Scuperta misteriosa nantu à u fondu di a baia di Antalya

L'archeologi sottumarini anu truvatu l'evidenza più antica di u mondu di pepite di rame trasportate da u mare. In ogni casu, ùn anu truvatu nisuna resti di navi.

L'archeologi di u Centru di l'Università Nicolaus Copernicus per l'Archeologia Subacquea in Toruń, Pulonia, anu esploratu a costa di Antalya in u sudu di a Turchia è truvaru più di 30 lingotti di cobre nantu à u fondu di u mari.

Anu cunclusu chì questu era l'evidenza concreta più antica di u mondu chì i lingotti di cobre sò stati trasportati per mare.

Tuttavia, sta scuperta ùn si mette micca in a cunniscenza tradiziunale di un naufragiu. Malgradu una investigazione attenta, l'archeologi ùn anu micca truvatu un solu restu di a nave chì portava a preziosa carica. Avà i circadori credi chì a definizione di ciò chì pò esse cunsideratu un "naufragiu" deve esse allargata.

Più di 35 lingotti di ramu sò stati truvati à una prufundità di 50-30 metri in l'acqua periculosa di u scogliu di u Golfu di Antalya. Ogni pesava circa 20 kilogrammi è era chjaramente fattu di l'omu.

Hè un pocu misteriu chì ùn hè statu trovu una sola traccia di a nave. U lignu stessu pò esse facilmente persu per esse intarratu sottu à i sedimenti, cum'è u Mediterraniu hà un gran numaru di vermi di navi chì tendenu à manghjà navi intere di lignu si ùn sò micca prutetti.

Ma l'archeolughi ùn anu pussutu risponde perchè ùn anu micca trovu ancore chì probabilmente si sò liberate se a nave s'hè capovolta in l'acque agitate di a zona. Ancori di altre navi di l'Età di Bronzu sò stati ancu truvati in a regione prima.

"Tuttavia, simu sempre cunfidenti chì e pepite di rame ùn sò micca cascate in l'acqua per qualsiasi mutivu altru ch'è un naufragiu", l'archeologi anu scrittu in u so comunicatu di stampa. L'archeologi sò sicuri di questu per parechje ragioni.

Prima, u Golfu di Antalya era una strada di spedizione impurtante è assai trafficata in a maiò parte di l'Età di Bronzu. Era una via d'acqua naturale trà u Mari Egeu à punente è Cipru, Siria è Palestina à u livante. A zona di u mare era ancu assai periculosa; Ci era parechje scoglii sott'acqua è scogliere chì i navi puderanu facilmente sbattà in u malu tempu.

Siconda, a scattering of copper rods indica un disastru di a nave. A nave hà prubabilmente chjappà e scoglii è affondava in i scoglii inclinati, sbandendu a so carica nantu à u fondu di u mari.

L'archeologu enfatizzanu ancu chì parechji bastoni o ancu una parte di a nave pò esse in acque più profonde. Tuttavia, i subacquei ùn pudianu andà più di 55 metri cù u so equipamentu. Ma più scuperte ponu esse ammucciate in a bughjura blu profonda.

I lingotti di ramu truvati sò stati analizati è l'archeologi stimanu ch'elli ponu data di circa 1500 aC o ancu prima. Sì cusì, questu seria a prima evidenza chì i lingotti di cobre sò stati trasportati per mare. L'evidenza più antica finu à avà hè u famosu naufragiu di Uluburun, scupertu in u 1982 pocu luntanu da a scuperta attuale.

U so affundamentu risale à a C.C. L'impressionante nave Uluburun, datata da u 1305, era piena di oggetti d'oru, pietre preziose è metalli. Ci hà pigliatu almenu 10 anni è più di 10 immersioni per scopre tuttu u tesoru, chì include ancu circa 22.000 tunnellate di rame.

In generale, i circadori credi chì ci era probabilmente assai più naufragi di l'Età di u Bronzu in l'acque turche perchè u cumerciu era cusì spargugliatu. U prublema era chì u cummerciu era principarmenti in metalli, cum'è lingotti di cobre, chì anu sviluppatu una superficia calcarea dopu esse sottu à l'acqua per parechji anni. Questu li rende difficili di truvà.

A squadra di l'Università Nicolaus Copernicus hà scupertu solu 30 lingotti di rame finu à avà. Ma crede chì ci hè assai più quì sottu. Stimanu chì caccià tuttu u ramu da u fondu di u mari duverà dui à trè anni, salvu ch'elli facenu scuperte più spettaculari chì allungà u prucessu;