Sistema d'alarma contr'à u scarabeu di palma rossa in Izmir

Sistema d'alarma contr'à u scarabeu di palma rossa in Izmir
Sistema d'alarma contr'à u scarabeu di palma rossa in Izmir

A Municipalità Metropolitana di Izmir hà lanciatu per a prima volta una applicazione di sensori sismichi in Turchia contr'à u scarabeu rossu di a palma, chì distrugge e palme da l'internu. U sistema, chì serà stallatu nantu à tutte e palme in tutta a cità, avvisa i telefuni mobili quandu a malatia principia. Cusì, l'intervenzione rapida à l'arburi malati impedisce a diffusione di a malatia.

Izmir Metropolitan Municipality, chì aumenta a prisenza verde di a cità ghjornu per ghjornu, cuntinueghja i so sforzi per mantene e palme, chì sò trà e bellezze naturali di Izmir, viva. A cità metropolitana hà cambiatu pocu à un sistema d'alarma in a lotta contru u scarabeu di palme rossu, chì vene in u paese per via di e rotte impurtate è distrugge e palme rosicà da l'internu. E squadre, chì cuntinueghjanu i so sforzi di disinfezione è di trappulamentu dapoi u 2007, quandu u casu hè statu vistu in Izmir, hà iniziatu recentemente l'applicazione di sensori sismici, chì hè applicata in parechji paesi di u mondu, in Izmir.

Grazie à l'allarmi stallati sottu u cuntrollu di i scientisti, chì l'arburu hà a malatia, u statu di salute di l'arburi è u prugressu di u prucessu di trattamentu pò esse monitoratu per i telefuni mobili. In questu modu, invece di dannà a natura spraying millaie d'arburi, l'arbureti malati ponu esse intervenuti direttamente è rapidamente. Comu parte di a lotta, i trappule di feromoni sò stati stallati per mantene l'insetti luntanu da e palme in i zoni induve e palme sò cuncentrate.

"A Municipalità Metropolitana di Izmir hà iniziatu per a prima volta in Turchia"

Fornendu infurmazione nantu à u funziunamentu di u sistema, Aydın Adnan Menderes University Faculty of Science Lecturer Prof. Dr. Selçuk Ready, "In particulare u nostru stimatu presidente Tunç Soyermostra un grande interessu in a prutezzione di e piante quì attraversu studii scientifichi. Questu hè un studiu chì avemu iniziatu in questa direzzione. Izmir hè un centru assai impurtante di palme. U clima hè assai adattatu è ci sò millaie di palme in Izmir. Hè un arburu assai impurtante per u paisaghju. Quandu sguassate a palma, sta bellezza sparisce. U scarabeu rossu di palme causa un gran dannu à l'arburi. Videmu sta malatia in ogni locu in Turchia induve ci sò palme, è provoca a morte di palme. Esternamente, ùn hè micca veramente sentitu o cunnisciutu finu à chì l'arbulu mori. Hè per quessa chì hè cusì difficiule di cummattiri. Avemu principiatu un metudu assai bonu à a luce di a scienza, senza dannu l'ambiente. Stu sistema hè utilizatu da a Municipalità Metropolitana di Izmir per a prima volta in Turchia. "Questu hè u primu", disse.

"Quandu a larva di l'insetti cumencia à rosicà l'arbulu, suscita una alarma".

Prof. Dr. Hazrat hà dettu: "Avemu cuminciatu un prughjettu scientificu quì. Utilizemu un sistema chì chjamemu sensori sismichi. Installemu sti sensori sismichi nantu à ogni palma. Quessi sò sensori assai sensibili. Quandu a larva di l'insetti accumincia a rosicà nantu à l'arbulu, a vibrazione micro-livellu creata immediatamente u rapportu à u satellitu via i nostri receptori, è da u satellitu à i nostri telefunini. Se un arbulu hè danatu, pinta quellu arbulu rossu è avvirtenu di intervenzione. Allora, invece di fà qualcosa di pazza cum'è spraying millaie d'arburi quì, andemu solu à quellu arburu. "Quandu a larva in l'arbulu sparisce in u risultatu di u nostru trattamentu, u sistema ci mostra questu verde è pulitu", disse.

Hazir hà dettu: "Ci sò diversi rumuri nantu à l'estinzione di palme. L'unicu fattore rispunsevuli di a morte di e palme in Turchia hè u scarabeu di palme rossu. Quantu sapemu, questu hè ghjuntu à u nostru paese in 2005 cù palme impurtate da l'Egittu. "In più di questu, ùn ci hè micca altru patogenu o malatia chì uccide i nostri palme", ​​disse.

A lotta si sparghjerà à Izmir

Sinan Baydar, direttore di filiale di Kültürpark di a municipalità metropolitana di İzmir, chì hà realizatu u travagliu, hà dettu: "U nostru sindaco di a municipalità metropolitana di İzmir. Tunç Soyerhà una grande sensibilità nantu à questu tema. Avemu fattu un studiu cù e so struzzioni dapoi u principiu di questu annu. Avemu seguitu e pratiche scientifiche in tuttu u mondu è ghjuntu à un risultatu assai bonu. Avemu principiatu una lotta contru sti prublemi fendu intervenzioni assai più precise cù u metudu di sensori sismichi applicati in paesi cum'è Francia, Italia, Israele è Messicu. Cù l'applicazione, pudemu distingue l'arbureti sani o malsani è ùn avemu micca intervene in ogni arbulu. Avemu avà cuminciatu à travaglià in Kültürpark cum'è un spaziu pilotu è avemu stallatu tutte e palme. Avemu una bona nutizia. Avemu trovu sta malatia in solu 3 arburi in Kültürpark. Travagliemu per migliurà ancu elli. Questa applicazione serà applicata à tutte e palme in Izmir. Dopu à Kültürpark, sparghjeremu in tutta a cità, in particulare Kordon è Cumhuriyet Square. In u primu stadiu, avemu cuminciatu à travaglià cù mille arburi. Stu numeru cresce gradualmente. "In più di l'alarma, circhemu di impedisce chì l'insetti s'avvicinanu à l'arburi mettendu trappule à feromoni intornu à e palme", ​​disse.

"Tutti l'arburi in Izmir sò sottu sorveglianza"

Dichjarà chì l'arbureti morti anu da esse tagliati è chì questu hè micca capitu da u publicu, Baydar hà dettu: "Sfurtunatamente, ci hè una situazione chì hè assai malintesa da u publicu. L'arbureti malati è morti anu da esse tagliati è sguassati da l'area per chì l'arbureti di palme rosse in l'internu ùn dannu micca l'altri. Immediatamente piantamu novi per rimpiazzà questi arburi tagliati. I cuntrullemu immediatamente è i monitoremu. Quandu stu sistema hè in u locu, tutti i nostri arburi in Izmir seranu monitorati. Ùn sò solu i palme, ma tutte e piante in Izmir sò a nostra vita. Sò assai preziosi per noi. Tenemu un ochju nantu à tutti. Semu assai sensibili annantu à questu prublema. "Femu u cuntrollu di malatie necessariu, spraying è poda di tutte e nostre piante", disse.

📩 17/09/2023 12:13