Raccomandazioni di vaccinazione per adulti è pianificatori di viaghju

Prof. da Memorial Bahçelievler Hospital, Dipartimentu di Malattie Infettive è Microbiologia Clinica. Dr. Funda Timurkaynak è Specialista di Memorial Şişli Hospital, Dipartimentu di Malattie Infettive. Dr. Servet Alan hà datu infurmazioni nantu à l'impurtanza di a vaccinazione per a salute publica durante a settimana di vaccinazione 24-30 d'aprile.

Ogni annu, l'ultima settimana d'aprile hè celebrata cum'è "Settimana Mundiale di Immunizazione". Hè cunnisciutu chì un ambiente sanu, acqua è cibo, antibiotici è vaccini cuntribuiscenu assai à una vita umana sana è longa. I vaccini cuntribuiscenu à a furmazione di l'immunità contr'à e malatie chì miranu, è impediscenu o allevianu assai malatie. Diversi vaccini sò amministrati à diverse età, in adulti è zitelli. Tuttavia, hè impurtante per a salute publica per amministrà certi vaccini nantu à e diverse rotte di viaghju.

A vaccinazione salva milioni di vite ogni annu

Ogni annu, miliardi di dollari sò spesi da i guverni per e malatie prevenibili. In un studiu realizatu in i Stati Uniti, a quantità di soldi spesa nantu à e malatie prevenibili da vaccine, cum'è a gripe, a pulmonite, l'herpes zoster è a covula hè stata calculata cum'è 26 miliardi di dollari. In fatti, sti malatii, chì ponu esse prevenuti cù vaccini simplici, risultatu in un costu per l'uspitali è i medichi, è ancu i sforzi di trattamentu, è ancu i costi per i pazienti.

Hè statu determinatu chì l'uspidale è a perdita di vita per a pulmonite è a gripe aumentanu da 65 volte in e persone di 6 anni è più. L'effetti secundarii per a pneumonia è a gripe aumentanu cù l'età, ma e persone chì ricevenu a vacuna di a pneumonia si ricuperanu da a malatia più facilmente è u ritmu di hospitalizazione o morte diminuite.

Vaccinazione di a pneumonia, in particulare cù individui sani di 65 anni è più; A vaccinazione hè ancu impurtante per i malati di cori è di diabete, quelli chì anu bronchitis crònica in i pulmoni, quelli chì utilizanu droghe chì supprimenu a resistenza di u corpu per qualsiasi mutivu, i malati di trasplante d'urganu, i malati di trasplante di medula ossea, o e persone chì ricevenu quimioterapia per ragioni cum'è leucemia, linfoma. o cancru. Se a vacuna di a gripe hè amministrata à gruppi simili di pazienti, l'uspitalisazione è a perdita di vita sò minimizzati. Hè ricumandemu di piglià a vacuna di a gripe ogni ottobre.

A vaccinazione anti-herpes hè dispunibule per e persone di più di 65 anni

Ci sò diverse vaccini per ogni periodu è età. Tetanus, difterite, cotosse, poliomielite, sarampilla, meningococca, hepatitis B, varicella, influenza (gripe) è vaccini pneumococcichi sò vaccini di rutina chì devenu esse aghjurnati secondu l'età di u paziente è e caratteristiche mediche è ùn sò micca specificamente ligati à viaghjà. In u nostru paese, i vaccinazioni di rutina sò realizati contr'à e malatie 13 in u calendariu di vaccinazione di a zitiddina. Quessi; vaccini difterite, covula, tetanus, polio, hepatitis B, hepatitis A, H. influenza type B, tuberculosis, sarampellu, parotite, rubéola, varicella è pneumococcus (pneumonia).

Ùn sò micca solu vaccini di rutina, ma ancu vaccini chì sò cunsigliati ma micca inclusi in u calendariu di vaccinazione. Unu d'elli hè a vaccina di Shingles. Shingles hè assai doloroso è infizzioni bacteriale secundariu pò ancu esse vistu cù infizzioni generalizata dopu à shingles, soprattuttu in i pazienti di 65 anni è più è chì a resistenza di u corpu hè suppressa. In particulare, u dulore pò durà mesi. A vaccina di shingles, preparata aumentendu a dosa di u virus di a varicella, hè cunsigliatu per l'adulti di più di 65 anni. In u nostru paese, ci hè una vaccina di shingles chì cuntene una alta dosa di virus debilitatu, è hè previstu chì una vacuna inattiva preparata cù a proteina di virus serà usata in un futuru vicinu. Hè infurmatu chì sta nova vaccina pò esse usata più sicura in i malati cù a resistenza di u corpu suppressa è crea una risposta immune megliu. Ancu s'è avete avutu a varicella in a zitiddina, u virus di u shingles pò esse riattivatu in e terminazioni nervose è riapparisce. Hè ricumandemu per piglià a vacuna di shingles per minimizzà i danni è u dolore durante stu prucessu.

Prestate attenzione à a vaccinazione prima di viaghjà

Durante i viaghji, diversi fattori di malatie sò scontri in i paesi è e regioni visitati. Prima di viaghjà, hè assai impurtante per sapè nantu à e malatie vistu in a regione chì visitate è e manere di prevene, è di applicà queste precautions prima, durante è dopu u viaghju, se ne necessariu, è pò esse salvatore. L'acqua sana è u cunsumu di l'alimentariu, e cundizioni d'igiene, è a prutezzione di l'insetti cum'è i mosquitoes è i ticks impediscenu u risicu di cuntrazione di parechje malatie durante i viaghji. U modu più efficau per pruteggiri contra alcune di queste malatie hè i vaccini.

