 1, Barbaros Hayreddin Sultan's Fermanı. In a serie Barbaros Hayreddin Sultan's Edict, u Gran Visir Pargalı İbrahim Pasha, chì vultò da a spidizioni in Iraq, ùn vulia micca chì Barbaros Hayrettin, unu di i nomi più fidati di Sultan Süleyman, diventassi u Capitanu di Derya, è l'audienza suscitava a quistione. se Pargalı İbrahim era un traditore. Eccu l'infurmazioni nantu à cumu hè mortu Pargalı İbrahim.

I spettatori di Pargalı İbrahim Pasha di u fattu chì l'Ottumani eranu in relazioni cù i so nemici si dumandanu s'ellu era veramente impegnatu cun elli per u so propiu guadagnu o per u benessiri di u statu. L'usu di Pargalı di tutte e unità di u statu per u so propiu guadagnu hà ancu purtatu a so propria morte. Allora perchè Pargalı İbrahim Pasha hè statu eseguitu?

PERCHÈ KANUNİ HA TUCCIU PARGALI?

Parechji fattori eranu efficaci in l'esekzione di İbrahim Pasha. A più impurtante hè u putere chì İbrahim Pasha hà righjuntu in u putere è l'ambizione persunale è l'ubriachezza creati da stu putere. E seguenti parolle chì Ibrahim Pasha hà dettu à l'inviati di u rè Ferdinant revelanu a so ambizione: "Sò u capu di stu grande statu; tuttu ciò chì facciu ferma fattu; perchè tuttu u putere hè in e mio mani. Dà l'uffizii, distribuisce e pruvince, ciò chì dugnu hè datu è ciò chì ricusu hè nigatu. Ancu quandu u grande sultanu vole dà o dà qualcosa, se ùn aghju micca appruvatu a so decisione, serà resa fora di l'ordine. Perchè tuttu; A guerra, a ricchezza è u putere sò in e mo mani ". È l'insistenza di Ibrahim Pasha à aduprà u titulu Serasker Sultan pò esse stata presa cum'è una spezia di sfida.

L'influenza di Hürrem Sultan nantu à l'esecuzione di Pargalı İbrahim

Un altru fattore hè u cunflittu trà Kanuni è a so moglia Hürrem Sultan. In particulare u fattu chì İbrahim Pasha hà sustinutu apertamente u so figliolu maiò Mustafa (chì hè statu eseguitu da strangulazione in u 1553 da Kanuni), chì era una di a prima moglia di Kanuni, per u tronu, è a so influenza competitiva cù Hürrem Sultan nantu à Kanuni hà creatu stu cunflittu. L'esicuzzioni di Ibrahim Pasha di u Treasurer Ibrahim Pasha dopu a cunquista di Baghdad è u dispiaciu di Kanuni, chì appruvò questu dopu, eranu ancu fattori in a disgrazia di Ibrahim Pasha.

a vita

Origine Hè natu in un paese vicinu à Parga, chì ferma in ciò chì hè oghje a Grecia. In diverse fonti, hè dichjaratu ch'ellu era di origine greca o taliana à a nascita.

U so babbu era un piscadoru (hè registratu chì İbrahim Pasha avia purtatu i so genitori in Istanbul durante u so gran visirship). Hè statu rapitu da i pirati à l'età di 6 anni è vindutu cum'è schiavu in Manisa !
Pigliò İbrahim, chì hà scontru è diventatu amici in Manisa durante u so regnu cum'è sultanu, in u so entourage. Abraham era diventatu u so cumpagnu !

Le pauvre fils du pêcheur s'éleva au rang de grand vizir

Hè divintatu un amicu strettu è cunsiglieru di Kanuni duranti l'anni chì passava in u so entourage finu à a so esecuzione. Dopu ch'ellu hè diventatu u sultanu, ghjunse à Istanbul cun ellu è hà tenutu i più alti pusizioni in l'Imperu Ottumanu, cumpresu u Grand Viziership, i Beylerbeylik anatolii è rumeliani è u Seraskership (1528-1536).

Dopu chì Solimanu Magnificu divintò u Sultanu, fù prima numinatu cum'è u Capu Hasoda è da questu puntu, hà risuscitatu rapidamente grazia à e so capacità è a relazione di fiducia straordinaria trà ellu è Kanuni.

Hà participatu à a cunquista di Belgradu in u 1521. Si juncìu a spidizioni di Rodi in u 1522. Sta situazione hè stata purtata à u Gran Viziratu in u 1523.

Kanuni l'amò tantu chì u purtò à a so famiglia. In u 1524, Pargalı si maritò cù a surella di Kanuni, Hatice Sultan. In ogni casu, malgradu i so rializazioni cum'è un omu di Parga, era in strada per u cattivu destinu chì l'aspittava à ellu è à a so moglia.

Hè statu assignatu per mantene l'ordine in Egittu è fù datu u titulu di guvernatore di l'Egittu. Hà participatu à a campagna ungherese è hà ghjucatu un rolu impurtante in a vittoria di a Guerra Mohac.

Hà guidatu e negoziazioni di u Trattatu di Istanbul di u 1533, chì equiparò l'imperatore austriacu cù u Gran Visir Ottumanu. Hà participatu à a campagna Irakeyn contr'à i Safavidi. Dopu avè pigliatu Tabriz, si unì à e forze di Solimanu u Magnificu è participò à a cunquista di Baghdad.

putenza

I dati più impurtanti chì revelaranu u putere di Ibrahim Pasha in u so periodu; Quandu fù purtatu à l'uffiziu di Serasker da Kanuni, u putere di l'Imperu, chì era statu simbolizatu da quattru, hè statu aumentatu à sette, è İbrahim Pasha hè statu autorizatu à purtà sei brique. L'unica cosa chì manca à Kanuni hè u califatu. U cuntrollu di a pulitica estera dominante di l'Imperu Ottumanu, chì hà furmatu u mondu cunnisciutu in quellu tempu, era interamente in manu di İbrahim Pasha.

morte

Parechji stòrici, basatu annantu à i rapporti preparati da l'imbasciadore stranieri in quantu à e so riunioni cù İbrahim Pasha, sustenenu chì hà pigliatu assai decisioni per sè stessu, per avidità di u putere. Per questu mutivu, hè dichjaratu ch'ellu hè statu uccisu da l'ordine di Solimanu u Magnificu, chì era preoccupatu di u so putere in u 1536.

A ricchezza reale di İbrahim Pasha hè stata lasciata à u tesoru perchè u so figliolu Mehmet Bey (1525-1528), chì era di Hatice Sultan, hè mortu à una età assai ghjovana. Quandu Hatice Sultan (1498-1582), chì era vedova dopu l'assassiniu di İbrahim Pasha, hè mortu, hè stata intarrata in a tomba accantu à u so babbu Yavuz Sultan Selim.