Ferrovie di a Regione Egea

Sicondu certi, u pruduttu di a rivuluzione industriale, secondu un altru puntu di vista, un modu di trasportu chì hà attivatu a rivoluzione; Sfurtunatamente, a so avventura, a so filusufìa è u putenziale in u nostru paese ùn hè statu studiatu fora di uni pochi di accademichi è intellettuale. In particulare e ricerche di u campu sò quasi à un livellu. Tuttavia, e fonti di u Regnu Unitu (UK) è di a Francia in quantu à e ferrovie, chì sò un mezzu impurtante di trasportu cummerciale in tempu di pace, è un modu di trasportu assai strategicu in tempi di mobilizazione è di guerra, è chì hà cuminciatu à operare in u nostru paese à un periodu relativamente precoce, è soprattuttu e ferrovie in a regione Egea, sò sorprendenti, hè pienu di ricerca.
A prima custruzzione è u funziunamentu di a ferrovia in u territoriu di a Turchia d'oghje hè stata realizata in a regione Egea è hà cuntinuatu senza interruzzione per 153 anni. İzmir - Aydın - Denizli - Isparta, unu di i quali indirizza u bacinu Menderes di a cumpagnia britannica; E linee İzmir - Manisa - Afyon - Bandırma è a so gestione, l'altru di quale era realizatu da una sucietà francese, sò sopravvissuti finu à l'oghje, quasi senza cambiamenti o aghjunte, cù a so strada è infrastruttura, è sò sempre sottu trafficu. Ancu s'ellu hè un tema di ricerca separatu perchè e cumpagnie straniere cuminciaru una strada di circa 1600 km da a regione Egea, ùn ci hè micca a minima similitudine trà a filusufia operativa di quellu ghjornu è a realità operativa di e stesse linee oghje. A filusufia di custruzzione è gestione di 153 anni fà, a rivuluzione industriale in u punente, per truvà mercati per i prudutti di produzzione, in particulare l'azzaru è u carbone, in i terreni anatoliani; Hè in a forma di trasferimentu di i prudutti agriculi di qualità unichi pruduciuti in Anatolia à u punente. Tuttavia, in a gestione di e ferrovie di l'Egeu oghje, ancu un pruduttu agriculu di vagone ùn hè micca trasportatu. Sfurtunatamente, sò disconnected da l'assi minieri, chì sò emergenu cum'è un putenziale seriu oghje, postu chì u trasferimentu di i prudutti agriculi à u punente, al di là di a necessità di trasportu di carichi di massa è di passageri, hè fattu per l'impurtazione di prudutti industriali cum'è carbone. è azzaru. (cum'è Çine feldspar, bacini di carbone di Soma)
Da questa perspettiva, si pò vede facilmente chì e ferrovie di a regione Egea, chì sò state custruite 153 anni fà, ùn sò micca state custruite per scopi puramente cummerciale. Hè cunnisciutu chì l'Imperu Ottumanu avvicinò stu modu di trasportu per scopi strategichi è militari. In più, u cuntenutu di u studiu riassuntu hè custituitu da cumu e ferrovie di a regione Egea devenu esse arricchite cù l'interessi di a regione è di u paese in quantu à u trasportu di merchenzie è di passageri è ciò chì deve esse fattu per ghjucà u desideratu è previstu. rolu è ciò chì hè statu fattu finu à oghje. Hè necessariu d'accettà u fattu chì ùn hà micca ancu ghjucatu u rolu aspittatu da ellu. Stu documentu, chì avemu scrittu, hè presentatu à l'attenzione di i nostri culleghi, i participanti è quelli chì leghjeranu u librettu di prucedura in u simposiu di trasportu di Izmir, per permette à e ferrovie di a regione Egea è u so potenziale per esse evaluate cù una nova perspettiva è per assicurà chì ponu ghjucà un rolu attivu in u trasportu è u cummerciu di u paese.
SITUAZIONE ATTUALE DI FERROVIARI IN A REGIONE EGEA:
Cù u permessu di una cumpagnia inglese u 23 di settembre di u 1856, hè stata prima stabilita trà İzmir è Aydın.
