Ci hè Tristezza in Haydarpaşa

Haydarpasa Suburban Station
Haydarpasa Suburban Station

In pochi mesi, Haydarpaşa sarà immersa in un silenziu inusual. A "porta di Istanbul" si chjude, allora chì succede avà?

Aghju custruitu tanti chilometri di ferrovia versu a mo cità nativa, a fine di i rails d'acciaio hè in Haydarpaşa. Aghju fattu un portu cù i so edifici enormi, ùn hè ancu chjaru. Custruisci un edifiziu per mè induve quelli rails scontranu u mare in modu chì quandu u mo Ummah fighja, diceranu: "Se vai quì, pudete andà à a Mecca senza mai scendere".

Queste parolle, II. di Abdülhamit...

U sognu di u sultanu, soprannominatu "Red Hakan", di "andà à a Mecca in ferrovia senza piantà" ùn hè mai statu rializatu, però... Haydarpaşa, però, hà ghjucatu un rolu assai impurtante in u trasportu di u paese per più di un seculu. .

A stazione di trenu Haydarpaşa, chì a custruzzione principia in maghju 1906, hè stata messa in serviziu u 19 d'aostu 1908. Da quellu ghjornu, hè diventatu a "porta di Istanbul" ... Haydarpaşa, u primu puntu induve quelli chì venenu da l'Anatolia anu vistu Istanbul, era a scena di parechji ricordi è filmi.

Tuttavia, stu edifiziu emblematicu ùn serà più a stazione cintrali di a cità !

Allora cumu è perchè ?

In fatti, questu hè u risultatu di un "prucessu di trasfurmazioni" chì hè statu pianificatu dapoi anni ... Da u marti, u 1 di ferraghju, tutte e cunnessione internaziunali à Haydarpaşa sò state eliminate. In altre parolle, i treni da Istanbul à Eskişehir è Ankara ùn operanu più. A linea Gebze-Haydarpaşa servirà per uni pochi di mesi. Hè à l'agenda di piantà tutti i servizii di treni in ghjugnu.

Quandu i travaglii di "trenu à alta velocità", chì durà dui à trè anni, sò finiti, l'ultima tappa hè prevista per esse Söğütlüçeşme. Vede, Haydarpaşa hè issa storia ...

Chì ci hè in i novi prughjetti ?

Allora chì succede à Haydarpasa ? Onestamente, nimu ùn sapi a risposta à sta quistione. L'ufficiali di TCDD sò cunfidenti chì l'edificiu serà prutettu cù a decisione di u Cunsigliu di Prutezzione. Cridenu chì cù u cuncorsu di cuncepimentu per esse realizatu per u bastimentu di a stazione, serà realizatu un bellu prughjettu degnu di a cità. Centru culturale, hotel, spaziu di vita, l'idee più pronunzianu.

Tuttavia, qualunque sia u novu prughjettu, a funzione chì Haydarpaşa hà assunta per più di un seculu, vale à dì a funzione di a stazione di treni, sparirà.

Suggerimenti boni per i caffè, sale di mostra, musei, novi investimenti. Eppuru, qualunque decisione si piglia, hè certa chì ùn serà più un spaziu pùblicu chì u publicu hà da aduprà cum’è oghje.
Sicondu i funzionari di TCDD chì aghju parlatu, "nimu ùn vole vene à Haydarpaşa" dopu a cunnessione di trè linee cù Marmaray.

A logica hè questu: in questa limitazione di tempu, perchè u passageru deve scendere à Haydarpaşa, aspittà u battellu è attraversà a strada in 30 minuti? Mentre ghjunghje à Sirkeci in quattru minuti ...

Semu contru à u trasportu senza opzioni

Tuttavia, micca tutti pensanu cusì ... Questu include a sucità civile, l'accademici, i passageri è i travagliadori ferroviari. L'obiezioni principali à questu puntu sò i seguenti:

1) Una stazione cintrali hè indispensabile in una cità. L'identità di a cità face parte di a so memoria. 5-6 in Parigi
Ci hè una stazione cintrali, perchè annullemu cumplettamente e duie stazioni storichi chì avemu ?

