U metro di storia più longa di New York

U metro di storia più longa di New York

U metro di storia più longa di New York

New York hè una di e cità più turistiche in America è in u mondu. U metro di New York facilita assai u trasportu per i turisti è ancu per i residenti di New York. Allora, quandu hè stata aperta u metro di New York è cumu hè diventatu ciò chì hè oghje ? A risposta à queste dumande vene da u currispundente di New York Aslı Pelit.

Apertu in u 1904, u metro di New York hè unu di i più antichi sistemi di trasportu publicu in u mondu. U Metro di New York hè unu di i sistemi più utilizati in u mondu, è ancu avè a più stazioni. Cunnisciuta cum'è a "città chì ùn dorme mai", u metro di New York ùn dorme ancu. U sistema, chì hè apertu 24 ore à ghjornu, furnisce un serviziu ininterrottu ogni ghjornu di l'annu. L'ufficiale di l'educazione di u museu di transitu Polly Desjarlais dice:

"U primu metro di u mondu hè statu custruitu in Londra. Anu cuminciatu à stallà sistemi di metro in u 1868. Questu era veramente bonu per New York, perchè quandu avemu principiatu a custruzzione di u metro quì, tutti i prublemi tecnichi sò stati risolti. Ma New York hà capitu chì u metro duvia esse custruitu assai prima ch'ellu sia custruitu. L'affari, i pulitici, tutti accunsenu chì New York avia bisognu di un metro. A cità era piena di millaie di immigrati chì venenu ogni ghjornu, era guasi impussibule di marchjà in i carrughji, un aria di caosu soffiava in a cità. Tutti i principianti campavanu in edifici in u centru di a cità, è in qualchì modu un sistema di trasportu novu è praticu in a cità era essenziale ".

Ancu s'è i pulitichi è l'omi d'affari anu pressatu per a custruzzione di u metro, hè stata una tempesta di neve in u 1888 chì hà congelatu u nordeste di l'America è hà tombu 200 1894 persone, chì eventualmente hà purtatu à a custruzzione di u metro. U piccone hè statu postu in u 1900, dopu à i piani appruvati in u 27. A prima linea di metro hà cuminciatu à serve u 1904 ottobre di u 5. Dopu chì a municipalità di New York hà custruitu tutti i tunnelli è e linee di metro, hà datu u so funziunamentu à cumpagnie private. In quelli ghjorni, u costu di piglià u metro era di XNUMX centesimi, mentre chì solu duie linee di metro operavanu. Queste linee eranu privati ​​​​è solu IRT o Interborough Rapid Transit è BMT, Brooklyn Manhattan Transit, servutu tutta a cità.

U sistema di metro, chì era riunitu sottu u nome di MTA in u 1953, hà cuminciatu à esse operatu da a Municipalità di New York. In l'anni 60, New York intrì in un periodu difficiule, è in l'anni 1970 hà patitu un slump. Duranti stu periodu, u metro si trasformò in un filmu periculosu, coperto di graffiti, induve e bande si battevanu.

Desjarlais hà dettu: "Stu trenu in quale simu hè u R30, dunque stu trenu serviva in Brooklyn. U primu filmu chì vene in mente quandu pensu à stu trenu hè a Febbra di u Sabatu Notte. Ma in quellu filmu, u trenu era cupartu di graffiti. Tantu cusì chì i passageri ùn pudianu vede da a finestra. Micca solu i finestri, ma ancu i tetti è i sedi eranu cuparti di graffiti. I filmi girati nantu à stu trenu includenu The French Connection, The Taking of Pelham 123, è di sicuru The Warriors. Era u trenu di a gang è si ghjunghjianu è andavanu à Coney Island per cumbatte ", dice.

L'era di u graffiti di u metro di New York hè finita à a fine di l'anni 90. A municipalità hà assuciatu centinaie di travagliadori di sanità è guardiani di sicurità per cumbatte i graffiti. Infine, i graffiti anu rinunciatu à sta passione, chì ùn pudianu suppurtà di vede u so travagliu sguassatu senza chì nimu a vidia. Ma u metro di New York ùn hè micca sempre alluntanatu da esse un grande pittura induve l'artisti mostranu u so travagliu. L'artisti, chì anu usatu per decoru i treni in u passatu, cuntinueghjanu à trasfurmà u metro in un museu cù l'opere chì anu fattu per e stazioni in l'ultimi anni.

Desjarlais, “2. Curriri un metro sottu à l'Avenue ùn hè micca un pianu novu. Hè statu prima dicisu di esse fattu in l'anni 1920, ma stu pianu hè stata rimessa per via di a depressione ecunomica in u paese. Dopu à a crisa ghjunse a Siconda Guerra Munniali, i piani sò stati congelati di novu. Ma dopu a guerra, New York hà rimbursatu di novu e maniche per u metro di 2nd Street, ma ùn hè mai statu finitu, eccettu per u trenu di un milione di dollari è uni pochi di tunnel chì stavamu seduti ", dice.

Quandu i soldi raccolti per u metro di 2nd Street sò stati spesi in a correzione di altre linee in l'anni 1960, a linea ùn pudia esse cumpletata. A continuazione di i prublemi ecunomichi in New York finu à l'anni 90 hà fattu chì sta linea hè scurdata. In ogni casu, a custruzzione di a linea hà ripresu à a mità di l'anni 2000 è infine i primi trè tappe sò stati aperti à u publicu u 31 di dicembre di u 2016. Dopu una longa attesa, u Cunsigliu di a cità di New York hà decisu chì artisti famosi cum'è Chuck Close, Sarah Sze, Vik Muniz è Jean Shin devenu decorate e novi stazioni per a prima nova linea di metro.

Un travagliadore chì travaglia in a custruzzione di u metro di 2nd Street descrive ancu quelli ghjorni cusì: "Hè statu un periodu assai difficiule. Avemu travagliatu duru è superatu e difficultà. Una cosa m'hà attiratu l'attenzione, tutti i vicini ci anu odiatu, perchè simu quì per sta custruzzione dapoi anni è avemu trasfurmatu i carrughji in u caosu, i marciapieli è i carrughji chì sò chjusi, avemu avutu un duru.

New York hè una cità impensabile senza metro. Ùn ci hè nisuna altra cità in America induve u trasportu publicu hè cusì impurtante. Cù i so musicisti, artisti, rati è centinaie di stazioni di metro diffirenti, u metro di New York hè un specchiu di a so storia è di a so vita. - voce d'America

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*