Ultima Fortezza TÜDEMSAŞ

s'è tudemsas esiste, sivas esisti
s'è tudemsas esiste, sivas esisti

Cum'è i burocrati è i pulitici anu cuminciatu in i so discorsi, "Un sole s'arrizzò in u 1939, l'anu chjamatu Cer Atölyesi".

Anu ragiò, à u principiu di l'anni 1930, si dicia ciò chì fà cù Sivas. Comu sapete, quelli anni eranu l'anni chì u settore privatu ùn hà micca sviluppatu è era debule.

Sè qualcosa hè fattu, u statu di stanza da u babbu.

Cù u sustegnu di i tedeschi, un attellu hè statu stabilitu in Sivas. L'apertura di u Great Leader, chì ùn hà micca vistu in a so vita. Hè statu apertu in u 1939.

Per a fabbrica, chì hà cuminciatu à pruduce carri per u trasportu ferroviariu, a ghjente era trasportata da i caffè è i paesi in vitture.

Per avè un travagliu, un travagliu.

L'anni seguitanu l'anni, è u numeru di l'impiegati righjunghji 5000. Una di ogni trè persone chì vivenu in Sivas hà manghjatu indirettamente pane da quì. Quandu u cornu di l'attellu sonava, esceva una folla magnifica, è i cummercianti di a cità facianu festa.

Dicenu; In quelli anni, quandu qualchissia chì travaglia in l'attellu andava à dumandà una zitella, u babbu di a zitella pruvava à dà e duie figliole, s'ellu ci era.

Carbone in termini gratuiti, 4 biglietti di trenu à l'annu gratuitu, asciugamani, sapone, scarpi etc etc.

Mentre ci hè un giant cum'è Tüdemsaş in Sivas, ùn hà micca sviluppatu a subindustria è u settore privatu per una certa ragione. U capu cummirciali di a cità s'hè alluntanatu, trasfirìu i so investimenti in immubiliare, banche.

E cose ùn sò micca andate male finu à chì a Turchia hà scontru l'acrobazie chjamate privatizazione à a mità di l'anni 1980.

rigalu di ghjuvelli; Finu à chì Özal trasfirìu a maiò parte di u so Cer Atelier in a so cità nativa di Malatya.

Finu à i banchi, e strutture sò state smontate una per una è trasportate da carru, mentre chì nimu ùn sapia ciò chì passava. Cer Atelier, chì si chjama SIDEMAS, hà cuminciatu à soffre.

U numaru di l'impiegati hè diminuitu da 5 mila à 2 mila. U ritiratu hè lasciatu cù ciò chì hà lasciatu. Nimu hè statu rimpiazzatu.

In altre parolle, a verità di a materia era chì u tradimentu di Sivas hà iniziatu.

In questu, a pulitica ùn era micca abbastanza, u latu incompetente di a pulitica si mostrava ancu quì.

A cumpagnia ùn hè micca stata rinnuvata, l'investimentu vale a pena, i cuntatori sò vechji, cusì avemu preparatu decine di ragioni per ch'elli fallenu.

Hà fattu a so parte in a cumpetizione.

U numeru di l'impiegati hè cascatu in millaie.

In seguitu, altri sò sorti è dicenu: "Induve hè a mo terra, induve sò e residenze di l'appartamenti? I mo affitti persi in u campu di Tüdemsaş, anu pigliatu u mo situ di custruzzione senza sapè. Canticchiava canzoni.

Anu mandatu segretamente nutizie à i pulitici, anu dettu: "Lasciate Tüdemsaş" quì, ùn vi beneficerà micca, dà u sustegnu chì darete quì à u settore privatu.

Qualchissia dicenu "ai ragiò", certi dicianu "ùn t'inchietate, pusate induve site!" disse.

Avemu ghjuntu à questu ghjornu, ci hè statu un pocu cambiamentu in a finestra, un pocu cambiamentu di mente, dicemu chì quelli chì anu intenzioni farà qualcosa, speru.

Ùn basta, ma dicemu di sì, u discorsu puliticu classicu.

Quandu TÜDEMSAŞ hè diventatu più chjucu, a cità hà cuminciatu à soffre, è a perdita di sangue cuntinuava.

L'assignee era preoccupatu di cumu prutege u mo postu, micca di ciò chì fà. In a pulitica, u sistema di u sindicatu sustene ancu questu è l'hà permessu, signore. Finu à oghje.

Avemu avà aspittendu novi sviluppi è novi investimenti.

Se u putere hè cun voi, a mente ùn hè micca cun voi.

A nostra speranza hè di aumentà u numeru di l'impiegati è a produzzione u più prestu pussibule.

Sapete chì Cer Atölyesi, Sidemas, Tüdemsaş sò l'onore di Sivas? Hè l'Ultima Fortezza. Ùn possu micca dì s'ellu casca, ma s'ellu casca...

A so pesta serà assai pesante.

Avà hè u tempu, u tempu ghjustu.

Stà bè.

Fonte: Bülent Özçelik

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*