I Studi di Microalga di Boğaziçi si movenu in u spaziu

I Studi di Microalga di Boğaziçi si movenu in u spaziu
I Studi di Microalga di Boğaziçi si movenu in u spaziu

Istitutu di Scienze Ambientali di l'Università Boğaziçi. Istruttore U membru Berat Zeki Haznedaroğlu è i studii di microalga di a so squadra sò stati scelti cum'è unu di i 13 prughjetti per esse purtati in u spaziu da i primi astronauti turchi. In u scopu di u prugettu, u putenziale di utilizà cinque spezie di microalga diverse cum'è unità di supportu di vita in missioni spaziali tripulate serà pruvatu à a Stazione Spaziale Internaziunale (ISS).

In u quadru di u Programma Spaziale Naziunale di Turchia, u prughjettu "Unità di Supportu di Vita Microalgale per Missioni Spaziali" (Espertu), implementatu in partenariatu cù u Centru di Ricerca TÜBİTAK Marmara (MAM) è l'Università Medeniyet di Istanbul (IMU), sottu a direzzione di l'Università Boğaziçi, hè trà i 13 studii chì andaranu in u spaziu. L'usu è l'efficacezza di i microalgi in missioni spaziali tripulate à pianeti o satelliti cum'è a Luna è Mars seranu pruvati à l'ISS sottu a tutela di i primi astronomi turchi Alper Gezeravcı è Tuva Cihangir Atasever.

Istitutu di Scienze Ambientali di l'Università Boğaziçi. Istruttore U membru Berat Zeki Haznedaroğlu hà dichjaratu chì u prugettu hè un primu in u mondu è chì e capacità di i microalgae chì anu sviluppatu in l'ambiente non-gravità è i so cambiamenti metabolichi seranu analizati; Recentemente avemu implementatu parechji prughjetti pionieri cum'è u Cuncepimentu Integratu di Biorefinery per u Sviluppu Orientatu à a Bioeconomia (INDEPENDENT) cù u sustegnu furnitu da u Ministeru di l'Industria è a Tecnulugia è a Cummissione Europea. Semu assai entusiasmati di stu novu prughjettu, chì avà include i nostri diversi stakeholder. Perchè u prughjettu Specialist hè diventatu unu di i 13 prughjetti pionieri di Turchia per esse purtatu in u spaziu in u quadru di u Programma Spaziale Naziunale. Nant'à a Stazione Spaziale Internaziunale, a capacità di microalgae per assorbe alti livelli di diossidu di carbonu è cunvertisce in ossigenu in un ambiente di gravità zero è a so prestazione fotosintetica serà misurata. In l'ultima parte di l'esperimentu, i cambiamenti metabolichi in i microalgi esposti à e cundizioni di microgravità in l'ISS per 14 ghjorni seranu determinati utilizendu tecniche di sequencing RNA di nova generazione è paragunate cù u gruppu sperimentale di cuntrollu da esse realizatu in u mondu. disse.

"Inestimabile per un viaghju tripulatu à Marte"

Spartendu a cunniscenza chì cinque diverse spezie di microalga seranu testate in u scopu di u compitu, u Dr. Istruttore U membru Haznedaroğlu hà ancu dichjaratu chì u prughjettu hè u primu in u mondu in l'arena naziunale è internaziunale. Aghjunghjendu chì i microalgae ponu esse aduprate in parechji sistemi critichi cum'è a pruduzzione alimentaria, u trattamentu di l'acqua residuale, l'aria condizionata, a bio-minazione è a produzzione di biomateriali 3D in missioni spaziali tripulate previste per esse urganizate à a Luna è à Marte, u scientist hà dettu: "U prughjettu hà dettu. un caratteru pioniere per a Turchia è u mondu. In particulare per e missioni spaziali tripulati, a valutazione di u funziunamentu di microalgae in anticipu darà dati assai impurtanti per noi. Microalgae, chì sò criaturi cù un altu cuntenutu di prutezione è ricche di vitamini è acidi grassi omega in termini di nutrimentu, sò una fonte di nutrimentu per l'equipaggiu, mentre chì ponu esse aduprati com'è biofertilizante per u trattamentu di l'acqua residuale emergente in stazioni spaziali. è sustene ancu i sistemi di climatizazione in a cabina. Questi esperimenti in un ambiente senza gravità nantu à a Stazione Spaziale Internaziunale sò assai preziosi per determinà i vantaghji chì i microalgae ci daranu in viaghji tripulati chì sò previsti per piglià longu, cum'è Mars. In più, simu fieri di esse sceltu cum'è unu di i 13 prughjetti da esse purtati in u spaziu da i primi astronauti turchi in u scopu di u prugramma Spaziale Naziunale ". disse.