A Russia hà vetu a decisione nantu à l'armamentu nucleare in u spaziu!

A Russia hà vetu una risoluzione di l'ONU chì dumandava a prevenzione di una corsa di l'armi nucleari in u spaziu. In u votu di u Cunsigliu di Sicurezza di 15 membri, 13 anu vutatu à favore, a Russia hà vutatu contru è a Cina s'hè astenuta.

A risoluzione hà dumandatu à tutti i paesi d'accordu di ùn sviluppà o implementà armi nucleari o altre armi di distruzzione di massa in u spaziu, cum'è pruibitu da un trattatu internaziunale di u 1967 chì implica i Stati Uniti è a Russia, è per verificà a conformità.

In a so dichjarazione dopu à u votu, l'ambasciadore di i Stati Uniti Linda Thomas-Greenfield hà ricurdatu chì u presidente russu Vladimir Putin hà dettu chì Mosca ùn hà micca intenzione di sparghje armi nucleari in u spaziu.

"U veto d'oghje porta in mente a quistione: Perchè? Se seguite e regule, perchè ùn sustene micca una risoluzione chì li cunfirma? Chì puderebbe ammuccià ? dumandò. "Questu hè assai sorprendente. È hè una vergogna ".

L'ambasciadore russo di l'ONU Vassily Nebenzia hà qualificatu a decisione "assolutamente ridicula è pulitizzata" è hà dettu chì ùn hè micca andata abbastanza luntanu in a pruibizione di tutte l'arme in u spaziu.

A Russia è a Cina anu prupostu un emendamentu à u prugettu US-Giappone chì chjamà à tutti i paesi, in particulare quelli chì anu grandi capacità spaziali, per "impedisce in ogni mumentu u dispiegamentu di l'armi in u spaziu è a minaccia di l'usu di a forza in u spaziu. "

L'emenda, in quale sette paesi anu vutatu à favore, sette paesi anu vutatu contru, è un paese s'hè astenutu, hè statu rifiutatu perchè ùn hà micca ricevutu u minimu di 9 voti "sì" necessariu per esse accettatu.