Samsun aspetta più longu u trenu d'alta veloce

Samsun aspetta più longu per u trenu d'alta velocità: U prublema di u trenu d'alta velocità, chì hè diventatu u pilaf burrosu di i pulitichi impauriti ogni tempu elettorale, cù dichjarazioni cum'è "Hè cuminciatu à esse parlatu circa 10 anni fà", ùn hè micca cusì. superficiale è simplice quant'ellu pare.

Ci hè una prufundità à u travagliu. Pensate chì u trenu d'alta velocità vene da sottuterra... U sughjettu hè cusì prufondu...

Per sapè induve hè Samsun in a materia, prima ci vole à piglià un ochju à e pulitiche di Turchia in quantu à e ferrovie In fattu, ùn hè micca abbastanza, avemu da andà in tuttu u ritornu à l'Imperu Ottumanu.

  1. Un accordu hè statu fattu trà Abdulhamit è i tedeschi in u 1888 per a custruzzione di a ferrovia Mersin-Iskenderun-Golfo Persicu. Un impegnu di prufittu di 15.000 24 franchi per chilometru hè statu datu. L'impositu di decima di 4.080.000 Sanjaks, attraversu quale u trenu passava, hè stata lasciata à i tedeschi. I tarri per i quali passava a ferrovia sò stati lasciati à i tedeschi gratuitamente, cù a libertà di sviluppu. I cave di sabbia, ghiaia è petra sò stati ceduti à u serviziu di i tedeschi, gratuitamente è senza limiti. Artifacti archeologichi di e civiltà antiche chì puderanu esse scupertu durante a custruzzione sò stati lasciati à i tedeschi in u scopu di l'accordu. Un totale di 8619 lire d'oru hè stata pagata à i tedeschi in cash per a linea Berlin-Baghdad-Basra. Un totale di 1856 km di ferrovia hè statu custruitu. Quandu i pagamenti sò stati ritardati à partesi da u XNUMX, i debiti di a ferrovia sò stati cumminati cù altri debiti è DÜYUN-U UMUMİYE hè statu stabilitu è ​​i rivenuti ottomani sò stati cunfiscati.

L'Imperu Ottumanu hà colapsatu è a Republica di Türkiye hè stata stabilita. Di i 8619 km di ferrovie, 4112 km di ferrovie sò stati lasciati à noi, è l'altru ferma fora di u cunfini. Allora, 4507 km di ferrovia andavanu à i stranieri. Quandu 3756 km di ferrovia si n'andò à i stranieri, solu 356 km di ferrovia sò rimasti per a Republica di Turchia.

In u 1923, u Cungressu di l'Ecunumia di Izmir hè statu convocatu. A custruzzione di e ferrovie era ancu inclusa in u pianu di sviluppu di basa. In ogni casu, postu chì eramu un paese chì era surtitu da a guerra è era stancu, un accordu hè statu ghjuntu cù l'USA senza mancu fà alcuna di e cuncessioni chì Abdulhamid hà fattu. Stu prughjettu, chì si stende à Kirkuk è Mosul, hà fattu chì i britannichi "annullanu u prugettu" per via di u so amore per l'oliu.

U prughjettu di a ferrovia naziunale, per quale Atatürk hà trattu a so strategia è chì hè stata realizata da İnönü, hè stata superbly sviluppata da u ministru di u periodu, Behiç ERKİN. Trà u 1923 è u 1938, 3756 km di ferrovie, chì eranu datu prima, sò stati acquistati da cumpagnie straniere per 42.515.486 TL. Cusì, avemu avutu 6927 km di ferrovia.

DP hè ghjuntu à u putere. U prughjettu di a ferrovia hà cambiatu radicalmente. DP, chì hà cullatu in a barca di i Stati Uniti cù l'intossicazione di u pianu Marshall, hà datu impurtanza à a "autostrada" per l'interessi di e cumpagnie petrolifere americane. A delegazione di l'USA à Turchia hà dettu chì "avemu da prufittà di u camionu, altrimenti ùn darianu micca prestiti".

I licei prufessiunali TCDD, ospedali è fabbrica Derince Travers sò stati chjusi. I carichi di menu di 500 tunnellate ùn sò micca accettati ecc etc.

Venemu à oghje ;

L'attuale guvernu hà furzatu a ritirata di u persunale di TCDD, u settore privatu nantu à e ferrovie hè statu rinvivitu, 13 linee di treni sò stati chjusi, 100 treni sò stati eliminati da u serviziu, Pamukkale è Toros expressi sò stati mischiati in i sogni.

In quantu à u prublema di u trenu d'alta veloce ;

Hè statu decisu di custruisce a linea di trenu d'alta velocità Ankara-Istanbul è a so fundazione hè stata posta in u 1976. Grandi tunnelli, cumpresu u tunnel di Ayaş, sò stati aperti è i binari sò stati posti. Tuttavia, sta linea hè stata sminticata durante u periodu Turgut ÖZAL, Mesut YILMAZ è u guvernu AKP per via di e cundizioni geografiche difficili. Nisun chiovu hè statu martellatu.

U prublema hè andatu finu à l'iniziu di i servizii di treni à alta velocità nantu à a linea Ankara-Eskişehir-Bilecik-Istanbul, ereditata da u regnu di Abdulhamid, senza infrastruttura adatta, malgradu l'avvirtimenti di u mondu sanu è di l'esperti. U scopu era di dì « l’avemu principiatu, l’avemu fattu ». Ci hè statu un accidente in u 2004, 48 persone sò morti. Per salvà u prestigiu è gestisce a percepzioni, a "linea ANKARA-ESKİŞEHİR" hè stata rimessa in serviziu, ancu s'è e so operazioni ùn sò micca finite. Ancu s'ellu pò esse ghjuntu da Konya è Eskişehir à Ankara per strada in 3 ore, u trenu era sempre operatu.

Dunque, ùn ci hè micca prublema d'urgenza in queste linee. Ci hè un prublema d'urgenza in Ankara-Samsun. Allora perchè ùn si pò fà?

Perchè ùn ci hè micca solu a linea Ankara-Samsun, anu cambiatu ancu a linea di trenu d'alta velocità Ankara-Istanbul (tunnel Ayaş), chì u tunnel serà cumpletu per via di a geografia difficile, à Ankara-Eskişehir-Bilecik-Istanbul. Ancu s'è u prublema hè cusì, i pulitici mettenu rapidamente u trenu d'alta veloce nantu à l'agenda ogni tempu elettorale.

Chì pudemu dì, ciò chì entra prestu, esce prestu...

Samsun aspetta più longu per "ssu trenu".

Fonte: Serhat TÜRK - http://www.gazetegercek.com.tr

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*