Hè pussibule caccià l'ostaculi cù rails 1

Levent Elmastas Levent Ozen
Levent Elmastas Levent Ozen

Sapemu chì l'individui disabilità anu parechje difficultà in l'accessibilità (trasportu) in a vita di ogni ghjornu. Sia u trasportu urbanu sia extra-città ùn hè ancu micca adattatu cumplettamente à e persone disabili è hè inadegwatu in i sistemi attuali.

I sistemi ferroviari sò a più grande comodità per e persone disabili in u trasportu è l'unicu veiculu chì utilizanu indipindente. Metro, tram è treni d'alta velocità, chì sò appena diventati più diffusi in u nostru paese, furnisce una grande comodità in u trasportu per i disabili. Di sicuru, se u prublema di l'accessibilità à e stazioni hè eliminatu (Eliminà l'Ostaculi cù Rails) ... Perchè l'unicu prublema hè l'accessibilità di e stazioni.

Ascensori, scale è anguli di altezza d'imbarcu continuanu sempre à impedisce à i citadini disabili di accede à u serviziu. Cum'è un utilizatore di sedia a rotelle alimentata da a batteria, aghju andatu in una piccula visita di a cità utilizendu sistemi ferroviari urbani per vede l'ostaculi in prima persona. Aghju sceltu a capitale Ankara cum'è a mo prima cità, aghju partitu per andà in Ankara, Yenimahalle, a stazione di metro di Batıkent... Aghju aspittatu à a fermata di l'autobus per circa 1 ora è 15 minuti per l'autobus publicu cù rampa disattivata chì mi portava. à a stazione di metro di Batıkent Ma ùn hè micca passatu ... O ùn ci era ancu micca veiculu cù una rampa disattivata in questa strada. Sò cascatu in e strade trafficate di Ankara. Siccomu ùn aghju micca pussutu truvà un marciatu cù una rampa disabilitata nantu à e strade, aghju ghjuntu à a stazione di metro di Batıkent camminendu accantu à u trottu attraversu u trafficu.
Siccomu a stazione era sotterranea, aghju avutu à piglià l'ascensore. Sicondu ciò chì aghju intesu, l'ascensore quì si rompe assai freti, lascendu i nostri amici disabili vittime. Dopu à dui studenti universitarii sani chì aspettavanu davanti à mè cù e so valise chjuche piglianu l'ascensore finu à a stazione, era finalmente u mo turnu. Per ghjunghje à a cabina di l'elevatore, aghju avutu a superà una porta d'acciaio pisanti Ancu cù l'aiutu di qualchissia, aghju apertu a porta è ghjunghje à a cabina di l'elevatore. U pannellu operatore di l'elevatore paria un pocu cumplicatu è troppu detallatu, rendendu difficiuli per l'individui per ghjunghje... È finarmenti, aghju ghjuntu à a stazione malgradu a porta d'acciaio è u mecanismu di l'elevatore disattivatu. Tutti i turnstiles quì sò aperti da u tempu à u tempu Sfurtunatamente, hè impussibile per e persone chì utilizanu sedie à rotelle per passà quì in pocu tempu senza aiutu.

Siccomu l'angolo di elevazione di u metro hè zero à a terra è a distanza trà u veiculu è a terra hè quasi 2 o 3 cm, aghju cullatu in u metro senza prublemi. Aghju ghjuntu senza prublemi à a sezione riservata à l'utilizatori di sedia à rotelle è hà cuminciatu u mo viaghju. L'ascensori disabilitati ùn sò micca attivi in ​​ogni stazione di u metro in Ankara, è hè impussibile di esce da u metro eccettu per certe stazioni. Sò scesu à a stazione di Kızılay è partiu per piglià Ankaray. Aghju ghjuntu à a stazione di Ankaray superendu a diferenza di u pianu è a distanza cù l'ascensore senza prublemi. Ancu Ankaray hà un bonu rapportu di altezza è distanza, ci hè un polu à mezu à l'entrate di u vagone, vale à dì, e porte, è impedisce à l'utilizatori di sedia à rotelle di mette in u vagone senza prublemi. Perchè a distanza trà elli hè cusì stretta, hè assai difficiule di maneuver. Ancu s'ellu duveru, pigliu Ankaray. À novu, quandu vogliu ghjunghje à a seccione riservata per noi, u passaghju di a sedia hè difficiule per via di i pali posti à mezu à l'entrate di u vagone, è quandu a densità di passageru hè aghjuntu à questu, hè un caosu cumpletu. Prima di pudè passà à a rùbbrica riservata à a sedia, cuntinuu u mo viaghju stendu accantu à a porta. A mancanza di uscite per disabili in ogni stazione di Ankaray hè stata trà e cose chì mi attiravanu l'attenzione, aghju finitu u mo viaghju lascendu a stazione di Anıttepe senza prublemi.

Mentre u trasportu di u sistema ferroviariu è l'accessu à stu serviziu in Ankara, a capitale di a Turchia d'oghje, chì si avvicina à u 2013, hè piena di tali negatività per i persone disabili, mi pari chì ùn hè ancu sinceru chì ùn ci hè micca tali prublemi in le nostre altre province...

Ciò chì deve esse fattu hè abbastanza chjaru è ovvi da a mo spirienza... L'ascensori disabilitati in ogni stazione di metro duveranu travaglià bè, duverebbe esse una uscita disabilitata in ogni stazione di Ankaray, quelli pali in i vagoni di Ankaray, chì mi dumandu sempre ciò chì sò tecnicamente usati per, deve esse sguassati è più impurtante, Ankara Metro è Ankaray deve esse accessibile Per ghjunghje à e persone disabile, autobus cù rampe deve esse piazzate nantu à e rotte principali, almenu una in ogni rotta... Ùn possu aiutà. ma aghjunghje un prublema, tuttu ciò chì dite, questu prublema hè di sicuru a mancanza di WC per disabili in Ankara Metro è Ankaray Mostra cumu i prublemi in u trasportu ferroviariu urbanu affettanu negativamente a vita di e persone disabile è chì, ancu, cum'è l'individui sani. Considerendu chì anu u dirittu di cumprà servizii di trasportu;

Mentre sò cuntentu chì a pruibizione di i disabili di lascià a cità serà rialzata cum'è u YHT hè ghjuntu, li ricurdò chì l'introduzione di novi ostaculi in a so vita li causarà una grande delusione, è spergu chì l'autorità facenu i so novi prughjetti. più accessibile (Rimuove l'Ostaculi cù Rails).
Stà bè, per scuntrà vi nantu à novi binari senza barriere in una nova cità ...

Levent Elmastaş

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*