I 100 Veiculi di Trasportu Nostalgicu di Istanbul Raccolti in Stu Libru

100 Veiculi di Trasportu Nostalgichi di Istanbul Raccolti in Stu Libru: U libru chjamatu "I 74 Veiculi di Trasportu di Istanbul", u 100u libru di a Serie di Faces d'Istanbul, offre una larga gamma di servizii da u primu battellu chì hà cuminciatu à serve in u Bosforu à u Marmaray. Revela l'avventura di trasportu di .

In u libru preparatu per a publicazione da i ricercatori-scritturi Akın Kurtoğlu è Mustafa Noyan, diversi veiculi di trasportu cum'è traghetti, autobus, treni, traghetti, tram, minibus, minibus, metro, autobus marittimi, funiculari è motori marittimi, chì sò identificati cù u cità, sò intrudutti in un ordine cronologicu.

Primu trolebus, prima funivia

In u libru, i veiculi di trasportu sò classificati in elli stessi è i veiculi di trasportu nostalgichi chì si distinguenu secondu u periodu in quale sò stati utilizati sò spiegati in modu speciale. U primu è solu trolleybus d'Istanbul "Tosun", i primi traghetti in u mondu "Suhulet" è "Sahilbent", u primu battellu di vittura chjamatu "Karamürsel", i primi quattru autobus di IETT, è i primi quattru autobus di IETT, chì sò stati stabiliti in Maçka per trè stagioni in u 1958 per l'esposizione, u primu funiculu, chì ùn hè micca cunnisciutu da parechji, hè trà elli.

Hanu marcatu a Storia di u Trasportu di Istanbul

In u libru, chì include ancu frames nostalgichi di i veiculi chì anu lasciatu u so segnu in a storia di u trasportu di Istanbul, vechji tramvii, trolebuses, autobus, battelli di vitture, treni suburbani, traghetti Golden Horn, taxi a scacchi è phaetons sò intrudutti cù e so caratteristiche tecniche. , mentri Istanbulites sò cuscenti di i veiculi di trasportu urbanu chì anu subitu grandi cambiamenti da a storia à l'oghje. Hè u scopu chì ghjunghjenu è sentenu a specialità è a bellezza di a cità in quale campanu.

U PRIMU FERRY DI BOĞAZİÇİ "BUĞU (SWIFT)"

U battellu chjamatu "Swift" hè statu u primu "ferry à vapore" cù roti à pale à ghjunghje à Istanbul. "Swift" hè un sustantivu di origine inglese, chì significa rapidamente o rapidamente. U citadinu hà datu à a nave un nome piacevule per via di a liberazione notable di vapore da a so chimney. U "Bug Ship" o "Mist" era u novu nome per u steamer.

U PRIMU TROLLEYBUS TURCU: "TOSUN"

Quandu era capitu chì ùn saria micca pussibule di aumentà u nùmeru di trolleybuses, chì sò veduti per esse estremamente ecunomichi in u trasportu urbanu, per via di prublemi ecunomichi, IETT cuncintrau nantu à una suluzione alternativa: hà fattu u so propiu trolleybus.

Un gruppu di persunale IETT travagliadori è determinatu, cumpresu l'ingegnere elettricu Vural Erül Bey, hà ricustruitu l'autobus Latille-Floirat cum'è u "Primu Trolleybus Turcu" dopu mesi di travagliu. Oghje, un novu disignu di veiculu, prototipu etc. Mentre tali travaglii sò pronunziati cù milioni di dollari in spesa, una manciata di impiegati IETT, cù i so risorse limitati, ricustruìu un veiculu di diesel di cunsumu di carburante liquidu, chì era urigginariamente un veiculu di motori diesel di cunsumu di carburante liquidu, cù mezzi limitati, nantu à i so propri torni è machini arnesi. Sta furtuna, chì ùn hè stata data à più di mille autobus chì travagliavanu nantu à e strade di Istanbul in u tempu, era un destinu per un autobus "Latille-Floirat", chì hè statu sacrificatu in u trasportu publicu. Siccomu u trolleybus hè statu custruitu interamente cù u nostru travagliu, si pensa à dà un nome chì ci cunvene. È a decisione hè stata presa. U nomu di u primu trolebus turcu seria "TOSUN".