A custruzzione di a ferrovia di 133 km hè iniziata. Subitu dopu, da una altra cumpagnia britannica
A cuncessione di a custruzzione di a ferrovia Basmane-Manisa-Kasaba (Turgutlu) hè stata presa. Tuttavia, l'ottomanu
Cume u statu vede a dumanda crescente è u cumpurtamentu imprudente di e cumpagnie ferroviarie,
ùn permette micca a custruzzione di sta linea. In seguitu, l'amministratori statali anu datu stu second privilegiu.
Anu fattu assai sforzu per mette in manu di l'imprese francesi, è per quessa sò intruti in u bacinu di Gediz.
Adressa à a ferrovia, hè stata custruita è operata da una cumpagnia francese.
A cumpetizione ferroviaria di l'imprese britanniche è francesi in a regione Egea coprerà dopu i porti.
Tuttavia, sti cumpagnie ùn intervenenu micca in l'internu di l'altri cum'è s'elli accunsenu.
anu ancu cumminatu e so linee di monopoliu cù e linee di cintura simplici è qualchì volta
Anu ancu aiutatu. Dopu à u stabilimentu di u portu di Izmir da i britannichi, i Francesi
Cumpagnia hà ancu custruitu a linea Manisa - Bandırma per furnisce l'accessu à un portu apertu è
hà stabilitu a cunnessione di u portu ferroviariu.
L'aghjunzione à e ferrovie à i quali queste cumpagnie straniere anu cuncessione cuntinueghjanu.
hà fattu. I britannichi anu utilizatu e linee Aydın-Denizli-Isparta è i rami cunnessi à questu, cunnisciuti cum'è
Torbalı-Ödemiş, Çatal-Tire, Ortaklar-Soke, micca operatu Sütlaç-Çivril, Isparta-
Custruìu e linee Eğirdir è Gümüşgün-Burdur è li operavanu finu à ch'elli sò stati naziunalizati.
Dunque, u trasportu cù caravane di cammelli in a regione Egea hè a fonte di dibattiti feroci.
In u risultatu, si trasfirìu à a ferrovia. A cumpagnia francese ùn hè micca fermata è principia a ferrovia in Turgutlu.
Si estendeva à Alaşehir è Afyon.

FERROVIARI DI A REGIONE EGEA IN U PERIODU REPUBLICA:
A mossa di ferrovia fatta dopu à a creazione di a Republica lasciò a regione Egea fora di u scopu. In u nostru parè, questu hè duvuta à una preferenza derivante da l'absenza di trasportu di massa è di passageri. Tantu cusì chì i rails chì sò stati smantellati è posti da i britannichi cum'è una compensazione di guerra per a Guerra di Crimea di u 1854 nantu à a ferrovia İzmir-Aydin eranu in trafficu per 144 anni è puderanu esse rimpiazzati pocu tempu. Avia cumplettamente cumpletu a so vita ecunomica è tecnica. .
CHE SI DEVI FARE ? È COSA POTEMU FARE ?:
In u risultatu di i studii di fattibilità realizati in u 1978, l'estensione di a ferrovia da Menemen à Aliağa cum'è una doppia pista hè stata iniziata da a Direzzione Generale DLH, ma a custruzzione di sta linea di 26 km hè stata cunclusa in 1995. Malgradu tutte e negatività, un gruppu di i nostri culleghi ferroviari, cumpresu l'autore di stu documentu, dapoi l'anni 1990; Cuminciò à esaminà è interrogà cumu queste ferrovie, chì restanu da l'imprese, ponu esse adattate à u trasportu è à a vita cummerciale in una manera cuscente è sistematica in cunfurmità cù l'interessi di a regione è di u paese. Dopu l'analisi, una strada hè stata determinata. A prima determinazione era chì ci hè un corridore ferroviariu impurtante in a cità di İzmir, ma questu corridore, chì hè una sola pista, deve esse fattu in doppia pista rapidamente, elettrificata se pussibule, è dotata di segnali. Ancu s'ellu hà pigliatu assai tempu cù fondi limitati è sforzi per via di a mancanza d'investimentu in ferrovie, İzmir-Menemen (31 km.), İzmir-Cumaovası (24 km.) sò stati fatti doppiu binari. Tuttavia, ci hè un grande handicap. Ci hè più di 55 passaghji à livellu nantu à a strada doppia linea di 60 km