Momentu Storicu à u Konya Science Center

U viaghju spaziale di u primu astronauta turcu Alper Gezeravcı hè statu seguitu cun interessu da i dilettanti di a scienza è u spaziu da l'età di 7 à 70 in u Konya Science Center.

I studienti è e so famiglie, chì anu seguitu i mumenti storichi nantu à u screnu giganti stabilitu in u Konya Science Center, u primu è u più grande centru scientificu di Turchia sustinutu da TÜBİTAK, purtatu à a cità da a Municipalità Metropolitana di Konya, anu spartutu a grande eccitazione di a ceremonia di lanciamentu.

Diversi attelli cum'è u circuitu di razzi, u puzzle di u celu è a realtà virtuale sò stati tenuti durante u ghjornu prima di u viaghju spaziale di u primu astronauta turcu Alper Gezeravcı per i studienti entusiasti di scienza è spaziale è e so famiglie. Ancu Dr. Emre Sermutlu hà ancu avutu una cunversazione annantu à u spaziu. Quandu l'orologio hà dimustratu 00.49, i studienti è e so famiglie chì anu assistitu à u viaghju di Alper Gezeravcı, chì hè partitu da a Base Aerea Kennedy in Florida, USA è partiu versu a Stazione Spaziale Internaziunale, anu registratu sti mumenti storichi cù i so telefunini mobile.

I KONYANS QUI HAN TESTIMONU U MOMENTU STORICU SONT PIENU DI FUGHI

Hasan Kayacı, unu di i participanti di l'avvenimentu in u Konya Science Center, hà dettu chì era un onore di tistimunià stu mumentu storicu cù a so famiglia.

Ayaz Kayacı, di 7 anni, hà dichjaratu ch'ellu hà assistitu à l'avvenimentu cù a so famiglia è hà dichjaratu ch'ellu era assai felice di tistimunià u viaghju di Gezeravcı, u primu astronauta turcu mandatu à a Stazione Spaziale Internaziunale in u scopu di a "prima missione spaziale tripulata. ", in ghjovana età.

Raci Ceylan, di 66 anni, hà dichjaratu chì era un grande piacè è orgogliu per un sognu chì hè andatu dapoi anni per esse realità è hà ringraziatu tutti quelli chì anu cuntribuitu. Enfatizendu chì crede chì Turchia vinarà à pusizioni ancu megliu, Ceylan hà dettu chì stu viaghju hè un puntu di svolta. In u scopu di u primu prugramma di missione spaziale umanu di Turchia, preparatu da u Konya Science Center per un publicu participante di circa 500 persone, attelli tematichi di l'astronomia, attività di conversazione scientifica è cuncorsu di quiz premiati sò stati tenuti in l'edificiu principale. Presentazioni di u celu, proiezioni di filmi è attività di osservazione di u celu cù telescopi sò ancu urganizati per i participanti in l'area di u planetariu.