ANNI PIENA

L'emergenza di u sistema di trasportu chjamatu "dolmuş" in Istanbul coincide cù circa 20 anni dopu chì i primi automobili sò stati purtati à a cità. U fattu chì i taxi, chì ghjunghjenu à mille in u 1927, eranu più caru ch'è l'altri veiculi di trasportu publicu, hà incitatu à certi imprenditori vigilanti à circà diverse suluzioni. Dopu à a crisa ecunomica in u 1929 è i prublemi sperimentati dopu, l'usu di taxi hè cascatu à quasi zero, è in settembre di u 1931, i passageri cuminciaru à esse trasportati per a prima volta cù 60 vitture trà "Karaköy-Beyoğlu" è "Eminönü-Taksim". per 10 centesimi ognunu.

Sti vitture, chì ùn sò micca classificate cum'è taxi è ùn sò micca cunsiderate cum'è autobus per via di a so capacità di menu di 8 persone, ùn anu micca prestu esse chjamatu da u publicu: "Dolmus".

Ùn era pocu prima chì una pruibizione hè stata imposta à i minibusi caricati per persona. A municipalità hà pruibitu à e vitture chì operanu in questu modu di mette in strada. L'applicazioni di i cummercianti di Dolmuscu à a municipalità per u travagliu hè stata rifiutata per via chì a cumpetizione sleale si ferà cù i veiculi è l'autobus privati ​​di a Cumpagnia di Tramway.

Dopu qualchì tempu, i minibuses cuminciaru à esse vistu novu in e strade di Istanbul. A municipalità hà finalmente datu u permessu à i minibus, chì cuminciaru à esse un mezzu di trasportu populari per via di u so trasportu di passageri più prezzu.

I vestiti uniformi sò stati distribuiti à i "Dolmus Stewards". Un vestitu di tela blu scuru, un pianu di tela bianca davanti à i cappelli, un segnu di trafficu cù frecce doppie, un badge di trafficu nantu à i so petti, è ogni steward era datu un numeru.

UN CLASSIC ISTANBUL: "LEYLANDS"

300 autobus acquistati da IETT da l'Inghilterra seranu purtati à Istanbul. I novi autobus, chì i finestri passanu i raghji di u sole, ma impediscenu u calore, piglianu 75-80 passageri. I 4 autobus mandati da u fronte sò usati cum'è veiculi di furmazione per i cunduttori. Ogni autobus costa 280 mila lire.

Unu di i rapporti di i media nantu à u sughjettu era u seguitu:

35 autobus di a marca "Leyland", acquistati da a Municipalità di Istanbul da l'Inghilterra, sò partuti per a Germania dopu avè statu quì per 1 ghjornu. L'autobus in a caravana, chì sò divisi in 4 gruppi è cumunicanu cù l'altri cù 4 transceiver devices, anu solu una persona chì parla a lingua trà i 45 cunduttori in a caravana senza perde l'altri, è u fattu chì tutta a caravana deve esse. seguitate u veìculu di punta per ùn perde a strada rende u viaghju ancu più difficiule. U fattu chì tutti i veiculi sò à "0" chilometri è sò in "break-in", è u fattu chì i mutori sò cunnessi à più di 50 chilometri à l'ora suscita preoccupazioni chì bloccherà completamente u trafficu per un tempu ( 13 ottobre 1968, Milliyet, p.3).

