A Moschea di Skopje Sultan Murat Restaurata da TIKA Aperta à u Cultu

A Moschea Uskup Sultan Murat Restaurata da TIKA Aperta per u Cultu
A Moschea di Skopje Sultan Murat Restaurata da TIKA Aperta à u Cultu

U Ministru di a Cultura è u Turismu, Mehmet Nuri Ersoy, hà inauguratu a Moschea Sultan Murat, chì hè stata restaurata da l'Agenzia Turca di Cooperazione è Coordinazione (TIKA), in Skopje, a capitale di Macedònia di u Nordu.

Parlendu à a ceremonia d'apertura tenuta prima di a preghiera di u venneri, Ersoy hà dettu chì a so storia cumuna è e culture mischiate facenu sempre queste terre speciali è preziose per elli, perchè ùn ponu mai ignurà l'esperienze seculari è i valori culturali chì anu cultivatu inseme. .

"À u cuntrariu, simu sempre pruvatu à pussede elli è mantenenu vivi". Ersoy continuò:

"Oghje, ùn avemu micca solu apre a Moschea di Sultan Murat di 587 anni, l'opere quì sò ancu un simbulu di cultura è fraternità per l'unità arradicata di i nostri pòpuli è di sperenza per i seculi chì avemu da campà. inseme è stà fiancu à fiancu. Hè ancu assai, assai impurtante di prutezzione è di rinfurzà sta fratellanza. Sti dichjarazioni mio ùn sò micca solu parolle, à u cuntrariu, daretu à ogni parolla, ci hè a realità di u Statu di a Republica di Turchia cù e so azzioni è l'azzioni finu à avà ".

Rimarchendu chì solu TIKA hà implementatu più di mille prughjetti in diversi campi, da l'educazione à a salute, da l'agricultura à a furmazione prufessiunale è à l'aumentu di e capacità istituzionali in Macedònia di u Nordu, Ersoy hà dettu: "Da Skopje à Gostivar, da Doyran à Strumica, da Radovish. Da Ohrid, Tetovo à Konche, pudemu vede l'opere è i risultati di sta cooperazione in ogni angulu di a Macedònia di u Nordu. disse.

Dichjarà chì ùn ci hè micca bisognu di definisce sti travaglii cù e linee burocratiche, pulitiche è ufficiali, Ersoy hà nutatu chì a so fratellanza, i fundamenti di quale sò stati posti in a so storia cumuna, sò stati cumpleti è cuntinueghjanu à fà in u futuru.

Enfatizendu chì anu realizatu 24 travaglii di risturazione di monumenti culturali in Macedonia di u Nordu, Ersoy hà dettu:

"A Moschea Manastır İshakiye, a Moschea Struga Mustafa Kebir Çelebi, i bagni di Tetovo è Ohrid sò solu uni pochi di elli. A custruzzione di a casa principale di Ali Rıza Efendi, u babbu di Gazi Mustafa Kemal Atatürk, u fundatore di a Republica Turca, in u paese di Kocacık in Macedonia di u Nordu, cum'è museu, è a rinuvazione è l'equipaggiu di u Liceu Militare di u Monasteru, induve Atatürk hè statu educatu, sò trà i nostri prughjetti culturali impurtanti. Oghje, a Moschea di Skopje Sultan Murat, chì hè stata strumentale in questa bella unione, è e tombe Beyhan Sultan è Dagestani Ali Pasha è a Torre di l'Orologio in u cumplessu sò stati ancu restaurati dopu una restaurazione cumpleta. L'apertura di un patrimoniu cusì ancestrali, chì si appoghja nantu à e so spalle cù 6 seculi di storia chì permea ogni petra, da u so minaretu à u so pulpitu è ​​u mihrab, per venerà di novu, ci dà a felicità è a pace chì nascenu da u pagamentu di u debitu di fideltà à queste terre".

U Ministru Ersoy hà enfatizatu chì sti strutturi ùn devenu esse vistu solu com'è artefatti storichi, è chì ognunu di elli hè a memoria di e persone chì campavanu è campavanu nantu à sti tarri.

