L'acqua scorrirà di novu da e fontane storichi di Diyarbakir

L'acqua scorrirà di novu da e fontane storichi di Diyarbakir
L'acqua scorrirà di novu da e fontane storichi di Diyarbakir

Cù u travagliu di a municipalità metropolitana di Diyarbakır, l'acqua scorrerà di novu da fontane storichi. A Direzzione Generale di l'Amministrazione di l'Acque è Fognature di a Municipalità di Diyarbakır (DİSKİ) hà preparatu un prughjettu per restaurà e fontane storiche in a cità. I travaglii di risturazione cumincianu cù l'appruvazioni di u prugettu da u Cunsigliu di Conservazione.

5 fontane in u primu locu

A Direzzione Generale di DISKI riparà e fontane Kurtoğlu, Katırpınar, Arbedaş, Tahtalı Kastal Sokak è Dabanoğlu in u primu locu, è dopu à decennii, l'acqua scorrirà da queste fontane.

Fırat Tutşi, Direttore Generale di DISKI, hà dettu chì in i libri di viaghju chì coprenu i periodi dopu à u 16u seculu, un totale di 130 fontane, 300 di e quali sò pubbliche è 430 sò private, sò citate in Diyarbakır.

Tutsi hà dettu: "In u quintu annuariu di a pruvincia di Diyarbakir, publicatu in Diyarbakir in u 1874, l'esistenza di 130 fontane hè mintuvata. Tuttavia, solu 33 di elli sò sopravvissuti ". disse.

Dicendu chì a custruzzione di fontane in Anatolia hà iniziatu durante u periodu Seljuk, Tutşi hà dettu:

"Se guardemu à e caratteristiche di e fontane in Diyarbakir, a Fontana di Lalebey, a Fontana di Zinciriye Madrasa, a Fontana di Sahabe Pasha, a Fontana di Ibrahim Bey, a Fontana di a Moschea di Arap Sheikh, a Fontana di a Moschea di Hasirli è a Fontana di a Chiesa di a Vergine Maria sò stati custruiti daretu à a moschea, madrassa, tomba è muru di a chjesa. Aslanlı Çeşme, situatu in İçkale, differisce in a struttura. Sta funtana hè stata custruita nantu à un corpu di prisma rectangulare, chì finisci cù un frontone triangulare. Siccomu u materiale di custruzzione di basa hè a petra di basaltu tagliata nera, hè fatta per vede esteticamente piacevule aduprendu a so armunia cù a petra bianca ".

"L'acqua potabile da a funtana in Diyarbakir"

Enfatizendu chì e funtane in u distrittu storicu Sur farà una grande cuntribuzione à u turismu, Tutşi hà ricurdatu chì travaglianu cù u mottu "In Diyarbakir, l'acqua pò esse beie da a funtana".

Enfatizendu l'impurtanza di u so travagliu, Tutsi hà dettu:

"Una di e funtane per esse restaurate hè a Fontana Kurtoğlu di 148 anni in l'autostrada Diyarbakır Elazığ. A funtana, chì hè circundatu da schernu di filu è ùn hà micca flussu per parechji anni, hè stata custruita in u 271 da u 1875u guvernatore ottomanu di Diyarbakır, Kurtismail Pasha. A Fontana di Kurtoğlu, chì hè ancu l'unica funtana storica fora di Sur, u primu insediamentu di Diyarbakır, hè stata fatta di petra tagliata cù un arcu unicu.