Ultimu ligame in a pressione di a Moldavia nantu à Gagauzia: Stick ghjudiziale à u presidente Gutul

U guvernu moldavu hà purtatu a causa penale contr'à u capu di i Turchi Gagauzian Evghenia Gutul in tribunale. I prosecutori anu dettu in una dichjarazione u marcuri 24 d'aprile chì u casu penale presentatu contr'à Gutul, presidente di Gagauzia, una regione autònoma di Moldova, hè statu mandatu in tribunale. Gutul hè accusatu di trasferimentu di fondi da Russia trà u 2019 è u 2022 per finanzià u partitu "Shor" avà pruibitu, fundatu da l'omu d'affari Ilan Shor.

A dichjarazione di l'accusatori hà dichjaratu chì, se Gutul hè statu cundannatu, pò esse cundannatu à 2-7 anni di prigiò è pò esse pruibitu di occupà una carica publica.

GUTUL NON RENUNCIA
U presidente di Gagauzia Gutul hà descrittu u casu cum'è fabbricatu in a so dichjarazione. Gutul: "Un casu criminale inventatu contru à mè hè statu presentatu à a corte. "U Prosecutor's Anti-Corruption hè a lotta contru à quelli chì, sottu a influenza di Sandu piuttostu chè a corruzzione, facenu a vita megliu in u so paese, travaglianu per u benefiziu di u populu è s'opponenu à l'azzioni distruttive di u guvernu", disse.
Gutul hà dichjaratu ch'ellu ùn era micca a prima persona contru à quale u guvernu hà presentatu una falsa penalità è hà dettu: "Aghju digià dichjaratu chì sò prontu per a persecuzione penale, perchè avemu preditu sti passi di Sandu è avemu cunnisciutu tutti i trucchi di l'autorità. per un bellu pezzu. L'autorità, chì ponu solu ricattamentu è minaccia, anu tantu paura di l'azzioni veri chì perseguite tutti quelli chì u travagliu ùn hè micca limitatu à e prumesse. "Ùn rinunceraghju micca a mo lotta per u mo populu", disse.
Gutul avia statu accusatu prima di corrompere l'elettori durante l'elezzioni lucali di u 2023 è hà nigatu sti accusazioni.

RAPPORTU USA

U rapportu annuale di u Dipartimentu di Statu di i Stati Uniti nantu à i diritti umani in Moldavia hè statu publicatu recentemente. U rapportu hà dichjaratu chì a corruzzione resta diffusa in Moldova è chì e lege cuntinueghjanu à esse applicate in modu discriminatoriu da a magistratura.
U rapportu, chì esamina ogni annu e pratiche di i diritti umani, cum'è i diritti individuali, civili, pulitichi è di u travagliu, hà revelatu chì u guvernu moldavu hà pigliatu qualchi passi per luttà contra a corruzzione, ma questi anu mai fallutu.
U rapportu hà dichjaratu chì l'indipendenza ghjudiziaria pone un prublema significativu cù a corruzzione è a carattarizazione di "giustizia selettiva", induve e lege ùn sò micca appiicate ugualmente à tutti è sò spessu applicate selettivamente per ragioni pulitiche.
"A natura selettiva di a ghjustizia resta un prublema. "Alcuni pulitichi prominenti detenuti durante l'annu anu dichjaratu chì a ghjustizia selettiva hè stata applicata è u so dirittu à un prucessu ghjustu hè statu violatu", disse.