L'ultimu Prughjettu maiò di u Califatu Hejaz Railway

trenu hijaz
trenu hijaz

Ferrovia Hejaz, l'ultimu prughjettu maiò di u Califatu: A Ferrovia Hejaz, chì hè stata custruita cù i soldi da a campagna urganizata da e donazioni di Sultan Abdulhamit, hè stata cumpletata cù i grandi sacrifici di u mondu islamicu.

U sultanu più discutitu ma largamente accettatu di l'Imperu Ottumanu, Sultan II. A prima spidizioni à Medina cù a Ferrovia Hejaz, chì era u più grande prughjettu di Abdulhamid, hè stata fatta u 1908 d'Aostu 27.

A Ferrovia di Hejaz, cunzidiratu l'ultimu prughjettu maiò di u Califatu, hà pensatu a stallazione di una reta ferroviaria da Istanbul à Medina. U costu di a ferrovia hè stata calculata cum'è 4 milioni di lire. Questa figura era quasi 20 per centu di u budget statali è pareva impussibule di pagà. Sultan Abdulhamit hà iniziatu una grande campagna fendu a prima donazione per u prugettu da i so beni persunali. Per cullà sti aiuti fatti da u mondu islamicu in una manu, hè statu stabilitu u "Hijaz Shimendifer Line Grant". A campagna attirò una grande attenzione micca solu in i terri ottomani, ma ancu in u mondu islamicu sanu, è sò stati donati assai autosacrifici.

Musulmani in Maroccu, Tunisia, Algeria, Russia, Cina, Singapore, Paesi Bassi, Sudafrica, Capu di Bona Speranza, Java, Sudan, Pretoria, Bosnia-Erzegovina, Skopje, Plovdiv, Constanta, Cipru, Vienna, Inghilterra, Germania è America Hejaz Ferrovia Anu donatu per a so custruzzione. In più di i musulmani, i tedeschi, i Ghjudei, è parechji cristiani anu ancu donatu. L'aiutu hè vinutu da amministratori statali cum'è l'Emir di Maroccu, u Shah d'Iran è l'Emir di Bukhara.

U prughjettu di a ferrovia Hejaz hè statu accoltu cun entusiasmu in u mondu islamicu. A Ferrovia Hejaz era u tema più pesante per mesi in a stampa ottomana, indiana, iraniana è araba. U ghjurnale Sabah publicatu in Istanbul parlava di a ferrovia cum'è a linea santa è u travagliu più magnificu di u califfu.

Una stazione di a Ferrovia Hejaz chì hè sopravvissuta

A custruzzione di a Ferrovia Hejaz hà iniziatu in uttrovi 1903. L'ingegneru tedescu Meissner era incaricatu di i travaglii tecnichi di a ferrovia, ma ancu chì l'ingegneri tedeschi eranu implicati, una parte assai impurtante di l'ingegneri era di e nazioni ottomane. In a custruzzione di a Ferrovia Hejaz, 2 ponti in muratura è culverts, sette ponti di ferru, nove tunnelli, stazioni 666, sette stagni, 96 tanki d'acqua, dui ospedali è trè attelli sò stati custruiti.

I travagliadori, i suldati è l'ufficiali chì travaglianu in a custruzzione di a ferrovia anu travagliatu cù grandi sacrifici contr'à negatività cum'è u calore, a sete è l'attacchi di banditi.

II. Abdülhamit hà dimustratu un grande esempiu di delicatezza è cunsigliatu Hz. Ellu vulia chì Muhammad ùn disturbassi micca u so spiritu supremu. Per questu, u travagliu hè stata cuntinuata mettendu u feltru sottu à i rails. Duranti i travaglii, hè stata cura di utilizà locomotive silent in a regione.

