U sistema ferroviariu di 2 chilometri serà stallatu annantu à u Monte Nemrut

funivia di monte Nemrut
funivia di monte Nemrut

U "Commagene Nemrut Focus Prughjettu di Rivitalizazione Turistica", chì hè statu preparatu in cullaburazione cù a Direzzione Provinciale di Cultura è Turismu di Adıyaman è l'Università Tecnica di u Mediu Oriente, è hà u dirittu di riceve un sustenimentu sottu u Strumentu di l'Unione Europea per l'Assistenza Finanziaria Pre-Adesione (IPA) , hè previstu di principià questu annu.

Cù u prugettu, u paisaghju serà fattu nantu à u Monti Nemrut. In questu cuntestu, serà stallatu un sistema di ferrovia per ghjunghje facilmente à a cima à una altitudine di 2 metri, induve si trovanu e statue giganti. L'anziani è i disabili seranu trasportati à a cima cù carri trainati da muli.

In l'edifiziu focale per esse custruitu in u centru di a cità, miniature di l'artifacti storichi è culturali seranu affissati, è i platti lucali è l'artighjanali seranu prumuvuti.

U Direttore Provinciale di Cultura è Turismu Mustafa Ekinci hà dettu chì a custruzzione grossa di u centru di ricezione di i visitori, chì hè stata custruita cum'è un edifiziu intelligente in una zona interna di 2 mila metri quadrati nantu à u Monte Nemrut da u Ministeru di a Cultura è u Turismu, hè stata cumpletata. è chì anu principiatu u paisaghju cù un prughjettu versatile.

Nutendu chì u costu tutale di u Prughjettu di Rivitalizazione Turistica Commagene Nemrut Focus hè di 5 milioni 852 mila Euros, 80 per centu di u finanziamentu serà coperto da IPA è u restu di u ministeru coprerà, Ekinci hà dettu chì u paisaghju di circa 5 milioni di TL, chì hè una gamba di u prugettu, hè da u Cunsigliu di Preservazione di u Patrimoniu Culturale è Naturale, hà nutatu chì hà passatu.

Ekinci hà dettu: "Ci hè un periodu di 3 anni trà l'iniziu di u prugettu è u so finitu. "Avemu pensatu à inizià questu annu", disse.

Espristendu chì u prughjettu, chì tratta di u turismu di Adıyaman in generale, hà una dimensione promozionale è suciale, Ekinci hà dettu chì u paisaghjolu di u Monti Nemrut è l'Antica Cità di Perre serà fattu, è e miniature di artefatti storichi è culturali è lucali. I piatti seranu custruiti in l'edificiu di u focu, chì serà integratu cù u museu nantu à una zona di 3 mila metri quadrati in u centru di a cità.Ellu spiegò chì ci saranu attelli induve l'artisanat è l'artisgianatu seranu introduttu, un ghjocu di computer serà. esse preparatu cù i caratteri di u periodu Kommagane, un spaziu di festival serà urganizatu, è e pensioni seranu sviluppate in i paesi vicinu à e ruine.

Rimarchendu chì i gruppi di età media è anziani in generale participanu à u turismu culturale, Ekinci hà dichjaratu chì i disabili è l'anziani ghjunghjenu in cima à cavallu di muli, ma a so strada ùn hè micca assai sana. Ekinci hà dichjaratu chì stabiliranu un sistema ferroviariu induve e persone disabili è anziani ponu esse trasportate facilmente.

"Una pista di 2 chilometri serà stallata nantu à a terrazza à punente da u puntu induve principia a caminata versu u Monti Nemrut. Ci saranu dui rails chì andanu è venenu. Averemu 6 vagoni, ognuna di quali si pò muvimenti indipindente è travaglià simultaneamente. Tirarà dui muli ognunu. Un ingegnere meccanicu, chì era ancu paralizatu, hà preparatu i prototipi di i vagoni, tenendu in contu tutti i bisogni di una persona disabile. Seranu ancu disposti percorsi pedonali. A distanza di scalata à a muntagna hè 800 metri. Siccomu si trova in una geugrafia difficiule, ci vole circa 20-25 minuti per esce. Cù u sistema ferroviariu, a cima serà ghjunta in pocu tempu. Stu sistema serà u primu in u mondu. E persone disabile è di mezza età si sò astenuti o ùn sò micca venuti quì. Cù stu prughjettu, un tali prublema serà eliminatu ".

'PUE ATTRARE ALMENU 2.5 MILIONI DI TURISTI

Dichjarà chì 500 mila turisti sò ghjunti à Adıyaman, chì hè u centru di a fede è u turismu culturale, è 47 mila persone anu visitatu u Monte Nemrut l'annu passatu, 80 mila di i quali sò stranieri, Mustafa Ekinci hà dettu chì i paesi di l'Estremo Oriente attribuinu una grande impurtanza à u turismu culturale. realizanu attività di prumuzione in questu cuntestu è in l'anni à vene.Dicia chì aspettanu turisti assai serii da u Giappone.

Espristendu ch'elli s'aspittavanu almenu un 2012 per centu di crescita in u numeru di turisti stranieri à a fine di u 50, Ekinci hà enfatizatu chì u Monte Nemrut hà un grande potenziale turisticu è hà dettu:

"Quandu 1980 milioni di turisti sò ghjunti in Turchia in l'anni 3, 100 mila turisti sò ghjunti in Cappadocia è Nemrut. In u 2011, 30 milioni di turisti sò ghjunti in Turchia. 2,5 milioni di turisti anu visitatu Cappadocia è 80 mila turisti anu visitatu Nemrut. Sicondu a mo prughjezzione, Nemrut pò attirà almenu 2,5 milioni di turisti. L'infrastruttura hè assai impurtante per questu accade. – Fonte : Gazete24

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*