2) Un trenu d'alta veloce deve esse custruitu, ma ci deve esse una alternativa. In casu d'accidentu, una emergenza (cum'è un terrimotu), a ferrovia hè l'opzione più affidabile è robusta. Perchè una nova linea hè custruita nantu à una linea funzionante?

3) Bypassà Haydarpaşa significa taglià a cunnessione marittima. Forse a ghjente vulerà cullà nantu à u battellu è beie u so tè è attraversà a strada invece di fumà in quattru minuti. Perchè simu cundannati à u trasportu senza opzioni?

4) Haydarpaşa aprirà in affittu cù novi prughjetti. Perderà a so funzione di u spaziu publicu è diventerà un locu chì solu un certu gruppu pò aduprà. Qualchissia hà dumandatu à i citadini ?

Haydarpasa serà chjusu ?

Ebbè, cumpresi quelli chì utilizanu u trenu, nimu hè ancu cuscente chì Haydarpaşa serà chjusu ... Ognunu hè in i so prublemi. Quandu aghju dumandatu u sughjettu, parechji citadini mi fighjulavanu increduli. Ùn sò micca chì deve esse arrabbiatu ? L'autorità, i media, chì ùn informanu micca bè u publicu nantu à u prucessu? O hè a ghjente chì ùn pretende micca a sola stazione di treni, identità è libertà di trasportu ?

A dimensione di l'area chì appartene à TCDD, induve si trova a stazione Haydarpaşa (milioni di metri quadrati)

A maiò parte di i passageri di u trenu ùn sò micca cuscenti di u futuru di a Stazione Haydarpaşa.

C'È UNA LOTTA LEGALE PÀ A MAGAZINE STORICA ?

Cumu hè ghjuntu Haydarpaşa oghje? In un panel tenutu in Istanbul in u 2008, u presidente di TMMOB, Eyüp Muhcu, hà datu l'infurmazioni seguenti in u so discorsu, chì hà iniziatu cù e parolle "Haydarpaşa hè un scandalu legale":

  • 2004 Per a prima volta, i rumuri di "Haydarpaşaport" apparsu. Hè ancu debuttatu cum'è un prughjettu di trasfurmazioni in Cannes.
  • U 17 settembre, a lege di u saccu numerata 5234 hè stata promulgata. Sicondu u 5u articulu di sta lege, hè statu dichjaratu chì "U Ministeru di e Finanze hè autorizatu à trasfiriri l'immubiliari portu di Haydarpaşa situati in i quartieri Üsküdar di Istanbul, Selimiye è İhsaniye, chì appartenenu à u tesoru, à l'operazione TCDDY. gratuitu". U Ministeru di i Travaglii Pùblichi è di l'Insediamentu hè statu autorizatu per ogni tipu di piani è licenze. (In verità, l'autorità di pianificazione hè in Metropolitana.) L'uppusizione è l'amministrazione lucale puderianu avè purtatu à a Corte Custituziunale, ma ùn anu micca.

  • 30 di marzu: Emudamenti sò stati fatti à u "Regolamentu nantu à l'implementazione di a lege costiera". In cunsiquenza, a manera di custruisce marina di cruciera è centri cummerciale in tutti i porti di Turchia hè stata aperta. A Càmera di l'Architecti sued, u 6u Dipartimentu di u Cunsigliu di Statu hà annullatu u regulamentu di zoning.

L'APPLICAZIONE TCDD

  • 2005 TCDD applicà à u Cunsigliu di Prutezzione di u Ministeru di a Cultura. Principalmente Gar, per a cancellazione di i beni culturali registrati.
  • 27 d'aprile : a Legge N ° 5335 passa da a Gran Assemblea Naziunale Turca

  • 3 di lugliu : A lege n ° 3621, chì prutege e coste è assicura chì tutti ponu prufittà di e coste ugualmente è in libertà, hè stata promulgata aghjunghjendu un novu regulamentu malgradu a dichjarazione di u Cunsigliu di Statu chì hè « cuntrariu à a Custituzione ».

