U stadiu pruduci avà energia

Sottu a dirigenza di a Municipalità Metropolitana di Izmir, in cooperazione cù IZENERJİ, cumpagnie İZGÜNEŞ è Tire Municipality, hè stata aperta a Centrale Solare, custruita nantu à u tettu di Tire Gazi Mustafa Kemal Atatürk Stadium. Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç Soyer A cerimonia hè stata ospitata da u Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Izmir Tunç SoyerA moglia di Neptün Soyer, u sindaco di Tire Salih Atakan Duran, u secretariu generale di a municipalità metropolitana di Izmir Barış Karcı, u rappresentante di u Ministru di l'Energia è e Risorse Naturali Veysel Atasoy, rapprisentanti di l'urganisazioni non governative, capi è citadini anu assistitu.

Ùn avemu micca persu un centesimu di risorse pubbliche.
Sindaco di a municipalità metropolitana di Izmir, chì hà parlatu accumpagnatu da i slogan "U nostru sindaco hè u più grande sindaco" è "Izmir hè fieru di voi" Tunç Soyer, "Questa hè una riunione assai preziosa. Sò fieru di esse cun voi in questa apertura, induve avemu aghjustatu un novu castellu à a reta energetica di a nostra cità cumpatibile cù a natura. U nostru prughjettu di l'energia solare, chì avemu implementatu in u Gazi Mustafa Kemal Atatürk Stadium, chjamatu dopu à u nostru grande capu, in u nostru distrittu Tire, hè u travagliu di una sulidarità assai impurtante. Avemu implementatu stu prughjettu sottu a guida di a Municipalità Metropolitana di Izmir, in partenariatu cù e nostre cumpagnie IZENERJI, İZGÜNEŞ è Tire Municipality. In un tempu chì a crisa ecunomica era in u so piccu è i costi crescenu in modu esponenziale, ùn avemu micca persu un centesimu di risorse publica. "Avemu purtatu un stabilimentu energeticu mudernu, novu, amichevule per a natura à Izmir", disse.

U nostru travagliu hà fattu a diferenza
U presidente hà dettu chì u prughjettu hè u primu prughjettu di l'energia solare di u tettu stabilitu in Turchia in u scopu di l'accordu di rendimentu energeticu publicu chjamatu ESCO in u mondu. Tunç Soyer, "In questu cuntestu, avemu purtatu una grande centrale elettrica à u nostru distrittu Tire, pruducia 1 milione 890 mila kilowatt-ora di energia annu. Avemu allargatu l'ecunumia circular di a nostra cità grazia à 6 pannelli spargugliati nantu à una zona di circa 2 mila metri quadrati nantu à u tettu di u Gazi Mustafa Kemal Atatürk Stadium. A nostra centrale elettrica serà operata da İZGÜNEŞ per 260 anni cù una putenza installata di 1300 kilowatt piccu (kWp) è furnisce 15 per centu di serviziu di energia elettrica scontu à a municipalità di Tire durante stu periodu. Più di a mità di i bisogni energetichi annuali di a municipalità di Tire seranu soddisfatti da sta centrale elettrica. À a fine di u periodu di operazione, a pruprietà di a nostra centrale elettrica serà trasferita à a municipalità di Tire gratuitamente. Per l'ultimi anni 10, avemu inspiratu tutta a Turchia cù i nostri prughjetti innovatori in u campu di l'energia. Semu diventati una di e cità principali di u cambiamentu in u mondu. Dapoi cinque anni, avemu attribuitu una grande impurtanza à l'usu di l'energia solare in e strutture di a nostra municipalità. Avemu allargatu l'area di a centrale solare chì avemu stallatu nantu à i nostri tetti. Cù sti centrali, avemu ottinutu un aumentu record di 5 per centu in a nostra pruduzzione energetica. Avemu stabilitu partenarii cù u settore privatu è l'università per sviluppà pulitiche energetiche cumpatibili cù a nostra natura. Avemu trasfurmatu a nostra cumpagnia IzEnerji in un centru specializatu chì travaglia in questu campu. Avemu furnitu energia elettrica certificata da fonte di energia rinnuvevule à İZSU, ESHOT è tutte e cumpagnie affiliate di a Municipalità Metropolitana di Izmir. Oghje, sò fieru di dì chì a nostra pruduzzione energetica in armunia cù a natura hà righjuntu un totale di 540 milioni di kilowatt-ora. Questa figura currisponde à i bisogni energetichi annuali di circa 2.5 famiglie. Tuttu u nostru travagliu hà fattu una diferenza à u livellu internaziunale in pocu tempu. "Spergu chì questi prughjetti continuanu", disse.

Continuaraghju à luttà induve sò
Ricordendu chì a Municipalità Metropolitana di Izmir, chì hà fattu un novu terrenu cù a so visione di u guvernu lucale è i piani d'azzione contr'à a crisa climatica, hè stata scelta per a Missione di Città Neutrali è Smart Cities di l'Unione Europea trà 377 cità, u sindaco Soyer hà dettu: "In questa direzzione, simu riducendu u gasu di serra liberatu in a nostra cità à zero da u 2030 ". A nostra preoccupazione ùn hè mai stata annantu à u rangu o a pusizione. In particulare per ùn salvà u ghjornu è spazzà u prublema sottu à a catifa. Sò attaccatu à sta cità cù amore. Ùn si sentia nè fatigue nè demoralizazione. Avemu solu un prublema. È questu hè di furnisce Izmir è i 4 milioni è mezzo di persone di Izmir cù u serviziu chì meritanu. Promettu una volta di più in a vostra presenza. O cambieremu stu sistema illegale chì piglia 40 da Izmir è dà 1, o cambiamu! "Continuaraghju à luttà per questu finu à u mo ultimu soffiu, induve sia", disse.

Tuttu hà cuminciatu cù l'amore tantu
U sindaco di Tire, Salih Atakan Duran, hà dettu: "Hè un prughjettu chì apporterà un valore aghjuntu à Tire in u campu di l'energia. Tuttu hà cuminciatu cù amà assai una cità. Da u ghjornu chì avemu pigliatu l'uffiziu, avemu cuminciatu à circà un locu per stabilisce una centrale solare. Avemu fattu offerte. U nostru sindaco metropolitanu Tunç SoyerAvemu dumandatu u sustegnu trasmettendu u prublema à, è ci hà aiutatu. Stu prucessu, chì pudemu sintetizà in uni pochi di frasi, hà pigliatu circa 4 anni. u nostru presidente Tunç SoyerTi ringraziu assai. "Ci hà sempre sustinutu", disse.

Investimentu di 29 milioni di lire
U prughjettu si distingue cum'è a prima applicazione in u scopu di a legislazione cunnisciuta cum'è ESCO in u mondu è "Accordu di Prestazione Energetica Publica" in Turchia. Cù a centrale solare custruita nantu à u tettu di u stadiu cù un investimentu di 29 milioni di lire, senza usu di risorse pubbliche, a municipalità di Tire scuntrà più di a mità di u so cunsumu d'electricità. Grazie à 6 mila 2 pannelli per esse posti nantu à una zona di circa 260 mila metri quadrati, 1 milione 890 mila kilowatt-ora d'energia seranu prudutte annu. A centrale elettrica, chì hà una putenza installata di 1.300 kWp, serà operata da İZGÜNEŞ per 15 anni. Duranti stu periodu, a municipalità di Tire riceverà 10 per centu di l'electricità scontu, è à a fine di u periodu, a pruprietà di a centrale elettrica serà trasferita à a municipalità di Tire gratuitamente.