I terreni agriculi inattivi in ​​e zone di terremoti sò tornati à a produzzione

A Direzzione Generale di Pruduzzione Cultivata (BÜGEM) di u Ministeru di l'Agricultura è a Foresta hà furnitu una indennità di circa 11 milioni 127 mila lire l'annu passatu per attivà terreni agriculi inutilizati in 413 pruvince affettate da terremoti, centrate in Kahramanmaraş.

In u scopu di u Prughjettu per Abilità l'Usu di e Terre Agricole; Fornendu a piantina è u supportu di sementi à i pruduttori, i terreni inculti o incolti è i zoni chì ùn sò micca adattati per l'agricultura cultivata sò purtati in a pruduzzione vegetale, è l'utilizazione di i terreni agriculi hè attivatu.

U sustegnu furnitu in u scopu di u prugettu hà cuntribuitu à a produzzione agricula in 6 pruvince affettate da i terrimoti centrati in Kahramanmaras accaduti u 2023 di ferraghju 11.

In questu cuntestu, 14 milioni 308 mila lire per i prudutti di girasole, soia, fagioli secchi, ceci è agrumi in Adana, è 13 milioni 76 mila lire per girasole, lenticchie rosse, ceci, granu, melone, anguria, tomate, pepite è melanzane. Adıyaman Una indennità di 9 milioni 194 mila lire hè stata utilizata per angurie, meloni, paddy è lenticchie rosse in Diyarbakır.

8 milioni 987 mila lire per fagioli secchi, ceci, granu, lenticchie è zafferanu in Elazığ, 7 milioni 585 lire per sorgo, arachidi, lenticchie rosse, sumac, pomodori, peperoni, melanzane è cetrioli in Kilis. 9 milioni 49 mila lire per orzo , lenticchie rosse, granu è verdura, 11 milioni 188 mila lire per fagioli secchi, ceci, granu, orzu, girasole, innesto di biancospino è verdura in Malatya, alberelli di vigna, girasoli, soia in Osmaniye, 2 milioni 555 mila lire sò stati attribuiti per l'alivi è verdura, è 24 milioni 18 mila lire sò stati attribuiti per lenticchie rosse in Şanlıurfa.

In Hatay, una di e pruvince più affettate da i terremoti, 3 milioni 597 mila lire per girasoli, pumati, pepite è melanzane, è in Kahramanmaraş, 23 milioni 857 mila lire per ceci, girasoli, soia, piselli verdi, lenticchie rosse, tomate, pepite, melanzane è cucumari, i fondi sò stati furniti.

Cusì, circa 11 milioni 2023 mila lire di fondi sò stati mandati da BÜGEM à 127 pruvince affettate da i terrimoti per esse utilizati in 413.

DIVINTU ACQUA DI VITA PER I PRODUTTORI

Cù questi prughjetti, a sustenibilità in a pruduzzione di prudutti strategichi, a continuità di a pruduzzione da i pruduttori, l'inclusione di a pupulazione chì si move in i zoni rurali cù u crescente di verdura di famiglia, è l'accessu à l'input necessariu sò stati assicurati, quant'è u calendariu agriculu permette. in e pruvince situate in l'area di disastru. U sustegnu furnitu era una salvezza per i pruduttori.

Inoltre, i pruduttori in i zoni di terrimotu sò stati priurità da a coordinazione cù i fornituri per u fornimentu di prudutti à i venditori di sementi è fertilizzanti.

E misure necessarie sò state pigliate per assicurà a continuità ininterrotta di a pruduzzione assicurendu a coordinazione trà unità di u Ministeriu è sindicati di pruduttori è cooperative per pratiche cum'è l'innesto, a poda, a zappa, a fertilizazione è a spruzzatura in u periodu di primavera in l'arbureti di albicocca, olivi, pistacchi è agrumi situati principarmenti in u paese. e pruvince di a regione.

QUST'ANNU HAN STUT STUDIAT U BUDGETTU DI 200 MILIONI DI LIRA

Quist'annu, 200 milioni di lire sò stati attribuiti per purtà i terreni inattivi in ​​l'agricultura in queste pruvince. Cù stu bilanciu, hè scopu di portà terri vioti, incolti o inutili in a pruduzzione vegetale piantendu 503 mila decares di terra per i culturi di campu è 6 mila decares di terra per a produzzione vegetale, è per attivà l'usu di terri agriculi.