Ersoy hà spressu a so gratitudine à u Statu di Macedònia di u Nordu è u so populu per u so sustegnu per via di i terremoti in Kahramanmaraş.

"Pregu chì serà un signu di a fratellanza di tutte e persone chì campanu in Macedonia di u Nordu"

Kadir Dinç, Vicepresidente di l'Affari Religiosi di Turchia, hà dichjaratu chì u Presidente di l'Affari Religiosi, Ali Erbaş, ùn pudia assistisce à l'inaugurazione per via di a so agenda occupata è trasmette i so saluti.

Dinç hà dettu: "In l'occasione di l'apertura di a Moschea Sultan Murat, chì hè stata affidata à Skopje da u Sultan Murat II cum'è un segnu di a nostra fratellanza seculare cum'è membri di a stessa fede, religione, storia è cultura cumuni, è era ristabilitu fedelmente da u nostru TIKA. Esprimu chì sò felice di esse in u paese amichevule è fraternu di Macedònia di u Nordu, è vi salutu, i mo cari fratelli, cù e mo cunversazioni più sincere ". hà utilizatu e so dichjarazioni.

Espristendu chì hè assai preziosu per i so affiliati è correligionari di campà in pace in unità è sulidarità, è di prutege i so valori religiosi è culturali in Macedonia di u Nordu, cum'è in u restu di i Balcani, Dinç hà dettu:

"Spergu chì stu bellu travagliu, chì avemu finitu è ​​apertu oghje, hè un segnu di a fratellanza di tutti i persone chì campanu in Macedonia di u Nordu, in particulare i nostri fratelli musulmani, è chì e nostre relazioni amichevuli, sinceri è fraterni trà i nostri paesi è istituzioni da u passatu à u presente continuerà sempre più in u futuru. Pregu à Diu è saluta a vostra delegazione cun rispettu è affettu.

"Grazie à TİKA, micca solu a Macedonia di u Nordu, ma ancu i Balcani sò diventati una bellezza di novu"

U presidente di l'Unione Islamica di Macedònia di u Nordu (Affari Religiosi), Şakir Fetahu, hà ringraziatu i funzionari di TIKA chì anu realizatu a risturazione è hà manifestatu u so piacè di assistisce à l'apertura di sta moschea, chì hè unu di i simboli di u periodu d'oru di l'ottomane. Imperu, un Ramadan è Venneri.

Apuntendu l'impurtanza di a Moschea di Sultan Murat, Fetahu hà dettu: "Oghje, grazia à TIKA, micca solu a Macedonia di u Nordu, ma ancu i Balcani sò diventati una bellezza di novu. A Republica di Turchia, cù e so istituzioni è u travagliu incansable, hà cunservatu sta moschea storica per priservà a so affascinante bellezza per u futuru è per trasmette e parolle di Diu à i cori è l'ànima di i credenti è di e persone in generale ". disse.

Offrendu i so ringraziamenti più sinceri à u presidente Recep Tayyip Erdoğan, Fetahu hà dettu: "(U presidente Erdoğan) piglia assai cura à sensibilizà i musulmani in u mondu, in particulare in u nostru paese, i Balcani è oltre. Chì Diu l'aiuti in a so vita fruttuosa ". disse.

Fetahu hà vulsutu à Allah cuncede u paradisu à quelli chì anu persu a vita in u terrimotu in Turchia è a pacienza à i so parenti.

Dopu à i discorsi, Mustafa Bodur, Cunsigliu di i Servizii Religiosi di l'Ambasciata Turca in Skopje, hà fattu a preghiera d'apertura di a moschea, è dopu i participanti anu realizatu a preghiera di u venneri.

Cum'è parte di i so cuntatti in Macedonia di u Nordu, u Ministru di a Cultura è u Turismu Mehmet Nuri Ersoy hà scontru dopu cù u Ministru di a Cultura di Macedonia di u Nordu, Bisera Kostadinovska Stojçevska. I ministri anu firmatu u "Accordu di Cooperazione Culturale Turchia-Macedonia di u Nordu".