Chì ghjè u Disastru di u Ponte Boraltan, quandu hè accadutu?

Chì ghjè u Disastru di u Ponte Boraltan è quandu hè accadutu
Chì ghjè u Disastru di u Ponte Boraltan, quandu hè accadutu

U novu cabinet annunziatu da u presidente Recep Tayyip Erdoğan dopu a so rielezzione u 28 di maghju, hà tenutu a so prima riunione oghje. Dopu à a riunione, u presidente Erdoğan hà fattu una dichjarazione è hà dettu: "Ùn faremu micca à Turchia sperimentà novi embarrassments cum'è u disastru di u Ponte Boraltan. "Risolveremu stu prublema pacificamente, in cunfurmità cù i nostri valori di credenza", disse. Dopu à e parolle di Erdoğan, dumande cum'è ciò chì era u Disastru di u Ponte di Boraltan è quandu hè accadutu sò diventati trending nantu à e social media.

Chì ghjè u disastru di u ponte di BORALTAN ?

U Disastru di u Ponte di Boraltan hè u massacru chì hè accadutu dopu à u ritornu di 195 suldati sovietici d'origine azerbaigiana chì si sò rifuggiati in Turchia à l'Unioni Suviètica in u 1945 in u quadru di u principiu di reciprocità.

Turchia hà dumandatu à l'Unioni Suviètica, nantu à a basa di a reciprocità, un ufficiale è dui soldati chì s'eranu rifuggiati in u territoriu suvièticu. Quandu i Suvietichi dichjaravanu chì ùn si pudia truvà traccia di i suldati è ùn li riturnò micca, Turchia hà firmatu u ritornu di certi suldati chì avianu partitu. Turchia hà ancu accettatu u principiu di cuncede a citadinanza turca à i richiedenti d'asili d'origine turca.

I suldati suviètici d'origine azerbaigiana à u postu di fruntiera attraversò u Ponte Boraltan nantu à u fiumu Aras è si rifuggianu in Turchia, ma sò stati rinviati nantu à a dumanda di l'Unioni Suviètica, nantu à l'urdinamentu di u guvernu, in u scopu di a reciprocità.

U prublema di u Massacre di u Ponte di Boraltan hè statu purtatu per a prima volta in u 1951 da u deputatu di u Partitu Democraticu Tekirdağ Şevket Mocan è hà causatu diverse discussioni.