A Nova Strada di l'Esploradoru di u Mari Mediterraniu

A Nova Strada di l'Esploradoru di u Mari Mediterraniu
A Nova Strada di l'Esploradoru di u Mari Mediterraniu

U dispusitivu di glider chjamatu "Sea Explorer", chì hè statu prupostu à l'usu di l'Istitutu di Scienze Marine METU da Türkiye İş Bankası, cuntinueghja i so esplorazioni sottumarini. Dopu avè finitu a so prima ricerca in Marmara, Deniz Explorer hà da cullà dati chì metteranu in luce a scienza fendu misurazioni in u Mediterraniu.

A cooperazione trà Türkiye İş Bankası è l'Università Tecnica di u Mediu Oriente (METU) per prevene a contaminazione in i nostri mari è per sustene l'ecosistema dicendu "U mondu hè u nostru futuru" cuntinua à cuntribuisce à i studii marini. U dispusitivu di glider submarinu senza pilotu chjamatu "Sea Explorer", chì hè stata utilizata per a prima volta in u nostru paese è hè stata consegnata à l'Istitutu di Scienze Marine di METU per sustene i studii scientifichi, sbarcò nantu à l'acqua per fà ricerche in a regione trà Turchia è Turchia. TRNC dopu à Marmara.

"Sea Explorer" participà à e spedizioni staggione realizate da u Centru di Ricerca di l'Ecosistema Marinu è u Clima di METU (DEKOSİM) quattru volte à l'annu. À u listessu tempu, raccoglierà dati chì metteranu in luce nantu à a scienza facendu misurazioni più cumplete in i mari profondi.

20 ghjorni di esplorazione in u Mediterraniu

U "Sea Explorer", chì effettuerà u travagliu di misurazione più detallatu è d'alta risuluzione chì ùn hè mai statu fattu prima in Turchia, stà in u Mediterraniu per circa 20 ghjorni.

In stu studiu marinu, si tratta di capisce megliu dui avvenimenti naturali chì si verificanu regularmente in u Mediterraniu orientale à a fini di a primavera è à u principiu di l'estiu. Cù l'aumentu di a temperatura in l'acqua di u Mediterraniu orientali, a diffarenza di temperatura in l'acqua di l'acqua inferjuri è supiriori inizia una stratificazione chì afecta a pruduzzione è a circulazione in i mari. Normalmente, i sali di nutrienti sò purtati à a superficia da l'acqua prufonda, grazia à a mistura invernale chì si trova cum'è a temperatura di l'acqua è a densità di l'acqua in i strati inferjuri è superiori cunvergenu. Tuttavia, sta stratificazione impedisce u trasportu di sali di nutrienti à a superficia necessariu per u crescita di u fitoplancton, chì sò a fonte di l'ossigenu è l'organismi microscòpichi di a pianta. L'acqua interlayer levantina, chì hè impurtante per tuttu u Mediterraniu, hè ancu furmatu in questu periodu. I viaghji marittimi di corta durazione ùn sò micca abbastanza per spiegà sti dui avvenimenti. Dotatu di l'ultime tecnulugii, a capacità di Sea Explorer di travaglià in modu continuu per un bellu pezzu hè prevista per ottene infurmazioni più dettagliate.

"Sea Explorer" raccoglie dati per identificà è monitorà i prublemi chì necessitanu dati elevati, in particulare l'effetti negativi di u cambiamentu climaticu nantu à i mari, per sviluppà suluzioni è piglià e misure necessarie. Sti dati sò di grande impurtanza in quantu à cuntribuisce à studii scientifichi nantu à a sustenibilità di l'ecosistema in i nostri mari, è ancu di prevenzione di disastri cum'è mucillagini in Marmara è a contaminazione.

U travagliu di İşbank è METU nantu à u Sea Explorer hè un esempiu concretu di cooperazione università-settore privatu per u scopu di un mondu pulitu è ​​​​un ambiente pulitu, induve ognunu deve esse sensibile è cuntribuisce. In u scopu di a cuuperazione realizata, hè destinata à realizà studii scientifichi è accademichi nantu à a contaminazione marina in u nostru paese, chì hè circundatu da u mare da trè lati, sia più efficacimente sia à una scala più larga. Inoltre, hè previstu chì u travagliu realizatu serà allargatu à mediu è longu termine per prutege i mari, chì sò una fonte impurtante di vita, di biodiversità è di l'ecosistema di u nostru pianeta, per sensibilizà u publicu nantu à a prevenzione di a contaminazione aumentà l'alfabetizazione marina è climatica.

U dispusitivu, chì pò falà à una prufundità di 1.000 metri, hè siparatu da i so omologhi in u mondu.

U dispusitivu, chì pò misurà in permanenza finu à 100 ghjorni nantu à una strada determinata indipindentamente da a nave, prucede per scende è scende da a superficia à una prufundità di 1.000 metri.

Stu dispusitivu, chì pò trasmette i dati chì raccoglie quandu si tratta di a superficia à a fine di ogni oscillazione, à i scientifichi via u sistema satellitare, hà una larga varietà di sensori chì ponu misurà e proprietà di a colonna d'acqua cum'è a temperatura, a salinità. , ossigenu, clorofilla è turbidità in i mari. U dispusitivu di glider, chì pò esse usatu per misure oceanografiche in tutte e cundizioni climatichi è di u mare, hè distintu da i so contraparti in u mondu cù u so sensoru chì pò misurà u nitrogenu in tempu reale. U sensoru in quistione include l'ultima tecnulugia chì hè attualmente capaci di misurà u sali di nutriente in i mari.

Impurtanti scuperti truvati in Marmara

U dispusitivu, chì hà fattu a so prima scuperta di ricerca in Marmara trà 12-16 January 2023, hà esaminatu i cambiamenti in u ramu di l'acqua, cumpresi i cambiamenti causati da u currente chì entra in Marmara da u Bosforu è a distribuzione di l'ossigenu in a direzzione est-ovest. In a scuperta, hè statu osservatu chì u currenti di u Bosforu hà causatu cambiamenti di temperatura è salinità in l'acqua superiore mischjendu l'acqua superiore è bassa secondu a so forza in 24 ore. Sta situazione, chì era predetta da i mudelli è chì u signale era vistu da u satellitu, hè stata revelata in dettagliu per a prima volta cù misurazioni in tempu reale è in situ. Questi cambiamenti ponu causà assai prublemi, cum'è a diminuzione di a diversità di spezie cù u tempu, difficultà à truvà l'alimentariu è a migrazione di e criature marine.

In a rùbbrica chì si estende nantu à l'assi livante-ovest, hè stata osservata chì l'ossigenu in a capa inferjuri diminuite assai rapidamente cum'è andemu da u punente à u livante, ancu s'è e misurazioni sò state realizate in l'invernu è a solubilità di l'ossigenu era alta. Hè stata capitu chì una quantità significativa d'acqua fresca hè stata aghjunta à l'acqua di u fondu di u bacinu sudu da i currenti ciclichi (eddy currents) in particulare in a parti uccidintali di a seccione. Sta situazione aumenta a resistenza di l'acqua di u fondu di Marmara à e pressioni esterne cum'è a contaminazione è u cambiamentu climaticu. Tuttavia, hè cunnisciutu chì sta situazione sparisce cù l'iniziu di l'estiu.