  • 16 di ghjugnu: a Legge N ° 5366 nantu à "Rinnovazione, Prutezzione è Usu di i Beni Immobiliari Storici è Culturali Visti" hè statu promulgata. Sta lege era una altra forma di a lege chì era destinata à esse promulgata sottu u nome di "trasformazione urbana", ma ùn pudia esse promulgata perchè era contru à a Custituzione è e lege cunnesse.

  • In u 2006, u Cunsigliu di Conservazione hà dichjaratu Haydarpaşa è a so regione "zona prutetta storica è urbana". Ma u Ministru di a Cultura di l'epica, Atilla Koç, hà dumandatu l'annullamentu di a decisione. Inseme cù TCDD Metropolitan, vulia fà una cumpetizione internaziunale in u portu custiera.

  • U CONCURSU hè annullatu

    • In u 2007, a Càmera di l'Architecti hà purtatu l'UNESCO à l'agenda è hà annullatu u cuncorsu u 2 di ferraghju. Tuttavia, u pianu di conservazione hè statu appruvatu. Ancu s'ellu u Ministeru di i Trasporti hà dettu chì a cunnessione trà Marmaray è Haydarpaşa hè stata stabilita, hè stata abbandunata attraversu "discorsi interistituzionali".
  • U 25 di ghjugnu, TCDD hè andatu in tribunale per l'annullamentu di a decisione SİT. Intantu, u cunsigliu di prutezzione chì travaglia in Üsküdar hè statu mandatu à Kocaeli, Üsküdar in Kocaeli!

  • In u 2008, a lege di borsa n ° 5763 hè stata promulgata per annullà a decisione SİT, postu chì a lege ùn pò esse mudificata.
    (Fonte: Prucessu di Trasfurmazione di Istanbul: Haydarpaşa)

  • Centinaie di millaie marchjavanu in Stuttgart 21

    • Un prucessu simili à Haydarpaşa hè accadutu in Stuttgart, Germania. Tuttavia, a decisione hè stata presa cù a participazione di u publicu, micca cusì tranquillamente è prufonda cum'è noi.
  • Tuttu l'infernu si sparse quandu a stazione di treni cintrali in Stuttgart, a capitale di u statu di Baden-Württemberg, era prevista per esse pigliata in terra in u scopu di u prughjettu "Stuttgart 21" (S21).

  • I residenti di Stuttgart anu lanciatu una petizione è manifestazioni in u 2007 cù u sustegnu di u Partitu Verdi è a sucità civile. 67 mila signature sò stati cullati contru à u prugettu.

  • In u 2009, e manifestazioni crescenu. U 30 di settembre di u 2010, centinaie di manifestanti sò stati feriti quandu a polizia hà utilizatu bombe d'acqua è spray di pepe. U ghjornu dopu, 50 XNUMX persone eranu in carrughju.

  • Ogni luni da quella data, i residenti di Stuttgart si sò riuniti à u Gar per resiste à a distruzzione di Hauptbahnhof è prutestavanu. U 1 d'ottobre di u 2010, u nùmeru di persone chì participanu à a prutesta hà righjuntu 100 mila.

  • Stuttgart 21 hà ancu cambiatu l'equilibriu puliticu in a cità. I Verdi anu pigliatu u pesu in a cumuna. U partitu di Merkel, a CDU, hà tenutu a maiuranza dapoi u 1972, ma l'hà persu per via di u Gar. In l'elezzioni statali di marzu 2011, a CDU hè stata assai dannata.

  • Hè statu decisu di fà un referendum per Stuttgart 21. Tuttavia, sicondu i sperti legali, u prugettu hè statu messu à un referendum in tuttu u statu, postu chì ùn cuncernava micca solu i residenti di Stuttgart.

  • U referendum, in u quali 7.5 milioni di persone anu vutatu, hè statu cunclusu in nuvembre 2011. 59 per centu hà dettu "nè" à a sospensjoni di u prughjettu longu. Allora u destinu di Gar hè statu decisu da u votu populari.

  • Fonte: Milliyet

    Esse u primu à cummentà

    lascia una risposta

    U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


    *