DA SPEDIZIONE A MINIBUS

Dapoi u 1908-1910, quandu i veiculi di trasportu cù roti di gomma sò stati vistuti per a prima volta in Istanbul, a ghjente di a cità hà cunnisciutu i nomi di taxi è automobili. L'autobus sò stati aghjuntu à a gamma in l'anni vinti è i minibus in l'anni 1930. In l'anni quaranta, un novu tipu s'unì à a gamma di veiculi di viaghju. Sti veiculi, chì sò più grande di i vitture è più chjuchi in grandezza è capacità di i minibus d'oghje, cuminciaru à esse cunnisciuti cum'è "snatchers" trà u publicu.

Ùn Venemu micca Da Siberia

È quì sò qualchi esempi di snapping news riflesse in i ghjurnali:

A riunione di l'Associu di l'Istanbul Small Bus and Captive Drivers ieri, hè statu dumandatu chì l'impositu di lussu sia abulitu. I cunduttori chì anu pigliatu a parolla à u cungressu anu dettu chì l'obbligazione di emissione di i biglietti era contru à elli. Hè statu infurmatu chì i pruprietarii di minibus 2, chì pretendenu chì solu 2 studienti è 960 citadini di u passaggiu deve esse ridotti, applicàranu à u Cunsigliu di Statu riguardu à sta questione. (17 d'aprile di u 1962, Milliyet)

In a dichjarazione fatta da l'Associazione Minibus d'Istanbul, i delegati anu dichjaratu chì "ùn venenu micca da a Siberia, cusì anu u dirittu di guidà in tutte e strade" è dumandò à a Cummissione Pruvinciale di Traffic per avè un rappresentante di minibus. Cume i discorsi s'incalzavanu, u Cummissariu di u Guvernu prisenti à u cungressu duvia intervene. (6 dicembre 1963, Milliyet)

VIAGGIU CU VAGONI TRAM ESTATE

Full "Tango" Air

L'Amministrazione ÜKHT hà operatu 401 vagoni, chì i numeri di a porta sò stati codificati cum'è numeri strani trà 419 è 10, cum'è vagoni aperti durante u periodu d'estate, per assicurà chì a ghjente puderia viaghjà più comodamente è più cunfortu durante i ghjorni d'estate di a cità. . Sti vitture diliziosi, senza vetru in i so finestri è cuparti di tende, sò stati soprannominati "Tango" trà a ghjente.

"CHAT" SALTA I CONTINENTI À I TRENI

"Sat" hè un tipu di barca à fondu pianu, a durata di quale hè trà una barca è una salapurya. Dapoi anni, e ferrovie tagliate da u Mari di Marmara trà Haydarpaşa è Sirkeci Stations sò state cumminate. A fundazione di a Stazione Sirkeci, a porta di Istanbul per l'Europa, hè stata posta l'11 di ferraghju 1888. L'architettu di u magnificu bastimentu di a stazione, chì fù messu in serviziu u 3 di nuvembre di u 1890, era l'architettu è l'ingegneru tedescu A. Jasmund. U statu di Sirkeci Station quandu era custruitu era magnificu. U mare ghjunghje sin'à i faldidi di l'edifiziu è falò in u mare in terrazze. U prublema di passà a linea di ferrovia per u giardinu di u Palazzu Topkapi, chì si estende à Sarayburnu, hà causatu longu discussioni, è cù u permessu di Sultan Abdulaziz, a linea ghjunse à Sirkeci. A stazione di Haydarpaşa hè stata custruita in u 1908 cum'è a stazione di partenza di a linea Ferrovia Istanbul-Baghdad, da a "Anatolian Bagdat Railway Company". A Stazione Ferroviaria di Haydarpaşa, chì hè stata cuminciata à esse custruita u 30 di maghju di u 1906 durante u regnu di Sultan Abdülhamid II, hè stata cumpletata è messa in serviziu u 19 d'aostu di u 1908. A stazione di Sirkeci era u puntu di partenza di tutte e ferrovie di u cuntinente europeu è a stazione di Haydarpaşa era u puntu di partenza di tutte e ferrovie di u cuntinente asiaticu. In questu casu, a pruvisione di trasportu intercontinentale di merci dipende da a traversata di u Mari di Marmara. Per u trasportu d'oltremare di vagoni, sò stati custruiti baracche; U trasportu si facia tirando i rimorchiatori, à volte in fila fiancu à fiancu è à volte in fila. Layters sò picculi barche portanti, barche d'acciaio solidu cù un fondu pianu. Layters sò generalmente usati per u trasportu di carichi trà a costa è a nave in i porti. I liners in u Portu di Istanbul eranu ancu spessu usati in u trasportu di vagoni di treni. I carru di Tram è i carri, chì sò stati cacciati fora di serviziu in u Latu Europeu da l'Amministrazione IETT in u 1961, sò stati purtati à u Latu Anatolianu cù liggeri. Dopu à u trasportu cù rafts, hè statu decisu di custruisce un battellu di trenu per u trasportu di i veiculi ferroviari. I moli di transizione à Haydarpaşa è Sirkeci sò stati custruiti per operare u battellu di treni. Da l'anni 1960, u transitu intercontinentale di i veiculi ferroviari principia à esse realizatu da i ferries.

