Induve hè stata custruita a prima linea di ferrovia in Turchia

Induve hè stata custruita a prima linea di ferrovia in Turchia
Induve hè stata custruita a prima linea di ferrovia in Turchia

Ancu s'è u cuncettu di ferrovia ùn hè micca assai accettatu in Turchia, durante u periodu ottomanu, Sultan Abdulaziz hà invidiatu e ferrovie chì hà vistu à l'esteru è urdinò per esse custruitu trà Istanbul è Edirne. Per a custruzzione di a ferrovia, u palazzu patronu s'oppone à unu d'elli quandu hè ghjuntu chì a via di u trenu passava per u Palazzu Topkapı.

A storia di a ferrovia in Anatolia principia u 23 di settembre di u 1856, cù u primu scavi di a linea İzmir Aydın di 130 km, chì hè a prima linea ferroviaria, da una cumpagnia inglese.

Cusì, sta linea di ferrovia lunga 130 km, chì hè a prima linea ferroviaria in i terri anatoliani, hè stata finita in u 10 durante u regnu di Sultan Abdulaziz, cù un travagliu chì durò 1866 anni.

I linii ferroviari in ordine storicu sò i seguenti;

  • 1860 A linea ferroviaria Izmir-Aydin hè stata custruita da i britannichi.
  • 1865 A linea ferroviaria İzmir-Kasaba hè stata stallata.
  • 1869-1877 Ferrovia Orientale (Line Rumeli)
  • 1872 A ferrovia anatolica di Baghdad hè stata dopu cunnessa à a Mecca.
  • 1892 Mudanya Bursa ferrovia
  • 1899 Horasan Sarıkamış Linea di trenu militare

U primu trasportu ferroviariu in l'Imperu Ottumanu hè statu fattu in u 1854 nantu à a linea Cairo-Alexandria. A prima ferrovia in Anatolia hè stata custruita trà İzmir è Aydın. In l'Imperu Ottumanu, a ferrovia hè stata custruita principarmenti durante a Siconda Guerra Munniali. Hè stata custruita durante u regnu di Abdülhamit.

II. Ferrovie di l'era di Abdulhamid

E ferrovie è altre opere custruite durante u regnu di Abdülhamit sò visti cum'è u periodu più intensu di a storia ottomana, per via di a tecnulugia di sviluppu è di e relazioni sviluppate cù l'Europa durante u so regnu di più di 33 anni.

Lunghezza di a ferrovia per paese in u 1914

i paesi km
Abd 388.000
Germany 64.000
India 55.000
France 51.000
Imperu Ottumanu 5.759

A storia di a ferrovia in i terri ottomani principia cù a cuncessione di a linea ferroviaria Cairo-Alexandria di 1851 km in u 211, è a storia di e ferrovie in e fruntiere naziunali d'oghje principia cù a cuncessione di a linea ferroviaria Izmir-Aydın di 23 km in settembre. 1856 di u 130. Per quessa, u 1856 hè cunsideratu cum'è una tappa per a Storia Ferroviaria Turca. I britannichi, francesi è tedeschi, chì sò stati dati cuncessioni di ferrovia in l'Imperu Ottumanu, abitanu in regioni separate : Francia ; in u Nordu di a Grecia, l'Anatolia Occidentale è Meridionale è a Siria, l'Inghilterra; in Romania, Anatolia Occidentale, Iraq è u Golfu Persicu, Germania; Crea sfere d'influenza in Tracia, Anatolia Centrale è Mesopotamia.

I capitalisti occidentali custruiscenu a ferrovia, chì hè una strada di trasportu assai impurtante è strategica cù a rivoluzione industriale, per trasportà i prudutti agriculi è i minieri impurtanti, chì sò a materia prima di l'industria tessili, à i porti in u modu più veloce è da quì à i so paesi. Inoltre, a guaranzia di prufittu per km, u funziunamentu di e mine attornu à 20 km di a ferrovia, etc. Amplianu e custruzzioni di ferrovia ottenendu cuncessioni. Dunque, e linee di ferrovia custruite in i terri ottomani è e rotte chì passanu sò furmati secondu i scopi ecunomichi è pulitichi di sti paesi.

Linee custruite in terre ottomane trà 1856-1922:

  • Ferrovia Rumeli: 2383 km / linea normale
  • Ferrovia Anatolia-Baghdad: 2424 km / linea normale
  • İzmir - A cità è a so estensione: 695 km / linea normale
  • Izmir -Aydin è i so rami: 610 km / linea normale
  • Sam-Hama è a so estensione: 498 km / linea stretta è normale
  • Jaffa-Gerusalemme : 86 km / linea normale
  • Bursa-Mudanya: 42 km / linea stretta
  • Ankara-Yahşihan: 80 km / linea stretta

Totale 8.619 km

1 Comment

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*