U tema di quist'annu di u ghjornu mundiale di l'ambiente hè "Fin a contaminazione plastica"

U tema di quist'annu di u ghjornu mundiale di l'ambiente hè "Fin a contaminazione plastica"
U tema di quist'annu di u ghjornu mundiale di l'ambiente hè "Fin a contaminazione plastica"

A Fundazione TEMA, in u scopu di u 5 di ghjugnu, u ghjornu mundiale di l'ambiente, hà attiratu l'attenzione à l'estensione di a contaminazione plastica in u mondu è in Turchia, è hà enfatizatu chì e misure devenu esse pigliate u più prestu pussibule. U tema di quist'annu di u ghjornu mundiale di l'ambiente, chì hè celebratu cù un tema sfarente ogni annu u 5 di ghjugnu da e Nazioni Unite (ONU) per aumentà a cuscenza ambientale, hè statu determinatu cum'è "Fin a contaminazione plastica".

1,6 milioni di chilometri quadrati di pila di plastica in l'Oceanu Pacificu

U munzeddu di plastica in l'Oceanu Pacificu, chì hè chjamatu u 7u cuntinente oghje è furmatu da l'influenza umana, hà una superficie di 1,6 milioni di chilometri quadrati. Deniz Ataç, presidente di u Cunsigliu di a Fundazione TEMA, hà attiratu l'attenzione à sta pila è hà dettu: "Questa muntagna di plastica, chì hè quasi duie volte a dimensione di Turchia, palesa e dimensioni di u prublema di contaminazione plastica di u nostru mondu. A contaminazione plastica, chì ghjunghje da a terra è i fiumi à i mari è da quì à l'oceani, dannu principarmenti spezie animali è vegetali in l'ecosistema marinu. In u risultatu di a ricerca, avà sapemu chì assai spezie di pisci anu microplastichi in u stomacu. "In più, ci hè evidenza di microplastiche in u fetu nascitu, in a placenta di un zitellu, in u sangue umanu è i pulmoni".

"8.3 miliardi di tunnellate di plastica prodotta"

Ataç hà mintuvatu i causi di a contaminazione plastica, chì provoca seri prublemi à l'ambienti è à a salute di tutti l'esseri viventi, è hà dettu: "Ci hè una credenza diffusa chì i plastichi sò riciclati; Fighjendu i dati dispunibuli, pare chì a trasfurmazioni ùn hè micca abbastanza. Trà u 1950 è u 2015, l'umanità hà pruduciutu circa 8.3 miliardi di tunnellate di plastica in u mondu; 6.3 miliardi di tunnillati, o 76 per centu di elli, si sò trasformati in rifiuti plastichi. Solu u 9 per centu di questi rifiuti plastichi ponu esse riciclati. Cunsiderendu chì a Turchia hè u paese chì importa u più rifiuti da l'Europa, a contaminazione creata da i plastichi non riciclabili diventa discutibile.

"Danciu à a salute umana per via di a respirazione"

Sottulineendu chì u metudu di eliminazione preferitu per i plastichi non riciclabili hè soprattuttu l'incinerazione, Ataç hà dettu: "In u risultatu di stu prucessu, sia u gasu di diossidu di carbonu chì provoca u cambiamentu climaticu è i sustanzi chimichi dannosi sò liberati. Per esempiu, hè cunnisciutu chì 1 tunnellate di diossidu di carbonu sò liberate in l'atmosfera in u risultatu di brusgià 2,9 tonna di plastica ".

Ataç hà dichjaratu chì l'altri sustanzi chimichi chì sò liberati dannu a vita di l'esseri viventi per via di a respirazione è hà fattu suggerimenti per prevene a contaminazione plastica dicendu: "S'infiltranu in a terra, in e piante, in l'acque superficiali è in l'acque sotterranee è dannu a salute umana è animale attraversu a catena alimentaria. ."