Hè pussibule di ottene una crescita sustenibile in un ambiente di crisa ecunomica?

L'ospite di sta settimana di u prugramma "Ecunumia Prima", moderatu da Gülay Soydan Pehlevan, era Mavi Yeşil Danışmanlık Coordinator Generale Makbule Çetin. Çetin hà valutatu cumu ottene una crescita durabile in a crisa ecunomica è i passi chì Turchia pò piglià in questu sensu.

UN MODELLU DI SVILUPPamentu INTEGRATU À L'AMBIENTU DEVA ESSERE ADOTTATU

Dichjarà chì u tema di u sviluppu durevule hè un tema chì cuncerna tutti i citadini, Makbule Çetin, "Pudemu definisce u sviluppu durevule cum'è l'inseme di l'attività realizate mentre risponde à i bisogni d'oghje senza arrubà i bisogni di e generazioni future. U cuncettu di sviluppu sustenibile include u sviluppu integratu chì hè sensibile à l'ambiente è u sviluppu ecunomicu. Semu in un mondu induve e risorse sguassate assai rapidamente. Dunque, u sviluppu sustinibili hà un postu impurtante in quantu à l'usu di e risorse ". disse.

Türkiye PIANIFICA A TRASFORMAZIONE RAPIDA IN CERTI SETTORI

Nantu à a quistione di induve Türkiye è Bursa sò in termini di sviluppu durevule Makbule Çetin, "U sviluppu sustinibili hè un prublema mundiale è un prublema glubale. L'Europa guida stu prucessu cù u Green Deal Europeu. U Green Deal Europeu, chì hà iniziatu in 2019, hè ancu in l'agenda di Turchia. Un pianu d'azzione hè statu publicatu in 2021 sottu a coordinazione di u Ministeru di u Cummerciu, è cum'è un paese, avemu entratu rapidamente in u prucessu di armunizazione di cunsensu. Tuttavia, in questu prucessu, cù l'iniziu di a guerra Russia-Ucraina, a crisa climatica hà lasciatu u modu à a crisa energetica. Per via di a guerra, l'Auropa avia da ripiglià tutte e so dichjarazioni. Avemu vistu chì Turchia porta ancu studii spiciali contru certi settori durante u prucessu di trasfurmazioni. Türkiye prevede una trasformazione rapida in settori cum'è ferru è azzaru, aluminiu, plastica, fertilizzanti chimichi è cimentu. disse.

A FINANZA VERDE hè UNA OPPORTUNITÀ PER U NOSTRU PAESE

L'impurtanza di finanzià u prublema di trasfurmazioni verdi hè stata enfatizzata. Cumentu nantu à u sughjettu Makbule Çetin, "Cù u sustegnu di u Bancu Mondiale, TUBITAK è KOSGEB susteneranu l'imprese cù supportu finanziariu. In totale, 450 milioni di dollari di risorse finanziarie verdi sò stati furniti per Türkiye. Sta risorsa deve esse usata currettamente. Per ottene a trasfurmazioni verdi, avemu bisognu di fà investimenti tecnologichi. Per fà questu investimentu, hè necessariu di fà un prughjettu. "Per fà questu, Turchia hà bisognu di dimustrà chjaramente quantu hè "verde" è ciò chì hà u scopu". disse.