I vaccini per u tifo, l'epatite A, l'epatite B, l'encefalite giapponese, a rabbia, u meningococcu ACWY, u meningococcu B, l'influenza (influenza), a tubercolosi, a frebba gialla, a febbre Dengue, l'encefalite da tick-borne sò cunsigliati secondu l'età di u paci, a regione. da visità, l'attività da esse implicate è i risichi da esse esposti.

I vaccinazioni chì sò ubligatoriu quandu entranu in certi paesi, secondu u paese o i regulamenti sanitari internaziunali, sò a frebba gialla, a meningococca ACWY è a vaccinazione di polio. Se i zitelli vanu in una zona d'altu risicu per e malatie cum'è u sarampellu, ponu esse vaccinati à l'età più ghjovana adattata per a vaccinazione. I vaccini vivi deve esse amministratu in u stessu ghjornu o 28 ghjorni di distanza. I vaccini vivi orali cum'è u tifu, a poliomielite è u rotavirus ponu esse amministrati in ogni mumentu. Hè ricumandemu chì ci sia un mesi trà a vacuna di a frebba gialla è a vaccina di sarampellu per chì a vacuna di a frebba gialla è a vacuna di sarampellu per creà una risposta immune adatta.

A vacuna di l'hepatitis A hè cunsigliatu per i malati cù a malatia di u fegatu o l'immunosuppressione, indipendentemente da a regione per esse visitata. A polio persiste in certi paesi. I viaghjatori in queste zone devenu avè vaccinazioni aghjurnati. Certi paesi ponu esse dumandate a vaccinazione di polio è un certificatu di vaccinazione internaziunale cum'è una cundizione per l'ingressu in u paese.

I vaccinazioni di viaghju ponu esse listate cum'è seguente:

Febbre gialla:Cunsigliatu per e persone di 9 mesi è più chì viaghjanu in e zone di febbre gialla in Africa è Sudamerica. In a maiò parte di a ghjente, una sola dosa di vaccina pruduce l'immunità à longu andà è una dosa di rinfurzà ùn hè micca necessariu.

Meningococcus:I so batteri ponu causà epidemie, infizzioni serii, cum'è meningitis chì afectanu a membrana di u cervellu, disabilità è morte. A vacuna di meningococcu hè appiicata à e persone in ambienti affollati cum'è caserne è dormitori, è in casi di certe malatie è trattamenti chì causanu immunodeficiency. Questa vacuna hè cunsigliata per viaghjà in regioni cum'è i paesi chjamati u cinturione di meningitis in l'Africa Subsahariana, induve u trasportu di meningococcu è a malatia sò più cumuni. U risicu hè più altu in questa regione trà dicembre è ghjugnu. Quelli chì vanu in peregrinazioni di Hajj è Umrah sò tenuti à avè a vaccinazione meningococca è avè un registru chì mostra chì a vaccinazione meningococca hè stata amministrata.

tifoide:A febbre tifoidea hè una malatia chì si vede in u mondu sanu. Hè più cumuni in u Mediu Oriente, l'Africa di u Nordu, l'Africa Occidentale, l'Asia Meridionale, l'America Centrale è Sudamerica. A vaccinazione tifoidea hè cunsigliata per quelli chì viaghjanu in i zoni induve a malatia hè cumuna, soprattuttu s'ellu si stanu in queste zone per più di un mesi.

Epatite A:Hè appiicata à quelli chì vanu in paesi è regioni induve a malatia hè cumuna. Hè preferitu applicà 4 settimane prima di viaghjà. Una dosa di rinfurzà hè datu dopu à 6 mesi.

Rabbia:Quelli chì viaghjanu in certi regioni à risicu altu, certi prufessiunali, cum'è i veterinari, è quelli chì ùn puderanu micca accede à a vaccinazione è à l'assistenza medica in a regione di destinazione ponu esse dati 4 dosi di vaccina antirabbia cum'è una misura preventiva prima di viaghjà, cù a raccomandazione. di u duttore pertinente. In casu di cuntattu cù a sospetta rabia, una dosa addiziale pò esse amministrata.

Colera:A malatia di colera pò esse vistu in certi paesi africani è asiatichi è in i paesi d'America Centrale è Sudamerica. Questa vacuna ùn hè micca cunsigliatu per tutti quelli chì viaghjanu in queste regioni. Cunsumendu l'alimenti sani è l'acqua è u rispettu di e regule d'igiene, u risicu di malatia serà assai bassu. A vacuna di colera hè amministrata per via orale duie volte, 7-14 ghjorni, è furnisce un altu livellu di prutezzione, soprattuttu in i primi 6 mesi. A vaccinazione di colera ùn hè micca ubligatoriu per l'ingressu in ogni paese.

Epatite B:Hè trà i vaccini di rutina di a zitiddina in u nostru paese. Hè una vacuna cunsigliata per tutti quelli chì ùn sò micca immune. Se viaghjà à i paesi induve l'hepatitis B hè più cumuna, hè sopratuttu ricumandemu per fà in i casi induve ci hè a pussibilità di u cuntattu di sangue è fluidi di u corpu è u cuntattu sessuale.