
📩 21/09/2023 15:17
Cumitatu di Politica Monetaria (Board) Hafize Gaye Erkan (Presidente), Osman Cevdet Akçay, Elif Haykır Hobikoğlu, Yaşar Fatih Karahan, Hatice Karahan hà decisu di aumentà a tarifa di pulitica, u tassu d'interessu di l'asta repo di una settimana, da 25 per centu à 30 per centu.
U Cunsigliu hà decisu di cuntinuà u prucessu di rinfurzà monetariu per stabilisce a disinflazione u più prestu pussibule, ancora l'expectativa d'inflazione è cuntrullà u deterioramentu di u cumpurtamentu di i prezzi.
L'inflazione era sopra l'expectativa in lugliu è aostu. Mentre chì u forte cursu di a dumanda domestica è a rigidità di i prezzi di i servizii cuntinueghjanu, l'aumentu di i prezzi di u petroliu è u deterioramentu cuntinuu di l'expectativa d'inflazione creanu una pressione addiziale à l'inflazione. Questi fattori indicanu chì l'inflazione ferma vicinu à u limitu superiore di u range di previsione in u Rapportu di Inflazione (Report) à a fine di l'annu. Hè stata evaluata chì e pressioni orientati à u costu è e regulazioni fiscali derivanti da i salarii è i tassi di scambiu chì sò stati efficaci in u periodu recente anu avutu un impattu significativu nantu à l'inflazione è chì a tendenza principale di l'inflazione mensili hà da cumincià à calà. U Cunsigliu hè decisu di stabilisce a disinflazione in linea cù u percorsu in u Rapportu in u 2024, cù l'effettu di i passi di strettu monetariu.
L'investimenti stranieri diretti, a migliione di e cundizioni di finanziamentu esternu, l'aumentu continuu di e riserve, u sustegnu di i rivenuti turistici à u cuntu currente è l'aumentu di a dumanda interna è straniera di l'assi di lira turca cuntribuiscenu fermamente à a stabilità di i prezzi.
A tarifa di pulitica serà determinata in una manera chì riducerà a tendenza sottostante di l'inflazione è furnisce e cundizioni monetarii è finanziarii chì portanu l'inflazione à u 5 percentu di mira à u mediu termu. A stretta monetaria serà rinfurzata gradualmente cum'è è quandu hè necessariu finu à chì una mellura significativa in a prospettiva di l'inflazione hè ottenuta.
U Cunsigliu hè simplificatu u quadru micro- è macroprudential esistenti in una manera chì aumenterà a funziunalità di i meccanismi di u mercatu è rinfurzà a stabilità macrofinanziaria. U prucessu di simplificazione continuarà gradualmente, tenendu in contu l'analisi di l'impattu. In questu cuntestu, i rigulamenti per aumentà a parte di i dipositi di lira turca rinforzanu u mecanismu di trasmissione monetaria. In più di l'aumentu di i tassi d'interessu, u Cunsigliu hà da cuntinuà à fà e decisioni di ristrettu di creditu selettivu è quantitative chì susteneranu u prucessu di strettu monetariu.
Indicatori riguardu à l'inflazione è a tendenza sottostante di l'inflazione seranu attentamente monitorati, è u Cunsigliu hà da cuntinuà à aduprà tutti i strumenti risolutamente in linea cù u so scopu principale di stabilità di i prezzi.
U Cunsigliu hà da cuntinuà à piglià e so decisioni in un quadru prevedibile, orientatu à i dati è trasparenti.
U riassuntu di a riunione di u Cumitatu di Politica Monetaria serà publicatu in cinque ghjorni di travagliu.