BERD hà fattu un investimentu record di 2023 miliardi d'euros in Turchia in 2,5

U Bancu Europeu per a Ricostruzione è u Sviluppu (BERD) hà investitu un record di 2023 miliardi d'euros in Turchia in 2,48. Stu investimentu hè statu sustinutu da a risposta rapida di u Bancu à i bisogni di ricuperazione è ricustruzzione di u paese dopu à i terrimoti di ferraghju.

Turchia hà ancu ottenutu u più altu volume d'investimentu trà l'ecunumie in quale u Bancu hà investitu in 2023. BERD hà investitu 2022 miliardi d'euros in u paese in u 1,63, mentre chì hà investitu 2021 miliardi d'euros in u 2.

In un annu sfidau per a Turchia, l'EBRD hà fermatu impegnatu à sustene u sviluppu è a trasfurmazioni verdi di u settore privatu di u paese, soprattuttu dopu à i terrimoti chì anu affettatu a regione sud-est in u frivaru, causannu dannu generalizatu è uccidendu più di 55.000 XNUMX persone.

In e settimane dopu à u disastru, l'EBRD hà annunziatu un pianu d'investimentu pluriennale di 1,5 miliardi d'euros per a regione affettata, destinata à sustene a ricuperazione, a ricustruzzione è a reintegrazione di l'ecunumia regiunale. In più di u Quadru di Risposta à i Disastri di 600 milioni di euro implementatu attraversu i banche partenarii lucali per espansione l'opportunità finanziaria per l'imprese è l'individui affettati, u pianu include ancu investimenti infrastrutturali è supportu di u settore privatu per e piccule è medie imprese (PMI).

Più di 800 milioni d'euros sò digià stati trasferiti à cumpagnie è individui in a regione cum'è parte di u pianu di risposta à u terrimotu. Questi fondi custituiscenu più di 2023 per centu di l'investimenti di u Bancu in Turchia in 30. In più di e spese di circa 400 milioni di euro furnite in u scopu di u Quadru di Risposta à i Disastri attraversu İş Bankası, DenizBank, Akbank, QNB Finansbank è Yapı Kredi, sò stati ancu fatti altri investimenti impurtanti di EBRD. I prestiti in l'area affettata includenu un prestitu di 100 milioni d'euros à a cumpagnia di distribuzione di energia elettrica Enerjisa Enerji, un prestitu di 75 milioni d'euros à u pruduttore di poliester SASA Polyester Sanayi, è un prestitu di 25 milioni d'euros à a cumpagnia di energia Mav Elektrik.

U bancu hà ancu annunziatu un prugramma di Assistenza à a Reconstruction and Grant per aiutà e PMI chì operanu in l'area affettata da u terrimotu à ricustruisce l'edificazioni, l'assi di produzzione è l'infrastruttura danneggiati. U prugramma include supportu finanziariu da u Ministeru di Finanze di u Giappone.

U direttore generale di EBRD Turkey, Arvid Tuerkner, hà dettu: "In cunsiderà a magnitudine di i danni causati da i terremoti di ferraghju, u 2023 hè statu un annu assai difficiule per a Turchia è a so populazione. U BERD hà restatu impegnatu in u paese è, in più di mantene e so priorità abituali, hè prestu à implementà un pianu cumpletu di risposta à u terrimotu destinatu à priservà l'impieghi, a sussistenza è u capitale umanu in a zona affettata. Ci hè più bisognu di fà, è u Bancu hè prontu à cuntinuà à cuntribuisce à i sforzi di ristrutturazione è l'ecunumia turca in l'anni à vene ".

Una agenda verde è inclusiva in crescita in Turchia

U sgiò Tuerkner hà nutatu chì l'iniziativi di participazione verde è ecunomica di u Bancu in Turchia anu acceleratu ancu i numeri record di 2023.

"Hè statu ancu un annu impurtante per i prughjetti verdi è di genere in u paese", disse. "U BERD hè statu è continuerà à esse un sustenitore impurtante di u viaghju di Turchia versu una ecunumia più verde, più resistente è più inclusiva".

L'annu passatu, u bancu hà finanziatu 48 prughjetti in Turchia; U 91 per centu di l'investimenti sò andati à u settore privatu di u paese, è quasi 58 per centu hà cuntribuitu à a transizione à una ecunumia verde. Sessanta per centu di i prughjetti includenu cumpunenti di genere.

Alcune di i punti culminanti di l'investimenti verdi è inclusivi includenu u pacchettu di finanziamentu di 100 milioni d'euros per ING Turkey è ING Leasing per aumentà l'accessu à i finanzii verdi; un prestitu di 90 milioni d'euros à u fabricatore di pneumatici Brisa Bridgestone per aiutà à finanzià a pruduzzione di prudutti di carburante efficiente è di emissioni di carbonu; Prestitu di 70 milioni d'euro à TürkTraktör per sustene a mudernizazione di e facilità di produzzione di a cumpagnia è più investimenti verdi; Prestitu di 75 milioni d'euro in relazione à a sustenibilità à Ülker Biskuvi; è un prestitu di $ 200 milioni à Borusan EnBW sottu una struttura sindacata cù u Bancu di Sviluppu di l'Imprenditore Olandese FMO.

In u 2023, EBRD, inseme cù Citi, hà lanciatu un prugramma di finanziamentu di a catena di supply chain sustenibile per sustene u fornitore finlandese di tecnulugia è serviziu Metso Outotec è i so fornitori in Turchia.

L'EBRD cuntinueghja ancu à espansione i so partenarii municipali, cumprese Bursa, una di e cità più grande di Turchia, in u so prugramma Green Cities. Bursa hè diventata a quinta cità turca à participà à u prugramma di u Bancu è u 60 in generale. Altre Cità Verdi Istanbul è Gaziantep anu celebratu ancu tappe impurtanti in 2023; u primu hà lanciatu u Pianu d'Azzione Green City è u sicondu hà cumpletu u so pianu.

L'EBRD hà utilizatu cù successu un fondo di donazione di 41,5 milioni d'euros in Turchia in 2023, a maiuranza di quale venenu da u Fondu d'Impattu à l'Imprese, u Fondu d'Investimentu Climaticu è Turchia.

L'EBRD hè unu di i principali investitori in Turchia, avè investitu più di 2009 miliardi d'euros in 439 prughjetti è pipelines di facilitazione di u cummerciu dapoi u 19, u 93 per centu di i quali hè stata canalizzata à u settore privatu.