U NOSTRE BUS MUNICIPAL STEER RIGHT

"... L'aghju lettu in i ghjurnali di novu. Taglianu i posti di u novu autobus purtatu da l'Amministrazione di Tramway cù una rasa. Li chjamanu « vandalisme » in lingua franca. Significa u travagliu di una tribù chì brusgia è distrugge tuttu. Siccomu ùn sapemu micca cumu si mette bè in l'autobus, pusonu gabbie di ferru in e piazze. Per ch’ognunu aspittà u so turnu è micca di cummattiri, mettenu a pulizza per fà a fila in i lochi d’attesa cullettivi. E, caru, avà ùn ponu mette un pulizzeru in capu d’ogni fermata d’autobus per ùn tagliate micca a pelle di i posti. Chì vergogna hè questu. Chì rudezza inghjusta è inutile hè questu. Ancu i pundits tolleranti, chì vedenu ancu l'assassiniu cum'è una scusa mitigante per a rabbia, ùn trovanu micca una scusa per questu attu bruttu.

À a mità di l'anni quaranta, quandu l'autobus di cità entra in a vita di a cità, 5 vitture sò stati acquistati da Svezia. Da l'esternu, sti vitture, chì ùn sò micca sfarente di l'altri autobus, avianu in realtà un ditagliu assai impurtante chì li distingue da l'altri simili : "U volante era à diritta". Duranti a Siconda Guerra Munniali, era assai difficiule di ottene autobus da l'Europa, era quasi impussibule. Siccomu l'Amministrazione ùn hà micca avutu u lussu di ricusà sta alternativa quandu faceva cun una opzione di consegna adatta, 1945 di i mudelli Scania-Vabis Bulldog-41 offerti à IETT in u 5 è fabbricati cù u volante à a diritta, sò stati acquistati è purtati à Istanbul. I veiculi sò stati dati numeri di flotta in numeri pari da 24 à 28. Prima di tuttu, Scania di a manu dritta, chì sò stati operati nantu à e linee di a costa di u Bosforu, induve u trafficu hè relativamente còmode, sò stati ancu dati à e linee internu di a cità cù u tempu. Ancu s'è e difficultà di utilizà i veiculi contr'à a direzzione di u flussu di u trafficu hà causatu certi accidenti minori, per furtuna, ùn anu micca causatu prublemi maiò. In più di i camioni fatti da l'Amministrazione, autobus novi cù un novu disignu senza nasu è un arredamentu interiore eleganti offrenu servizii di trasportu à i standard europei. Tuttavia, i battelli di Sehirhatları anu prestu à piglià a so parte di l'attacchi vandalisti chì sò spessu accaduti à i so divani è sò stati perpetrati da alcuni passageri ignoranti. U primu ghjornu di l'espedizione, i sedi di coghju sò stati danucati cù una rasa. 5 autobus cù u cunduttore à diritta sirvutu per quattru anni è mezu, soprattuttu nantu à i longhi navette longu à a costa di u Bosforu. Tuttavia, in l'ultimi ghjorni di l'anni 1940, secondu una decisione presa da u Şehremaneti, u volante di tutti i veiculi mutore, cum'è autobus, vitture è camioni, chì i quartieri di i cunduttori eranu à a diritta, anu da esse spustatu à manca. Allora, cinque autobus di a municipalità di Scania, cù i volanti à a diritta, sò stati cacciati da a flotta da IETT, postu chì l'intervenzione à u driveline causaria una grande spesa è ùn pudia esse sicuru chì l'efficienza desiderata puderia esse ottenuta.

