U Cinema Modern d'Istanbul si apre cù u prugramma "Forges of Forgetting" l'8 di ghjugnu

U Cinema Modern di Istanbul apre in ghjugnu cù u prugramma "Forges of Forgetting".
U Cinema Modern di Istanbul apre u prugramma "Forges of Forgetting" l'8 di ghjugnu

A sala di cinema in u novu bastimentu di u museu di Istanbul Modern, cuncepitu da Renzo Piano, apre cù un prugramma chjamatu Forms of Forgetting, chì si ferà trà l'8-18 di ghjugnu. U prugramma di 11 film piglia u so nome da u novu filmu di u direttore Burak Çevik, Forms of Forgetting, chì hà avutu a so prima mundiale à u 73e Festival di Film di Berlinu. U filmu di Çevik hè proiettatu per a prima volta in Turchia in Istanbul Modern Cinema.

Istanbul Modern Cinema cuntinueghja à preparà prugrammi è avvenimenti originali in u so novu locu cù i cuntributi di Türk Tuborg A.Ş. A nova sala di cinema cù una capacità di 156 persone in u novu bastimentu di u museu di Istanbul Modern offre una sperienza di visualizazione di alta qualità cù u so sistema di visualizazione digitale di punta è u so schermu d'argentu supportatu 4K.

Resterà nascosto per 14 anni

U prugramma di apertura di Istanbul Modern Cinema piglia u so nome da u novu filmu di u direttore Burak Çevik, Forms of Forgetting, chì hà avutu a so prima mundiale à u 73e Festival di Film di Berlinu è seguita u prucessu di ricurdà u passatu di una coppia riunita dopu 14 anni di separazione. Dopu à e proiezioni internaziunali, u filmu serà mostratu per a prima volta in Turchia à Istanbul Modern cù a participazione di Burak Çevik u 17 di ghjugnu, è dopu resta oculatu in Istanbul Modern per 14 anni. U filmu, chì ùn sarà più mostratu in Turchia in stu periodu, sarà cusì cunvertisce in una sperienza, simile à u so sugettu, nantu à cumu a memoria hè stratificata è pò esse scritta più volte.

8 filmi sò mostrati per a prima volta

In più di u filmu di Çevik, a selezzione include 8 filmi chì sò stati mostrati per a prima volta in Turchia. I filmi presentati in a selezzione includenu l'ultimu filmu di Cafer Panahi, No Bear, è All the Sorrows and Beauties of Life di Laura Poitras, chì hà vintu u Leone d'oru à u Festival di Venezia.

I biglietti di cinema sò gratuiti u ghjovi è 80 TL l'altri ghjorni. Hè gratuitu per i membri di Istanbul Modern.

MODE D'OBLIDAD, 2023

17 di giugno 17.00

Direttore: Burak Çevik

Attori: Nesrin Uçarlar, Erdem Şenocak

A coppia Erdem (Şenocak) è Nesrin (Uçarlar) si riuniscenu 14 anni dopu a so separazione è pruvate à ricurdà a so rilazioni è perchè anu finitu. In tuttu u filmu, ciò chì si ricordanu oghje hè intrecciatu cù ciò chì dicenu in u passatu è ancu i sogni ch'elli avianu. Intantu, u direttore prova di ricurdà qualcosa d'altru attraversu l'imaghjini in u so propiu reservoir è a memoria di i lochi chì hà arregistratu. Vole truvà qualcosa chì hà persu in u filmu fighjendu i detriti restante di un edifiziu abbandunatu, o à traversu un pirtusu scavatu à mezu à un lavu ghiacciatu, o forse ancu scannendu una stanza scura cù una linterna. Utilizendu u putere criativu di u scurdà, Çevik pruduce un sensu astrattu è nostalgicu mentre, in u fondu, prova ancu di capisce u cinema stessu.

NO ORSO, 2022

10 ghjugnu 17.00, 15 ghjugnu 15.00

Direttore: Jafar Panahi

Cast: Jafar Panahi, Naser Hashemi, Mina Kavani

L'ultimu filmu di Cafer Panahi, chì scuntrà u publicu per a prima volta in Turchia, hè di novu un esempiu di metacinema nantu à a so propria prigiò. A brama d'un regista chì hè pruibitu di lascià u so paese è u so travagliu, di fà un film malgradu tuttu, è u so sforzu di pruducia imaghjini è storie... Panahi, chì campa in un paese di cunfini, prova di dirigisce a storia d'amore di un Coppia iraniana in esiliu chì vive in a fruntiera Turchia-Iran, dendu cumandamenti remoti cù u so urdinatore è u so telefunu. À u listessu tempu, si ritrova implicatu in l'affari internu di u paese per via di una foto ch'ellu ùn hà micca fattu veramente. À traversu sti dui narrazioni parallele, guardà a piccula ipocrisia è e grandi inghjustizie di u so populu, di sicuru, mettendu in quistione i limiti murali è di putere di u so propiu prucessu di creazione. Un filmu parsunali quant’è puliticu, è piuttostu cum’è sempre, da Panahi, chì hè stracciatu trà u so abitudine di filmà a so vita è a so incapacità di lascià u so paese.