trà Cumaovası è Menemen. L'operazione ferroviaria da esse realizata in queste cundizioni ùn hè micca sfarente da a corsa d'ostaculi. A velocità ùn pò esse fatta, u numeru di viaghji ùn pò esse aumentatu. Perchè sti passaghji ùn ponu esse tenuti chjusi per un bellu pezzu. Agendu da questa realità, a squadra hè cuscente chì ùn ci hè micca assai chì si pò fà fora di i passi è l'investimenti da esse fatti inseme da a Municipalità Metropolitana di Izmir. Perchè a custruzzione di passaghji à livellu ùn hè micca sottu à a ghjuridizione di e ferrovie. Ùn pò micca esproprià è cambià u pianu di zoning. L'unica autorità chì pò fà questu hè a Municipalità Metropolitana di Izmir. Quandu i risultati pusitivi sò stati ottenuti in i negoziati chì sò stati iniziati à u livellu più bassu, u prublema hè stata spustata à a Presidenza è a Direzzione Generale, è dopu à u Ministeru è u Guvernu. À a fine di longu negoziati, hè statu accunsentutu in u 2006 chì stu corridore hè veramente un corridore impurtante è chì pò esse a spina principale di u trasportu urbanu fendu investimenti. Per quessa, hè statu decisu di uperà u corridore suburbanu Aliağa - Cumaovası di 80 km di lunghezza in standard di metro. Strada, signalizazione è elettrificazione, centri di trasformazione, TCDD è l'investimenti di custruzzione rimanenti sò in realtà cuminciati à esse realizati da a Municipalità Metropolitana di Izmir. İZBAN A.Ş., chì sti dui urganisazioni anu stabilitu inseme. Produce i treni elettrichi chì travaglianu nantu à e linee in Spagna è compie a so furmazione per inizià una attività cumuna basata in un contu di prufittu.
Malgradu i ritardi in u prucessu di licitazione, diversi prublemi di terra, svantaghji di duie linee, sti travaglii sò assai impurtanti. Quelli chì facenu e decisioni, quelli chì l'implementanu, quelli chì facenu; In breve, hè un grande onore di ringrazià tutti quelli chì anu cuntribuitu à stu prughjettu. Per quessa, u più grande sistema ferroviariu urbanu in u nostru paese hè custruitu in İzmir. Videremu inseme chì stu sistema, chì hè previstu di purtassi 200 milioni di passageri à l'annu, formerà prestu a spina principale di u trasportu publicu urbanu di Izmir.
U nostru travagliu è l'aspettativa hè di purtà stu prughjettu doppiu 80 km longu è signalatu à Torbalı (i prughjetti di implementazione sò pronti) è Selçuk da una banda, è Manisa da l'altra.
Cù investimenti modesti, serà pussibule di vede chì Torbalı, Selçuk è Manisa diventeranu periferie di İzmir. Cusì, u sistema urbanu suburbanu, chì chjamemu brevemente Egeray, avarà l'uppurtunità di espansione per include e fruntiere provinciale di İzmir.
A seconda determinazione impurtante hè a ferrovia Izmir-Aydin-Denizli. Sta ferrovia hè a linea più fattibile in u nostru paese cum'è una linea cunvinziunali. Perchè 262 km. Tuttu sta linea, cù l'eccezzioni di 22 km trà Selçuk è Ortaklar, hè in Alinyiman, vale à dì in linea retta. Hè guasi una longa linea d'autostrada. Ùn ci sò micca pendite alte, nè tunnel. U so solu svantaghju hè chì si trova à mezu à e zone residenziale. U fallimentu di i guverni lucali di fà i passaggi sotterranei è sopra à u tempu, è l'urbanizazione imprevista anu fattu difficultà e funzioni di una arteria ferroviaria estremamente impurtante. Perchè ci sò parechji passaghji à livellu. È i dui lati di a linea sò spazii residenziali assai densi. In ogni casu, cù e misure cum'è e barriere automatiche, l'incirculazione, i passaggi sottumessi fatti in l'ultimi anni; U trasportu di passageri cù una superstruttura cumplettamente rinnuvata è novi treni dà speranza.