TOUR HELICOPTERS

Elicotteri di trasportu di l'omu, chì anu fattu u so nome in u 1907 per a prima volta in a storia di l'aviazione mundiale, hà dimustratu un grande sviluppu in u 1942 è un prugressu tecnicu significativu hè statu fattu basatu annantu à u mudellu R-4, chì incarna a logica di travagliu di l'oghje. elicotteri. Un elicotteru hè statu introduttu à u publicu per a prima volta in Istanbul u 7 di maghju di u 1950, è un volu di dimostrazione hè statu fattu in Taksim. In a cunferenza di stampa tenuta, una spiegazione detallata hè stata data per l'helicopteri chì anu dumandatu esse acquistatu soprattuttu per u PTT è l'urganizazione di a lotta contru a malaria. Hè statu infurmatu chì u mail di l'aviò 112:4000 chì arriva da Ankara à Istanbul serà distribuitu da l'helicopteru, chì hà una velocità massima di 12 chilometri, pò risaltà finu à 15 metri, cunsuma 350 à 13 galloni di benzina per ora. , è pò viaghjà 00 chilometri cù a benzina chì piglia una volta, cum'è una sperienza. Dopu à a riunione, à 16:30, i voli di dimostrazione sò stati fatti in l'area daretu à a Radio House, induve i ghjurnalisti sò stati ancu purtati, è i pacchetti postali pigliati da l'aviò chì sbarcò à l'aeroportu di Yeşilköy sò stati abbandunati da l'aria à l'area designata in Sirkeci, è a prima distribuzione di mail hè stata realizata in elicottero. Cum'è parte di l'Esposizione di Istanbul tenuta in u 1952, l'Isule, KadıköyHè statu dichjaratu in a stampa chì i voli in elicotteri seranu urganizati per u trasportu di passageri trà diversi distretti cum'è Beyazıt è a zona di mostra.

In u 1955, l'esperimentu hà iniziatu per mette l'helicopteri, chì sò stati utilizati solu per i servizii militari è i travaglii equivalenti, sottu à l'ordine di "prutezzione passiva" per scopi civili da avà. Hè statu infurmatu chì se l'esperienze sò pusitivi, l'helicopteri seranu ancu utilizati per a prutezzione passiva.

In u 1962, ancu s'ellu era annunziatu da a Municipalità di Istanbul chì i voli in elicotteri seranu urganizati trà Taksim è Adalar, Yalova è Yeşilköy per esse una alternativa à u trafficu terrestre crescente, sta idea ùn pudia esse messa in pratica.

Da u 24 di lugliu di u 1990, i voli in elicotteru programati cuminciaru à esse urganizati da una cumpagnia privata trà Istanbul-Bursa è Istanbul-Bodrum sottu u nome di "Flying Bus". Dui di i 24 elicotteri, ognuna di quali pò purtà 4 persone, anu cuminciatu à viaghjà pianificatu in u celu di Istanbul dopu un pocu tempu. Partendu da a marina d'Ataköy, i veiculi chì anu visitatu a cità per una meza ora anu attiratu assai attenzione. Tuttavia, i voli sò stati annullati dopu un pocu tempu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*