TUTTI I DULORI È A BELLEZZA DI A VITA, 2022

8 ghjugnu 17.00; 11 ghjugnu 17.00

Regia: Laura Poitras

Laura Poitras, vincitrice di un premiu di l'Academia, porta Nan Goldin, unu di i fotografi di cultu di u mondu di l'arti, in un viaghju attraversu e fotografie è insegna una lezione nantu à cumu l'arte pò esse una intervenzione pulitica. U filmu, chì hà vintu u premiu di u Leone d'Oro da u Festival di Venezia, intreccia duie storie diverse cù una autenticità incredibile: u passatu traumaticu di a famiglia di Goldin, u circulu d'amici chì hà fattu in New York, a so carriera in quale hè diventata unu di i più impurtanti. i fotògrafi di u 20u seculu, è u fotografu ch'ella hà fundatu.L'azzioni hà realizatu in i musei d'arte maiò inseme cù u gruppu attivista PAIN. Queste azzioni sò contru à a famiglia Sackler, a cumpagnia farmaceutica giganti rispunsevuli di l'epidemie di opioide chì hà uccisu centinaie di millaie di persone in i Stati Uniti. U documentale tocca u publicu cù a so storia emotiva mentre dà speranza nantu à ciò chì u putere di l'arti hè capaci di fà.

ANHEL69, 2022

10 ghjugnu 13.00; 16 ghjugnu 13.00

Direttore: Theo Montoya

Cast: Camilo Najar, Sergio Pérez, Juan Pérez

A film segue una ghjovana generazione queer chì lotta cù u suicidiu è a droga in Medellín, cunnisciutu cum'è u cartellu di a droga di Pablo Escobar è a "ferita aperta" di a Colombia. Avemu vistu Montoya in u prucessu di pre-filmazione di u so primu filmu, un filmu B distopicu cù fantasmi. U nome "Anhell69" vene da u contu Instagram di l'attore principale di u direttore di 21 anni, Camilo Najar, chì hè mortu per una sobredose di eroina. Sfurtunatamente, cum'è parechji amichi di u direttore, mori prima di filmà. Anhell69 hè una scuperta scura di "una nazione chì uccide i so figlioli", ma hè ancu un film trans: micca solu perchè si tratta di persone trans, ma perchè attraversa i limiti trà u documentale è a fiction. Hè una azzione cinematografica chì inspira cù a so estetica neo-noir è gòtica, l'attitudine pulitica dura, l'emozioni prufonda è ogni mumentu.

TARTARUGA DI PIETRA, 2022

8 ghjugnu 15.00; 11 ghjugnu 13.00

Direttore: Ming Jin Woo

Cast: Asmara Abigail, Bront Palarae, Amerul Affendi

U filmu di Woo Jing Min, in quale i racconti populari è i futuri speculativi sò intrecciati, hè una storia di vendetta ambientata in una isula deserta è bella. Dopu chì a so surella hè stata uccisa in un omicidiu d'onore, Zahara hè custretta à piglià a rispunsabilità per a so nipote Nika di deci anni. Determinata à iscrive Nika in una scola in u cuntinente, Zahara guadagna a so vita da u cummerciu illegale d'ova di tartaruga. Quandu un visitatore stranu chjamatu Samad ghjunghje nantu à l'isula, Zahara decide di vendicà da ellu in un statu di déjà vu. Cunnisciutu cum'è "Groundhog Day di Malaysia", hè un film unicu è magicu chì usa diversi media cum'è i fumetti è l'animazione, è ghjoca cù l'aspettattivi di generu è narrativa, purtendu l'audienza in un stranu turbiniu di emozioni.

SECRET INFINI, 2022

8 ghjugnu 13.00, 10 ghjugnu 15.00

Direttore: Joanna Hogg

Cast: Tilda Swinton, Carly-Sophia Davies, August Joshi

U direttore britannicu Joanna Hogg conta a storia di una relazione mamma-figlia in u terzu filmu di a so serie "Souvenir". Per celebrà l'anniversariu di a so mamma Rosalind, Julie, di 50 anni, a porta in una brevi vacanze in un hotel suntuoso ma isolatu in Galles. Mentre Julie prova di fà un filmu nantu à a so mamma, avemu veramente fighjulatu chì sceglienu l'alimentu in u ristorante di l'hotel o piglianu i so cani per una passeggiata. Quandu sta storia, chì palesa suttilmente l'amore indescrivibile trà a mamma è a figliola, ma ancu a diffarenza insurmontable di caratteru è opinione, si sviluppa, rende misteriosa a percepzione di u filmu di u tempu è di u spaziu. Infinite Secret, una spezia di filmu fantasma, vede Tilda Swinton, chì interpreta a mamma è a figliola è li ipnotizza passendu da un caratteru à l'altru cù una magnifica acrobazia à ogni mumentu di u filmu.

