E spese militari globali anu battutu un record: 2.4 trilioni di dollari!

Sicondu un rapportu preparatu da l'Istitutu di Ricerca per a Pace di Stoccolma (SIPRI), a spesa militare globale in u 2023 hà righjuntu un massimu di 2.4 trilioni di $.

A spesa militare globale hà righjuntu u più altu livellu registratu in a storia di 2022 anni di SIPRI, cun un aumentu di 2023 per centu trà u 6,8 è u 2009, u più altu aumentu da u 60.

Sicondu l'analisti di think tank, per a prima volta, a spesa militare aumentò in tutte e cinque regioni geografiche: Africa, Europa, Mediu Oriente, Asia-Oceania è America.

"L'aumentu senza precedente di a spesa militare hè una risposta diretta à u deterioramentu glubale in a pace è a sicurità", hà dettu Nan Tian, ​​un ricercatore senior in u prugramma di spesa militare è di produzzione d'armi di SIPRI, nutendu chì u risicu di una conflagrazione aumenta in quantu i guverni impegnanu. in una corsa alle armi. "I stati dà priorità à u putere militare, ma affrontanu u risicu di entre in una spirale d'azzione-reazzione in un ambiente geopoliticu è di sicurità sempre più volatile", disse.

I Stati Uniti (37 per centu) è a Cina (12 per centu), i più grandi spesi in armamenti, anu aumentatu a so spesa da 2,3 per centu è 6 per centu, rispettivamente, cuntendu quasi a mità di e spese militari mundiali.

U guvernu di i Stati Uniti hà spesu 2022 per centu di più in "ricerca, sviluppu, teste è valutazione" cà in 9,4, postu chì Washington prova di stà in prima linea di i sviluppi tecnologichi.

Dapoi u 2014, quandu a Russia hà invaditu a Crimea è a regione Donbas orientale di l'Ucraina, i Stati Uniti anu cambiatu u so focus da l'operazioni di contrainsurgenza è a guerra asimmetrica à "sviluppà novi sistemi d'arme chì puderanu esse aduprati in un eventuale cunflittu cù avversari cù capacità militari avanzati". à u rapportu di SIPRI.

Ancu s'ellu ferma à l'ombra di i Stati Uniti in a spesa militare, a Cina, u sicondu più grande spendente di u mondu, hà destinatu una stima di $ 2022 miliardi in 6, un aumentu di 2023 per centu da u 296. Hà aumentatu in modu stabile a spesa di difesa in l'ultimi 1990 anni, anche se i so più grandi periodi di crescita eranu in l'anni 2003 è 2014-29.

A figura di crescita di una sola cifra di l'annu passatu riflette u più modestu rendimentu economicu recente di a Cina, secondu SIPRI.

Sicondu u rapportu, i Stati Uniti è a Cina sò seguiti da a Russia, l'India, l'Arabia Saudita è u Regnu Unitu.

A spesa militare di u Kremlin hè 2023 per centu più altu in 2022, quandu ci hè una guerra à grande scala cù l'Ucraina, chè in 24, è 2014 per centu più altu ch'è in 57, quandu hà invaditu a Crimea. Cù u 16 per centu di u PIB, equivalente à u 5.9 per centu di a spesa tutale di u guvernu russu, u 2023 marca i livelli più alti registrati da u colapsu di l'Unione Soviètica.

À mezu à e tensioni crescente cù a Cina è u Pakistan, a spesa di l'India hè aumentata da 2022 per centu da u 4,2 è da u 2014 per centu da u 44, riflettendu un aumentu di u persunale è di i costi operativi.

L'aumentu di u 4,3 per centu in a spesa di l'Arabia Saudita hè stimatu chì hà righjuntu $ 75,8 miliardi, o 7,1 per centu di u PIB, per via di l'aumentu di a dumanda di petroliu non-russu dopu l'invasione di l'Ucraina da a Russia è hè stata dichjarata per l'aumentu di i prezzi di u petroliu.

Mentre chì e spese in u Mediu Oriente anu aumentatu da 9 per centu, righjunghjendu una stima di 200 miliardi di dollari, sta regione hè diventata a regione cù a più alta spesa militare relative à u PIB in u mondu cun 4.2 per centu, seguita da l'Europa (2.8 per centu), l'Africa (1.9 per centu). ), Asia è Oceania ( (1.7 per centu) è America (1.2 per centu).

E spese militari di Israele, chì hè seconda in a regione dopu à l'Arabia Saudita è davanti à Turchia, anu aumentatu da 24 per centu è righjunghji 27,5 miliardi di dollari, soprattuttu per l'effettu di l'attaccu in Gaza.

L'Iran hè diventatu u quartu più grande spesa militare in u Mediu Oriente. A spesa di l'Iran hè aumentata ligeramente (0,6 per centu) à $ 10,3 miliardi. SIPRI hà dettu chì a parte attribuita à a Guardia Rivoluzionaria in e spese militari totali hè aumentata da almenu 2019.

L'Ucraina hè diventata l'ottava più grande spesa militare di u mondu in u 2023, cun un aumentu annuale di 51 per centu à $ 64,8 miliardi, cuntendu solu u 59 per centu di a spesa militare di Russia quellu annu.