A custruzzione di a ferrovia hè stata iniziata trà Şam-Der'a. Amman hè stata ghjunta in u 1903 è Maan in u 1904. Una branca da Maan à u Golfu d'Aqaba hè stata pruvata à ghjunghje à u Mari Rossu, ma ùn pudia esse realizatu com'è u risultatu di l'uppusizione di i britannichi. A Ferrovia di Haifa, a cuncessione di a custruzzione di quale era stata data prima à una cumpagnia britannica, hè stata acquistata inseme cù i materiali di custruzzione è finita in u 1905 è cunnessa à Der'a, Haifa da a valle di Yermuk. Cusì, a Ferrovia Hejaz ghjunse in u Mediterraniu. Finu à quì, Haifa, chì era una piccula cità vicinu à a cità storica di Akka, hà sviluppatu bruscamente cù a custruzzione di a ferrovia è u portu di Hejaz, è oghje hè diventatu un centru di trasportu impurtante di a regione.

Dopu chì a ferrovia ghjunse à Maan, i travaglii di custruzzione è di operazione sò stati separati è una amministrazione operativa hè stata stabilita, è u 1 di settembre di u 1905, i passageri è e merchenzie sò cuminciati à esse trasportati per a prima volta nantu à a ferrovia. Mudevvera hè stata raggiunta in u stessu annu è Medâyin-i Sâlih hè stata ghjunta u 1 di settembre di u 1906. Da questu puntu, tutta a custruzzione hè stata realizata da ingegneri, tecnichi è travagliadori musulmani. al-Ûla è infine Medina. A linea Damascu-Medina hè stata aperta quandu u primu trenu partì da Damascu u 27 d'aostu di u 1908 cù una cerimonia. A fine di a linea in un pocu tempu hà causatu una grande sorpresa in u mondu occidentale.

A Ferrovia Hejaz, chì avia una lunghezza tutale di mille 464 chilometri finu à quella data, hè stata cumpletamente messa in opera cù una ceremonia ufficiale tenuta l'33 di settembre di u 1, u 1908 anniversariu di l'accessu di Sultan Abdülhamit à u tronu. A Ferrovia Hejaz hè stata largamente utilizata finu à a Prima Guerra Munniali.

Un tunnel di a Ferrovia di Hejaz chì hè sopravvissutu finu à oghje

II. A linea, chì era cunnisciuta cum'è "Hamidiye Hejaz Railway" finu à u detronamentu di Abdülhamid, è cunnisciuta solu cum'è "Hijaz Railway" dapoi u 18 di ghjennaghju di u 1909, superò 1918 chilometri in u 900. A dominazione ottomana nantu à a Ferrovia di Hejaz hè stata abulita dopu chì u cumandante di Medina, Fahreddin Pasha, si rendeva è evacuò Medina in cunfurmità cù a specificazione firmata u 16 di ghjennaghju di u 7 in cunfurmità cù l'articulu 1919 di l'Armistiziu di Mudros. E Reliquie Sacre in Medina puderanu esse trasportate à Istanbul, grazia à a linea Ferrovia Hejaz, cù i sforzi eccezziunali di Fahreddin Pasha.

Malgradu a so corta vita, a Ferrovia Hejaz hà pruduciutu impurtanti cunsequenze militari, pulitiche, ecunomiche è suciali. Era a prima sperienza è locu di furmazione per parechji ingegneri turchi chì anu graduatu da a Scola di Ingegneria, chì ùn eranu micca impiegati in e ferrovie custruite da capitali stranieri.

A basa di a cunniscenza, e cumpetenze è l'esperienza chì saranu richieste durante a custruzzione di e Ferrovie di a Republica hè stata furnita da a Ferrovia di Hejaz è un numeru sustinibili di persunale tecnicu hè statu furmatu.

A Ferrovia Hejaz, chì facilitò a cumunicazione di l'Imperu Ottumanu cù quella regione, hà ancu facilitatu u travagliu di i musulmani chì vulianu andà in Hajj è avianu grandi risultati.

In più di i risultati materiali chì hà creatu, a Ferrovia di Hejaz hà ancu fattu una cuntribuzione impurtante à a furmazione di a cuscenza di a cuuperazione è a sulidarità trà u nostru populu intornu à un scopu cumunu è ideale.

Mappa di a strada di Hejaz Railway

mappa di a ferrovia ottomana hijaz
mappa di a ferrovia ottomana hijaz

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*