Needle Laces presentati à u Festival Internaziunale di Bursa

Needle Laces presentati à u Festival Internaziunale di Bursa
Needle Laces presentati à u Festival Internaziunale di Bursa

I lacci d'agulla, chì sò l'espressione artistica di u travagliu, l'amore, a pacienza è a bellezza in i so cori di e donne anatoliane, sò stati presentati à u festival internaziunale in Bursa.

A municipalità metropolitana di Bursa, chì rinvivisce e reliquie di l'antenati cù restaurazioni in u scopu di l'opere di u patrimoniu storicu è culturale, d'altra banda, trasferisce u patrimoniu culturale immateriale à e generazioni future. In u scopu di queste attività, u terzu di u "Festival Internaziunale di l'Agulla di Seta", chì hè stata urganizata per prumove a lace d'agulla, chì a so patria hè Turchia, à u mondu sanu è per sustene a so preservazione, hè stata cun una participazione intensa. U Giapponese, chì hà dimustratu un grande interessu in u festivale in u Museu Tessile Merinos, hà pigliatu i so posti in i stands cù 57 belle opere d'arti in u cuncorsu di disignu.

L'apertura di u festival, u sindaco metropolitanu Alinur Aktaş, u deputatu di Bursa Emine Yavuz Gözgeç, u direttore provinciale di cultura è turismu Dr. Kamil Özer, Università Nişantaşı Facultà d'Arte è Design Lettore Prof. Dr. Hülya Tezcan, l'investigatore Oya è u cullezzione Emine Semra Erkan, u cullezzione giapponese Ikumi Nonaka è u cullezzione İbrahim Koca anu assistitu à a ceremonia cù a participazione di i membri di a ghjuria.

Un artighjanu unicu

U sindaco di a municipalità metropolitana di Bursa, Alinur Aktaş, chì hà parlatu à l'apertura di u festival, hà dettu chì, ancu s'ellu hè assai apprezzatu l'arti di a cucitura, hè un artigianatu turcu unicu. Dichjarà chì ognuna di l'opere realizate da e persone anatoliane hà un missaghju, u presidente Aktaş hà dettu chì u lazzu di l'agulla di seta hè un strumentu di cumunicazione silenziosa cù i missaghji chì portanu. U presidente Aktaş hà dettu: "Lace d'agulla hè una festa, un matrimoniu, un patrimoniu, una cultura, una tradizione. Lacci d'agulla culurite nati da e mani abili di e donne anatoliane chì ricamanu i so sentimenti nantu à i so scritti; hè unicu, ingenu, sensitivu. Hè l'entusiasmu, l'excitazione è a tristezza di l'agulla è u filu cum'è margherita, garofano, caprifoglio, rosa, viole, stella. Quandu a ghjente hè silenziu in Anatolia; quand'elli avianu a stà in silenziu, i culori è i mutivi ch'elli scelsanu sò stati voce invece; Mentre chì u verde chì descrive u desideriu, a speranza blu, a felicità bianca è u dolu neru, u lazzu di giacintu viole esprime quelli chì si innamurànu d'amore, quelli chì cadenu in l'amore senza speranza è soffrenu dolore di cori. Vogliu sprimà chì u 3rd International Silk Needle Lace Festival, chì avemu fattu tradiziunale per aumentà u so usu in a nostra vita di ogni ghjornu aghjustendu dimensioni cuntempuranee à l'arti di l'agulla di seta, è per truvà idee novi per trasfirillu à u futuru, hè assai impurtante. À l'occasione di a fiera, pudete ancu visità a mostra di cucitura di seta intitulata "U matrimoniu di i fiori". Vogliu bona furtuna à u nostru 7u Festival Internaziunale di Merletti di Seta, chì cuntinuerà finu à u 3 di maghju. Vogliu ringrazià tutti l'artisti, i diseggiani è l'invitati per a so participazione è felicità quelli chì anu fattu u so sforzu ", disse.

Più chè un festival

Direttore Provinciale di Cultura è Turismu Dr. Ricordendu chì Bursa hè inclusa in a Rete di Cità Creative di l'UNESCO, Kamil Özer hà dettu: "Ci hè più cà una mostra o un festival quì. Facemu un travagliu chì sparghje a memoria di a seta è di l'agulla chì hà purtatu Bursa, chì hà superatu Turchia è ancu u mondu, à u mondu. Attaccà una grande impurtanza à a diffusione di questu arte, chì avemu fattu cù l'artighjanu è a cura, è i so corsi avemu apertu per seculi, in Bursa. Ùn vi scurdate chì un bellu travagliu avete fattu quì ", disse.

U diputatu di Bursa Emine Yavuz Gözgeç hà ancu felicitatu l'artisti chì anu travagliatu nantu à i ricami, ognuna di quale hè caricata cù significati diffirenti.

İbrahim Koca, un membru di a ghjuria, hà dettu ch'elli eranu felici di riunite quelli chì amanu i lacci d'agulla di seta.

Dopu à i so discorsi, u vincitore di u cuncorsu di design Nurhayat Kocatepeli, u sicondu Kerime Nazlı è u terzu Kazuyo Hirayama sò stati premiati.

U presidente Aktaş è u so entourage anu esaminatu attentamente l'opere esposte dopu l'apertura.