Un vantaghju impurtante di e ferrovie di a regione Egea hè l'accessu à i porti Alsancak - Bandırma è i moli portu Nemrut. Passa per u centru di un aeroportu internaziunale (Adnan Menderes). In u so hinterland, ci sò cumplessi chì indispensablemente bisognu di trasportu ferroviariu, cum'è petrochimica, industrie siderurgica, zoni industriali urganizati, campus universitari, fabbriche di ceramica è cave di marmura. Cù l'investimenti di superstruttura fatti da questu puntu è a riabilitazione in gravità, u trasportu annuale di merci, chì era di 1990 mila tunnellate à l'iniziu di l'anni 400, hà righjuntu 3 milioni di tunnellate l'annu passatu, in particulare in u trasportu di merci.
A custruzzione di i prughjetti in quale più di 30 mila tunnellate di trasportu ogni ghjornu seranu realizati in u bacinu di carbone di Soma hè stata iniziata. Cù u cumpletu di a ferrovia Aydın-Denizli, chì hè sempre in custruzzione, u marmaru serà scaricatu in i porti in u centru logisticu di trasportu stabilitu in Kaklık in pocu tempu. L'accessu ferroviariu à e riserve di feldspar di Çine, l'estensione di a ferrovia à e strutture portuali PETKİM, è a creazione di un grande centru logisticu in İzmir, chì hà una cunnessione ferroviaria, sò obiettivi vicini. In listessu modu, in u centru logisticu di a Zona Industriale Organizzata di Manisa, chì hè stata cumpletata, 1 milione di tunnellate di carichi per annu hè da esse trasportatu per ferrovia in pochi mesi.
Aspittemu chì e camere di l'agricultura, i sindicati di l'esportatori è l'affari di sviluppà u trasportu di cuntainer per cunnette u granu, frutti freschi è vegetali è prudutti d'animali da u portu di Izmir à i paesi occidentali, è u granu da u bacinu di Konya cù vagoni refrigerati. Cusì, in quantu à u trasportu di merchenzie, serà pussibile è serà pussibile di pusà e ferrovie di a regione Egea nantu à una linea chì furnisce u massimu benefiziu à l'ecunumia di a regione è di u paese.
RISULTATU
L'investimenti di trasportu sò investimenti caru. Per quessa, a scelta di u modu di trasportu ghjustu hè un prublema vitale. Nisun modu di trasportu hè un rivalu à l'altru. Si compie l'un l'altru. Ùn hè micca pussibule di cambià facilmente e scelte sbagliate. In questu documentu, avemu pruvatu à spiegà brevemente cumu una reta di ferrovia ereditata da e generazioni d'oghje hè stata riabilitata in cunfurmità cù l'interessi di a regione è di u paese. Avemu vulsutu soprattuttu indirizzà i nostri ghjovani culleghi. Perchè sapemu chì elli; Pianificanu, facenu è gestisce l'investimenti publichi. Ci vulia à spiegà cù un esempiu specificu ciò ch’elli avianu da pinsà è a necessità di mette in pratica l’idee ch’elli anu trovu bè. A nostra cunvinzione serà chì i nostri ghjovani culleghi passeranu prestu per sta porta chì apremu, per minimizzà a perdita di tempu, è per purtà l'uppurtunità chì li sò affidate à l'ecunumia di u paese in u megliu modu pussibule.
GRAZIE
Vogliu ringrazià a Camera di Ingegneri Civili di Izmir, l'Onorevoli Presidente è i Membri di u Cunsigliu di Amministrazione, in particulare Tahsin Vergin è Ilgaz Candemir, per a so opportunità è l'incuragimentu di presentà à u lettore un riassuntu di l'esperienza di parechji anni cù u Ferrovie di a regione Egea. Inoltre, ùn possu micca di mintuvà a preziosa cuntribuzione di u mo cullegu Orhan Yalavuz.

Sabahattin ERIS
Direttore regiunale
TCDD 3ª Direzzione Regiunale
Izmir Turchia

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*