E cerimonie di commemorazione per u 750 anniversariu di a Reunion di Hazrat Mevlana cumincianu

E cerimonie di commemorazione per l'anniversariu di a Reunion di Hazrat Mevlana sò cuminciate
E cerimonie di commemorazione per l'anniversariu di a Reunion di Hazrat Mevlana sò cuminciate

I Cerimonii Internaziunali di Commemorazione di u 750 Anniversariu di Hazrat Mevlana, chì hè statu tenutu questu annu cù u tema "Time of Reunion", hà cuminciatu cù a realizazione di u primu rituale sema.

In u scopu di l'attività, a Tomba di Şems-i Tebrizi hè stata visitata prima. À u prugramma quì; U guvernatore di Konya Vahdettin Özkan, Vice Ministru di Cultura è Turismu Batuhan Mumcu, Direttore Generale di Belle Arti di u Ministeru di Cultura è Turismu Ömer Faruk Belviranlı, Vice Sindaco di a Municipalità Metropolitana Mustafa Uzbaş, Direttore Provinciale di Cultura è Turismu Abdüssettar Yarar, a nipote di Mevlana da a 22a generazione, Esin Çelebi Bayru. , u presidente provinciale di u Partitu AK Hasan Angı, sindaci, membri di u protocolu è citatini anu assistitu.

UNA MARCHA "VUSLAT TIME" STATUA

À l'eventu, dopu à a recitazione di u Sacru Coran è a preghiera, una marcia "Time of Reunion" hè stata fatta, partendu da u Governatore di Konya è finisce cù a piazza Mevlana, accumpagnata da u protocolu chì participa à u prugramma. Dopu à a ceremonia Nawba, Hz. A "Preghiera Gülbang", una tradizione Mevlevi, hè stata recitata in u sarcòfagu di Mevlana.

"HAZRETI MEVLANA s'arricorda cù i so valuri ereditati da l'umanità"

À a sera parte di i cerimonii, u primu prugramma di sema hè statu tenutu in u Centru Culturale Metropolitan Municipality Mevlana. Facendu u discorsu d'apertura, Ömer Faruk Belviranlı, Direttore Generale di Belle Arti di u Ministeru di Cultura è Turismu, hà dettu chì una preziosa opportunità hè stata furnita in u 750 anniversariu di a riunione per capisce è spiegà Hazrat Mevlana.

U vice-sindaco di a municipalità metropolitana di Konya, Mustafa Uzbaş, hà enfatizatu chì Hazrat Mevlana hè una di e figure più impurtanti di millaie d'anni di civiltà antica è hà dettu: "Hazrat Mevlana; mischjò u so pensamentu cù l'Islam, a scienza, a filusufìa è u Sufismu; L'hà integratu cù i cuncetti di a fede, a bontà è a tolleranza, trasfurmendu cusì e so idee in un sistema di pensamentu chì ùn pò micca esse invechjatu da u tempu è u locu. A nostra Konya, a cità di a pace è a spiritualità, hà avutu a so parte di queste bellezze è hà brillatu cum'è un sole cù a prisenza di Hazrat Mevlana. In particulare; In u mondu d'oghje, chì hè devastatu da guerri, dolore, sangue è lacrime, capiscemu assai megliu a direzzione ch'ellu hà tracciatu per l'umanità. "Sperendu, un ghjornu u mondu sanu capisce megliu Hazrat Mevlana è serà riformulatu intornu à l'amore, a bontà, a pace, a tolleranza è a ghjustizia", ​​disse.

"HÀ LASCIATA UN LEGATU UNIVERSALE CHE APPELLA PER TUTTI I TEMPI"

U guvernatore di Konya, Vahdettin Özkan, hà ancu dichjaratu chì a tradizione creata da Hazrat Mevlana hè una di e fonti impurtanti chì alimentanu a vita di saviezza turca. Dichjarà chì sta fonte hà ghjuntu da l'Anatolia à a Rumelia attraversu una catena spirituale, u guvernatore Özkan hà dettu: "Hazrat Pir hà abbracciatu tutta l'umanità è hè statu accoltu cun favore profondu da tutta l'umanità. Cù e so opere, assicura di vede l'unità in a multiplicità, a multiplicità in l'unità, è di vede l'artista à traversu l'arti. I cumenti di Hazrat Pir imprimanu u monoteismu è l'ordine in l'universu nantu à a mente. Hazrat Mevlana hà lasciatu un grande impattu nantu à l'arte, l'eleganza è a literatura. "Mevlana Celaleddin Rumi, chì rapprisenta a visione di l'omu, l'universu è a vita chì si riuniscenu da a finestra di u core, hà lasciatu un legatu universale chì appellu à tutti i tempi è à e persone", disse.

U prugramma SEMA hè statu eseguitu

Prof. Dr. U prugramma hà cuntinuatu cù a lezione Mesnevi di Mahmut Erol Kılıç è a recitazione di u Sacru Coran, è un cuncertu di musica Sufi hè statu datu da l'artista Ahmet Özhan. Dopu, u "Ritu Mevlevi" hè statu realizatu da u Konya Turkish Sufi Music Ensemble di u Ministeru di Cultura è Turismu. A munita purtata da l'Emir Kağan Bektaş di 14 anni, unu di i dervisci vuluntarii chì hà persu a vita per un accidente di trafficu durante u Sema, hè stata lasciata in u mail.

Per d 'altra banda, i premii sò stati presentati à i vincitori di u Concorsu di cumpusizioni di Poesie Mevlana urganizatu da a Direzzione Generale di Belle Arti.