Unu di i vechji paesi di Istanbul hè statu trovu in parte di l'excavazione di Marmaray.

Unu di i vechji paesi di Istanbul hè statu scupertu in u scopu di l'excavazione di Marmaray
Durante i scavi realizati in u scopu di u Prughjettu Marmaray, unu di i vechji paesi di Istanbul hè statu trovu in Pendik.
Duranti i scavi realizati nantu à a linea Yenikapı-Pendik in u scopu di u Prughjettu Marmaray, tracce di u periodu neoliticu di 8 500 anni (età di a petra) sò stati truvati in Pendik. Questi nativi più antichi di Istanbul anu fundatu un paese in Pendik. In l'area di scavi sò stati scuperti fundazioni di case, pozzi di basura, tombe è arnesi cum'è cucchiai d'ossu, aghi è assi. L'archeologi sò avà investigatu s'ellu ci hè una relazione trà i residenti di Yenikapı è quelli chì vivenu in Pendik.
Duranti l'espansione di a ferrovia nantu à a linea Marmaray Pendik - Gebze, l'archeologi si trovanu in un paesi di u periodu neoliticu. I fundazioni di e case di 8 anni fà, cù una fossa di basura è e tombe, sò stati scuperti.
Sicondu a nutizia di Ömer Erbil da u ghjurnale Radikal, hè statu vistu chì i cunchi di mitili sò stati posti sottu à e case per assicurà a permeabilità. Hè statu determinatu chì anu cunsumatu assai frutti di mare in a fossa di basura. 32 tombe di u periodu neoliticu, esempi simili di quale sò stati truvati prima in Yenikapı, sò stati ancu scuperti in Pendik.
Parechji articuli utili sò stati ancu truvati in i tombi induve i morti eranu intarrati cù i so pedi in una pusizioni shrunken (hocker) cum'è in u ventre. Si sò scuperti ascia di manu, cucchiari d'ossu, aghi d'ossu per cuciri a pelle, mortare per pisà l'orzu è u granu, petre da macinazione, selce, arnesi di taglio in ossidiana è ceramica bizantina.
U stabilimentu di Pendik si trova à 1.5 km da u centru di u distrittu di Pendik. Hè situatu in a località Temenye, à l'est, 500-600 metri à punente di a Stazione di Kaynarca, in u norduvestu di una piccula baia à 50 metri da u mare. U primu scavi scientificu in u stabilimentu, chì hè statu introduttu prima in u mondu scientificu in u 1908 da un travagliadore ferroviariu chjamatu Miliopulos durante a custruzzione di i rails avà smantellati, hè statu realizatu da u Prof. Dr. Hè cuminciatu cù Şevket Aziz Kansu chì facia 1961 picculi perforazioni in u 4. In questu studiu, infurmazione limitata nantu à u stabilimentu hè stata ottenuta.
Prof. Dr. Dopu à i sondaggi aperti da Şevket Aziz Kansu, nisun travagliu hè statu fattu in u stabilimentu per un bellu pezzu. In l'aprili di u 1981, quandu era vistu chì ci era assai danni per via di a custruzzione nantu à a muntagna, hè stata urganizata un altru scavi di salvezza di corta durazione.
Stu studiu hè statu realizatu cumuna da i membri di a facultà di i Musei Archeologichi di Istanbul è l'Università di Istanbul, Facultà di Lettere, Dipartimentu di Preistoria.
10 anni dopu à l'excavazione di salvezza, quandu a ricustruzzione hà iniziatu in l'area di u stabilimentu, u museu hà realizatu una seconda scavi di salvezza in u 1992. Trè strati sò stati rilevati in l'area: In cima, ci hè una strata di superficia chì cuntene assai pezzi di ceramica di l'età classica, sottu, ci sò ruine architettoniche è tombe in un statu danatu per esse distruttu da l'erosione, è in u fondu. , ci hè una capa neoliticu cù fasi 3-6.
Centinaie di travagliadori travaglianu sottu a tutela di 3 archeologi in a zona di scavi. Ancu u più chjucu dettagliu hè nutatu. Certi tombi sò stati intarrati l'una nantu à l'altru è l'ossi si mischianu. Hè stimatu chì u restu di e tombe neolitiche allineate à u fondu di u muru chì separa a strada di a ferrovia sò sottu à l'autostrada.
L'archeologi indicanu chì i scavi duveranu cuntinuà nantu à l'autostrada ghjustu daretu à u Green Park Hotel. Direttore Provinciale di Cultura è Turismu di Istanbul Prof. Dr. Mentre Ahmet Emre Bilgili parla di un novu museu, in fattu, cù una cunservazione in situ, sia un parcu archeologicu sia un museu ponu purtà una applicazione diversa à u turismu in Pendik. Perchè u tumulu cuntinueghja versu a cima di a ferrovia è si stima chì ci sò parechje tombe è strutture di paese da quì.
Dopu à i scavi di Fikirtepe è Yenikapı in a regione di Marmara, tracce di u periodu neoliticu sò stati truvati solu in Pendik. Avemu vistu tracce di u periodu neoliticu in lochi limitati in Anatolia cum'è Çatalhöyük, Göbeklitepe, Tell Cudeyde in a pianura Amik, Tarsus - Gözlükule, Mersin Yumuktepe.
L'archeologu Sırrı Çömlekçi da u Museu di Archeologia di Istanbul:
U paragunemu cù i ritrovamenti di a tomba di u periodu Yenikapı (Neoliticu / Età di Petra). Esaminemu s'ellu sò parenti, s'ellu si sò scontri o visitati. I fundazioni di e case è i pozzi di basura sò dati assai impurtanti per u periodu neoliticu. Un sviluppu impurtante per Istanbul.

Surghjente: milhaber.com

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*