200 mila persone anu una crisi ogni annu !

Un attaccu di cori hè definitu cum'è u bloccu di i navi chì alimentanu u cori, cunnisciuti cum'è l'arteria coronaria, chì causanu danni à u tessulu di u cori. Sviluppà trattamenti medichi è interventivi è avanzamenti in e tecnulugia di palloncini è stent aumentanu a sopravvivenza in attacchi di cori.

A SIGARETTA AUMENTA A PRESSIONE SANGUIGNA !

Cardiology Specialist Assoc Prof hà dichjaratu chì certi precautions deve esse pigliatu per prevene u sviluppu di l'aterosclerosi è prevene l'attaccu di cori. Dr. Mutlu Güngör hà dettu chì u fumu dannu a superficia interna di a vena, cunnisciuta cum'è l'endoteliu, è aumenta a coagulazione di sangue riducendu a fluidità di u sangue. "In un endoteliu dannatu, u risicu di l'occlusione vascular aumenta cù l'aumentu di a coagulazione", hà dettu Güngör, aghjustendu: "U fumu aumenta ancu a pressione di u sangue è provoca danni endoteliali causannu shrinkage in i navi. L'aterosclerosi hè assai più cumuni in i malati chì fumanu. L'occlusioni di vena di a gamba sò quasi esclusivamente vistu in i fumatori. Una altra precauzione chì deve esse pigliata fora di u fumu hè u cuntrollu di a pressione di sangue. A pressione in a vena hè definita cum'è "pressione di sangue". A più alta a pressione di sangue, u più grande u traumu à a superficia interna di u vasu. Per quessa, a pressione sanguigna deve esse mantene in limiti nurmali. L'ipertensione si riferisce à valori sopra 130/80 mmHg. U puntu chì ùn deve esse scurdatu quì hè chì a pressione di sangue sistolica è diastolica deve esse in i limiti normali. Ancu un valore altu hè abbastanza per a definizione di ipertensione. Ancu s'ellu varieghja da u paziente à u paziente, u trattamentu medico hè generalmente necessariu à valori sopra 135/85 mmHg. I cambiamenti di stile di vita sò ancu efficaci in u cuntrollu di a pressione di sangue. A dieta senza sali, l'eserciziu regulare è u cuntrollu di u pesu pò esse efficace quant'è u trattamentu medico in u cuntrollu di a pressione di sangue, in particulare in i ghjovani pazienti. Un puntu impurtante per ricurdà di a pressione di sangue hè chì l'ipertensione ùn hè micca generalmente causa di lagnanza clinica. Hè per quessa, ancu s'ellu ùn ci hè micca lagnanza, hè necessariu di misurazione di a pressione sanguigna almenu una volta à u mese, è in i casi sopra 130/80 mmHg, un esame medico hè necessariu ", disse.

QUESTI DISORDI AUMENTU U RISCHIU DI MALATTIE CORDICHE !

U Prof. Assoc hà enfatizatu l'impurtanza di diagnosticà è trattà e cundizioni chì aumentanu u risicu di malatie cardiache. Dr. Mutlu Güngör hà dettu chì a diabetes, cunnisciuta ancu com'è diabete, hè cunnisciuta cum'è una di e cause più cumuni di l'occlusione cardiovascular, è chì l'excedente di zuccaru in u sangue s'accumula nantu à a superficia interna di l'arterie è provoca arteriosclerosis.

Sottulineendu chì i cuntrolli medichi regulari sò unu di i fatturi più impurtanti in a prutezzione di e malatie cardiache, Assoc. Dr. Güngör hà dettu: "A maiuranza di i pazienti chì anu un attaccu di cori ùn descrizanu alcuna lagnanza significativa prima di l'attaccu. Inoltre, e malatie croniche ùn ponu micca mostra sintomi clinichi prima chì u dannu di l'urganu finale si sviluppa. Per quessa, in particulare e persone in u gruppu di risicu deve avè cuntrolli annuali. "Questi cuntrolli sò più impurtanti per e donne in postmenopausa, i pazienti maschili di più di quaranta anni, i fumatori è i pazienti diabetici", disse.