U numaru d'animali datu un novu tipu di vaccinu per u pede è u pede ghjunghje à 4,5 milioni

U numaru d'animali applicati à u vaccinu New Type Sap ghjunghjerà à un milione
U numaru d'animali datu un novu tipu di vaccinu per u pede è u pede ghjunghje à 4,5 milioni

Ministre de l'agriculture et des forêts Prof. Dr. Vahit Kirişci, in a so dichjarazione à l'Istitutu Alum, hà attiratu l'attenzione à l'impurtanza di a sicurità alimentaria è hà dichjaratu chì u travagliu di u Ministeru in questu campu cuntinua.

Kirişci hà dichjaratu chì, cù a cuntribuzione di i supporti furniti, a pupulazione bovina hè aumentata da 20 per centu à 72 milioni di capi è u stock di pecuri hà aumentatu da 17 per centu à 76 milioni di capi in l'ultimi 56,3 anni, è hà dettu chì anu u scopu di espansione a produtividade di vacche è a taglia di a mandria di pecuri cù i studii realizati.

Kirişci hà dichjaratu chì cuntinueghjanu a so prutezzione efficace è a lotta contr'à e malatie di l'animali, è in questu cuntestu, attività di medicina preventiva, diagnosi è attività di produzzione di vaccini sò realizate.

Dicendu chì a fiebre aftosa, chì hè stata veduta in Turchia di pocu tempu, hè una malatia virali di l'animali cù ungulati cum'è vacche, pecure è capre, Kirişci spiegò chì a rata di trasmissione di a malatia hè alta è se ùn sò micca precauzioni. presa, a malatia pò causà seriu perdite ecunomiche.

Kirişci hà dettu chì ci sò 7 serotipi di virus è ognunu pò causà malatie, è hà dichjaratu chì u cortu periodu di immunità contru a malatia rende a lotta difficiule.

Kirişci hà dettu chì u serotipu SAT-2023 hè statu diagnosticatu per a prima volta in Turchia u 2 di ferraghju 3, in campioni mandati da l'Iraq in ghjennaghju 2023, è hà dettu:

"In casu di a pussibilità di entre in u nostru paese, u nostru Istitutu di l'Afode è Bocca hà iniziatu immediatamente studii di produzzione di vaccini è a vacuna SAT-2 hè stata prudutta in pocu tempu di 37 ghjorni. A cunniscenza è a sperienza di u nostru Istitutu in a produzzione di vaccini anu avutu un grande impattu annantu à stu successu. SAT-2 hè statu vistu prima in una pruvincia di cunfini, è avemu intervenutu immediatamente cù i vaccini chì avemu pruduciutu è impediscenu a diffusione di a malatia in u nostru paese. Tutta a nostra esistenza animale serà vaccinata. "U prucessu di vaccinazione serà finitu à a fini d'aprili".

"Avemu speditu 9,5 milioni di vaccini à u campu"

Kirişci hà dichjaratu chì a produzzione di vaccini cuntinueghja ininterrottamente è hà dettu: "12 milioni di vaccini seranu pruduciuti oghje sera. Avemu speditu 9,5 milioni di questi à u campu. 9,5 milioni di vaccini spediti à u campu sò amministrati à i nostri animali. U numaru d'animali vaccinati righjunghji 4,5 milioni da oghje. Pruduzzione di vaccini, spedizioni è studii di vaccinazione per cumbatte l'estereotipu SAT-2 cuntinueghjanu intensamente finu à chì tutti l'animali chì anu da esse vaccinati sò cumpleti. "U nostru paese ùn hà micca prublemi à furnisce i vaccini". disse.

Dicendu chì ci hè una dumanda per a vacuna prodotta da i paesi vicini, Kirişci hà dettu: "I nostri citadini duveranu esse di pace. Tuttu ciò chì hè necessariu hè fattu. "A malatia ùn provoca nisuna malatia in l'omu". disse.

Kirişci hà ricurdatu chì i movimenti di l'animali eccettu per a macellazione, l'importazione è l'esportazione sò pruibiti in u paese per via di a malatia, è hà dichjaratu chì queste restrizioni seranu rialzate quandu a malatia hè sottu cuntrullata.