
📩 23/09/2023 11:36
U Festival Folk Dances and Culture di i Balcani, urganizatu per a 17a volta quist'annu, ospitatu da a Municipalità Metropolitana di Izmir, hà iniziatu. Parlendu à l'apertura di u festival, chì durà quattru ghjorni cù a participazione di 10 paesi, u sindaco Soyer hà dettu: "U Festival di i Balcani hè u travagliu di e persone chì amanu a pace è a Republica. Hè un prublema naziunale è sublime di Izmir. Hè per quessa chì dedichemu stu festival, ereditatu da u nostru antenatu, à a lotta senza fine di Izmir per a pace ", disse.
A Municipalità Metropolitana di Izmir, chì hà rianimatu u "Festival di Danze Folk è Cultura di i Balcani", chì hè stata urganizata per a prima volta in 1935 è 1936 sottu a guida di Mustafa Kemal Atatürk, accoglie u listessu entusiasmu per a 17a volta questu annu. U festival di quattru ghjorni, chì participanu à 10 paesi, hà iniziatu cù a ceremonia d'apertura in Piazza di a Republica. U sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir hà assistitu à a cerimonia. Tunç Soyer, u sindaco di Konak Abdül Batur, i participanti di i paesi invitati è a ghjente di Izmir hà assistitu.
"Mubilizazione di a pace iniziata da una nazione chì esce da a guerra"
Parlendu dopu à u mumentu di silenziu è u cantu di l'innu naziunale, u sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir Tunç SoyerEllu disse chì sta festa, chì hè u legatu di Gazi Mustafa Kemal Atatürk, hè un passu universale fattu per stabilisce a pace trà u populu di i Balcani è u mondu. Soyer hà ancu descrittu u festival cum'è una mobilizazione di pace lanciata da una nazione chì emerge da a guerra.
"Dedichemu u festival à a lotta senza fine di Izmir per a pace".
Enfatizendu ch'elli anu amparatu da Mustafa Kemal Atatürk l'impurtanza di prutezzione di sti terri à a spesa di a so vita è di curriri à a so morte quandu hè necessariu, u presidente Soyer hà dettu: "U Festival Balcanicu hè u travagliu di e persone di a nostra cità chì amanu a pace è a pace. Republica. Hè un prublema naziunale è sublime di Izmir. Nimu ùn deve pensà chì a pace serà mantenuta da sè stessu. Cum'è a lotta è a vittoria di e vittorie sò u risultatu di una lotta, u mantenimentu di a pace hè ancu bisognu di lotta. A pace ùn pò esse mantinuta à pusà, fighjendu, o salvendu u mondu à un desk. A pace ùn hè micca solu una idea, hè ancu azzione. Hè per quessa chì dedichemu sta festa, ereditata da u nostru antenatu, à a lotta senza fine di Izmir per a pace ".
"Devemu a nostra ricchezza à i Turchi Balcani di a nostra cità"
Invitendu a ghjente di Izmir à u festival, Soyer hà dettu: "Invitu tutti à u festival per aumentà a voce di a pace in i passi di i nostri antenati. Ùn fate micca attentu à u fattu chì Izmir ùn appare micca nantu à a mappa di i Balcani. Izmir hè una cità balcanica cù Rumelia da un latu di u so core è Anatolia da l'altru. A superficia di sta cità hè più grande di i cuntinenti è a so storia hè più vechja di i calendari. Devemu sta ricchezza incredibile à i Turchi Balcani di a nostra cità. "Sò cuntentu chì site in Izmir", disse.
Dopu à a ceremonia di apertura in Cumhuriyet Square, i participanti marchjò in un cortu à Kültürpark.
Spettacoli, esibizioni è cuncerti
U festival, chì hà da scopu di rinfurzà a fratellanza balcanica, si terrà trà u 22 è u 25 di sittembri. À a festa; Albania, Bosnia-Erzegovina, Bulgaria, Croazia, Kosovo, Macedònia di u Nordu, Ungheria, Romania è Serbia seranu invitati. In più di spettaculi di ballu folklore, ci saranu ancu cuncerti è esibizioni in u festival.