U metro ritardatu di a bella Istanbul

L'annu hè 1967. Una data prima ch'e sia natu. À quellu tempu, qualchissia avia preparatu grandi piani per a nostra Istanbul è hà pensatu à l'investimenti. Aghju amparatu nantu à questu da un ritagliu di ghjurnale. In a nostra vita di ogni ghjornu, scontru una cosa cusì senza alcunu sforzu di ricerca lassa un magre dolore.

Cunsiderate a custruzzione di u metro chì hà cuminciatu à quellu tempu. S'ellu avia cuntinuatu, Istanbul saria statu una cità mundiale cù innumerevoli linee di metro. Un Istanbul induve u stabilimentu hè limitatu à certi lochi. A pupulazione apprussimativa hè di circa 1.800.000. Cunsiderendu un metro per una tale populazione in quellu tempu hè una situazione chì apre l'ochji. Perchè u metro porta cun ellu assai pruduzzione è furmazione.

Ancu se Istanbul hà una storia assai antica in metro, hè una cità induve l'investimenti necessarii ùn sò micca stati fatti. U sicondu metro più anticu in u mondu hè statu custruitu in u 1875 trà Taksim è Karaköy in 4 anni. Pudete ancu aduprà stu metro.

Ciò chì hè accadutu hè chì ancu s'è i prughjetti sò pronti, l'infrastruttura di metro ùn hè micca stata stabilita in Istanbul. Induve hè l'annu 1967, induve hè l'annu 2012. Mentre l'umanità hè guasi in una pusizioni di custruisce un metro in u spaziu, avemu sempre persu in l'aria di u metro di trè cinque chilometri chì avemu custruitu.

Forse ùn pudemu micca solu esse naziunali. Tutti campanu naziunale, ma ùn ci hè nunda di naziunale in u paese. Ùn avemu micca avutu una tecnulugia o una situazione suciale per 100 anni chì pensemu è appartene à noi stessi. Una tecnulugia impurtata è una cultura di vita impurtata.

Malgradu tuttu, a vita senza metro significa una cundizione di vita pesante per Istanbul.

Per questu mutivu, vulemu apre u tunnel à a velocità di u metro è mette i binari ...

Surghjente: http://www.eyupgazetesi.com

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*