SISI & ME, 2022

16 ghjugnu 16.00; 18 ghjugnu 17.15

Direttore: Frauke Finsterwalder
Cast: Sandra Hüller, Angela Winkler, Tom Rhys Harries

Ancu s'è 125 anni sò passati da l'esekzione di l'imperatrice Elisabetta d'Austria, cunnisciuta ancu com'è Sisi, cuntinueghja à inspirà i schermi europei cum'è una icona feminista. Stu filmu, à u cuntrariu di i so altri esempii, si concentra nantu à a cameriera di a manu diritta di Sisi, Irma (Sandra Hüller). Irma, un caratteru eccentricu, accumpagna Sisi per l'ultimi quattru anni di a so vita, è a so strana relazione romantica avanza versu a so fine sempre più cumplicata. U filmu, chì a volte vira in a cumedia nera, intreccia diverse epoche di a storia è celebra u putere femminile, soprattuttu cù canzoni pop di l'anni 1990 cù voce femminile è i disinni intelligenti è culuriti di u costumista Tanja Hausner.

PLAN 75, 2022

17 ghjugnu 15.00; 18 ghjugnu 15.00

Direttore: Chie Hayakawa
Cast: Hayato Isomura, Stefanie Arianne, Chieko Baishô

Stu film stranu è malincunicu, chì hà vintu u Golden Camera Special Award à u Festival di Cannes di l'annu passatu, hè situatu in un futuru vicinu. Per "pulizia" a pupulazione anziana in crescita, u guvernu giapponese prepara un prugramma speciale per i so citadini di più di 75 anni per finisce a so vita cù un supportu logisticu è un supportu monetariu di $ 1000. Michi hè in bona salute è vive da sola, ma quandu perde u so travagliu un ghjornu, hè custretta à sottumette u Pianu 75, un prugramma di suicidiu patrocinatu da u statu. Stu dramma, chì si sviluppa intornu à Mich, u funziunariu Hiromu è a ghjovana infermiera filippina Maria, ùn hè micca cinicu o distopicu, contru à a credenza populari, ma offre una modesta premessa nantu à l'eutanasia.

RITORNU À SEOUL, 2022

15 ghjugnu 17.00; 18 ghjugnu 15.00

Direttore: Davy Chou
Cast: Park Ji-min, Oh Kwang-rok, Kim Sun-young

Freddie, 25 anni, piglia una decisione brusca di visità i so amichi in Seoul, a cità induve hè natu prima di esse aduttatu è cresciutu in Francia. Sta prima visita serà u principiu di un viaghju di ottu anni per scopre i so genitori biologichi. Stu dramma agrodolce, chì tratta di a famiglia è di e delusioni chì porta à traversu Freddie, chì prova à capisce a so identità è si ritrova, impiccatu trà e culture di Corea è di Francia, hè u primu filmu di Davy Chou. Attira l'attenzione cù u so cast principalmente dilettante, a so narrazione avvincente è l'attu realisticu di u so caratteru principale, Park Ji-min.

A FACCIA DI A MEDUSA, 2022

11 ghjugnu 15.00; 16 ghjugnu 14.30

Regia: Melisa Liebenthal
Cast: Rocío Stellato, Vladimir Durán, Federico Sack

Marina, una maestra di 30 anni, si sveglia una mane è nota chì a so faccia hè cambiata. Ùn si pò ricunnosce in u specchiu, ancu a so mamma u fighjula cum'è s'ellu salutava un stranieru in a strada è passa. Dopu à stu sicretu, Marina prova à amparà a verità nantu à ella stessu. U film descrive sta situazione veramente terrificante cum'è un'ansietà esistenziale, micca da un locu scuru, ma seguendu a vita di u ghjornu di Marina. U filmu di a direttrice argentina Melisa Liebenthal mette in discussione u postu di l'omu in u regnu animali è offre un esame sarcasticu è ghjucatu di cumu ciò chì simu hè in relazione cù a manera di vede.

Scusate, camarade, 2022

15 ghjugnu 13.00; 17 ghjugnu 13.00

Regia: Vera Brückner

Germania, 1970. Innamurati à prima vista, dui studienti, Karl-Heinz è Hedi, cercanu di truvà un modu per esse inseme da oltre a cortina di ferru. Sutta a pressione di a polizia secreta di a RDA, Karl-Heinz ùn hè micca capaci di traslassi in Germania di l'Est è Hedi hè eventualmente obligatu à lascià u paese. A so scappata disfrazata cum'è un viaghju di vacanze in Romania và male in più di una manera. Hè un filmu veloce è energicu chì ghjoca cù codici documentarii, cù set di culori vibranti è musica, animazioni è ricchi filmati d'archiviu. Sta storia d'amore pazza, chì supera ogni tipu di mura, hè à tempu un pocu di dramma di escape è una fetta calda è emutivu di a storia divisa è fredda di a Germania, luntanu da u discorsu "Est grisu, Occidente d'oru".