Attenti à a frebba emorragica di Crimea-Congo

Attenti à a frebba emorragica di Crimea-Congo
Attenti à a frebba emorragica di Crimea-Congo

Università Üsküdar NPİSTANBUL Hospital Specialista in Malattie Infettive è Microbiologia Clinica Dr. Dilek Leyla Mamçu hà datu infurmazioni nantu à a Febbre Emorragica Crimea-Congo.

Mamçu hà dettu u seguitu nantu à u virus causativu chì provoca a Febbre Emorragica Crimea-Congo, chì si trova principalmente in animali salvatichi è zecche è appare trà maghju è settembre ogni annu:

"Un virus RNA monofila da u gruppu Nairovirus di a famiglia Bunyaviridae hè u virus di a febbre emorragica Crimea-Congo. U virus pò esse trasmessu à i cunigli, certi uccelli, roditori, bovini, ovini è animali di splutazioni per via di piccati di tick. Tuttavia, i ticks ùn causanu micca malatie in l'animali è affettanu solu l'omu. U virus chì provoca a febbre hemorràgica di Crimea-Congo hè trasmessu à l'omu principarmenti da a morsa di una tick chì porta u virus. A parte di questu, pò ancu esse trasmessi per u cuntattu cù u sangue è i tessuti di l'animali (bovini, pecuri, animali di splutazioni, etc.) chì portanu u virus. Inoltre, quelli chì travaglianu in l'area induve si trovanu i ticks, i picnickers, i cacciatori, i veterinari, i macellai è i travagliadori sanitari sò in u gruppu di risicu.

Chì sò i sintomi di a malatia?

Dr. Dilek Leyla Mamçu hà dettu i seguenti nantu à i sintomi di a Fever Emorragica Crimea-Congo è a durata di i sintomi:

"U virus cumencia à mostrà i so sintomi in 1 à 3 ghjorni quandu hè pigliatu cù una piccula di tick, è trà 3 è 13 ghjorni quandu hè pigliatu per u cuntattu di sangue / tissutu. Trà i sintomi di a malatia; Si trovanu febbre, debulezza, dolore musculare, perdita di l'appetite, nausea, vomitu, diarrea. In più di l'hemorrhages di a pelle è subcutaneous; Sanguinamentu di gengive, sanguinamentu di u nasu, sanguinamentu gastrointestinali, sanguinamentu di u trattu urinariu, sanguinamentu cerebrale è intra-addominale pò ancu esse vistu. In u cursu di a malatia cù un cursu più severu, i sintomi diventanu più severi; u sanguinamentu pò esse più prominente. I cambiamenti di a cuscenza, l'insufficienza renale è u coma è a morte pò sviluppà. A rata di mortalità di a febbre emorragica di Crimea-Congo (CCHF) hè di circa 10 per centu ".

Cuntagiu à i Prufessiunali di a Salute

Mamçu, chì hà dichjaratu chì s'ellu ci hè un cuntattu di secrezione di sangue, agulla o cuntattu mucosa (ochju, bocca, etc.) da un paziente cù CCHF, deve esse pigliatu, è hà listatu e misure chì ponu esse pigliate per impedisce Crimea-Congo. Malattia Hemorrhagic Fever cum'è seguente:

"Di solitu ùn ci hè micca menzione di trasmissione aerea. Tuttavia, precautions universale (guanti, grembiule, occhiali, mascara, etc.) deve esse pigliatu durante u cuntattu cù u paci è i secrezioni di u paci. U cuntattu cù u sangue è i fluidi di u corpu deve esse evitata. In casu di un tali cuntattu, u cuntattu deve esse seguitu per almenu 14 ghjorni in termini di frebba è altri sintomi.

E misure protettive necessarie anu ancu esse pigliate durante u cuntattu cù u sangue di l'animali, tissuti o altri fluidi di u corpu di l'animali.

I zoni cù ticks deve esse evitati quantu pussibule. In casu di esse in refugghi d'animali o spazii induve i ticks ponu vive, u corpu deve esse esaminatu per i ticks à intervalli regulari; I ticks chì ùn sò micca attaccati à u corpu deve esse cullucatu cù cura è uccisi, mentre chì i ticks chì ùn aderiscenu micca à u corpu deve esse eliminati senza sfracicà è tagliate a bocca di u tick.

Quandu quelli chì si trovanu in l'area di l'acqua è di i pascoli per u picnic, tornanu, anu da verificà di sicuru per i ticks è s'ellu ci sò i ticks, anu da esse eliminati da u corpu debitamente. Evite i lochi cù arbusti, ramoscelli è erba grossa, è ùn entre micca in tali lochi cù pedi nudi o cù vestiti corti. Sè pussibule, i picnics ùn deve esse tenuti in i lochi risicatu.

Per quelli chì anu da esse in a zona, cum'è i travagliadori forestali, purtendu stivali di gomma o mette i pantaloni in calzini ponu esse protettivi.

I pruprietarii di l'animali anu da cuntattà l'urganisazione veterinaria lucale è spruzzate i so animali cù acaricidi adattati contr'à i ticks, i refugghi per l'animali anu da esse custruitu in una manera chì ùn permettenu micca chì i ticks vivenu, i cracks è i crevimenti devenu esse riparati è imbiancati. I refugghi d'animali cù i ticks deve esse trattati cù acaricidi appropritati.

I repellenti di l'insetti cunnisciuti cum'è repellenti ponu esse aduprati cun prudenza per prutege l'omu è l'animali da infestazioni di tick. I repellenti sò sustanzi preparati in forma di liquidu, lotione, crema, grassu o aerosol, è ponu esse appiicati appiicà à a pelle o assorbendu in vestiti. I stessi sustanzi ponu esse appiicati à a testa o peri di l'animali; Inoltre, strisce di plastica impregnate di sti sustanziali ponu esse attaccati à l'arechje o corne di l'animali ".

Cumu caccià una tick da u corpu umanu?

Specialista in Malattie Infettive è Microbiologia Clinica Dr. Dilek Leyla Mamçu hà dettu chì, s'ellu ci hè una tick nantu à u corpu, si deve esse eliminata cù pinzette, afferrandu u locu induve a tick attaches à a pelle è movendu a manca è a diritta cum'è s'ellu tirava un chiovu. Mamçu hà spiegatu e precauzioni chì ponu esse pigliate in casu di ticks in u corpu cum'è seguente:

"I ticks nantu à u corpu ùn deve esse uccisu o sbattutu.

Per caccià i ticks da u corpu, metudi cum'è pressing cigarettes o pouring cologne è kerosene ùn deve esse usatu.

Dopu chì a tick hè sguassata da u corpu, u situ di u muzzicu deve esse pulita cù acqua è sapone, è poi sguassate cù un antisetticu.

Per sapè di quale tipu di tick hè, u tick pò esse piazzatu in un tubu di vetru è mandatu à l'istituzioni pertinenti.

Più prestu a tick hè eliminata da u corpu, u più bassu u risicu di malatia.