Concert "Fasl-ı Rast" di l'IAE

Concert "Rast Marocain" de l'IAE
Concert "Fasl-ı Rast" di l'IAE

U cuncertu da esse realizatu da Fasıl Ensemble in u scopu di l'Istitutu di Ricerca di Istanbul, u Programma di Ricerca "Istanbul è Musica" (IMAP) pò esse vistu à l'Auditorium di u Museu di Pera u 20 di Maghju.

Operatu sottu l'umbrella di l'Istitutu di Ricerca di Istanbul di a Fundazione Suna è İnan Kıraç, u Programma di Ricerca "Istanbul è Musica" (İMAP) cuntinueghja à accoglie eventi cuncentrati in a cultura musicale multifaceta di a cità cù studii d'archivi, cuncerti, publicazioni, studii educativi è discorsi.

L'ordine di u capitulu, chì hè statu aduttatu in i circhi di musica classica in Istanbul trà a fine di u 17u seculu è a prima mità di u 18u seculu, hè fattu di novu in u Museu di Pera dopu à 300 anni. Fasıl Ensemble, chì porta opere antiche à l'oghje, cunsiderendu l'approcciu artisticu di i diversi periodi storichi, incontrerà l'amatori d'arte per a prima volta à u cuncertu "Fasl-ı Rast: In Search of the Forgotten Fasıl Tradition of the 20th Century" cuncertu. , chì si terrà à l’Auditorium di u Museu di Pera u sabbatu 18 di maghju.

L'ordine di u capitulu in u Travelogue di Evliya Çelebi, una di e fonti principali chì descrive a vita culturale di u 17u seculu, è i capituli realizati in palazzi è ambienti culturali d'elite, detallati da Dimitri Kantemiroğlu in Kitabü İlmi'l-Musiki ala Vechi'l-Hurüfat. , cuntribuisce à sta tradizione musicale prufonda, cuntene infurmazione impurtante circa. In u so travagliu, Kantemiroğlu spiega l'elementi di un fasl in l'ordine chì sò realizati è sparte infurmazioni nantu à i trè tippi di fasl. A parte induve u fasl realizatu da u sazende è i cantanti inseme hè spiegatu, è hè u puntu di partenza di u prughjettu Fasıl Ensemble. Sicondu a narrazione di Kantemiroğlu, in u fasıl, sò ghjucati prima unu o dui pesrevs, i chanteuses taksim (recita di gazel), dopu i nakış, kar è semai sò cantati. Infine, dopu chì u saz semaisi hè ghjucatu, u cantanti face una altra divisione è finisce u capitulu. Questa sequenza musicalmente piacevule includerà opere interpretate in i seculi 17 è 18 in u cuncertu di Fasıl Ensemble per a prima volta in 300 anni. Cusì, una tradizione seculare serà purtata à l'ambienti di l'arti di l'oghje è una intesa musicale scurdata serà realizata da i musicisti cuntempuranei.

U cuncertu "Fasl-ı Rast: In Search of the Forgotten Fasıl Tradition of the 18th Century" pò esse vistu à l'Auditorium di u Museu di Pera u sabbatu 20 di maghju, à 15.30. Prima di u cuncertu, u direttore artisticu di Fasıl Ensemble Harun Korkmaz farà una presentazione nantu à e tappe di a tradizione fasıl in a storia di a musica classica turca.