U naufragiu di Yenikapı 12 torna à a vita

U naufragiu di Yenikapı 12 torna à a vita: A replica di a barca affundata chjamata "Yenikapı 12", chì hè stata trovata durante i scavi archeologichi realizati in u scopu di i prughjetti di Marmaray è di metro in Istanbul, hè destinata à esse lanciata l'annu prossimu. .

A barca chjamata "Yenikapı 37", chì hè trà i 12 artefatti cunsiderati "a più grande cullizzioni di navi affundate in u mondu" è scuperte durante i scavi archeologichi realizati in u scopu di i prughjetti di Marmaray è di metro in Istanbul, tornanu à a vita cù u cumpiimentu di a so replica.

A replica di a barca di 9,64 metri di lunghezza è 2,60 metri di larghezza, chì si pensa chì appartene à u Medievu, hè destinata à esse lanciata l'annu prossimu.

Facultà di Lettere di l'Università di Istanbul (IU), Dipartimentu di Conservazione di Resti Culturali Subacquei è IU Yenikapi Shipwrecks Project Head Assoc. Dr. In a so dichjarazione, Ufuk Kocabaş hà ricurdatu chì 2004 resti di barche è navi di legnu sò stati truvati, cù millaie d'artefatti, durante l'scavi iniziati in Yenikapı in u 37.

Dichjarà chì e barche custruite trà u V è u X seculu dC sò cunsiderate "a più grande cullizzioni di navi affundate in u mondu", Kocabaş hà dettu chì i naufragi di Yenikapı, chì cuntenenu a tecnulugia di un periodu pocu cunnisciutu è si trovanu in massa, sò sopravvissuti à stu ghjornu in una cundizione assai solida.

Kocabaş hà spartutu l'infurmazioni chì in u scopu di u prugettu iniziatu in u quadru di l'Unione Europea, u Programma di Cooperazione Transfrontaliera ENPI in u Bacinu di u Mar Neru, una replica di a barca affondata numeru 12 in Yenikapı serà custruita in e so dimensioni originali.

Kocabaş hà dettu:

"Custruiremu una replica di Yenikapı 12 cù u budgetu furnitu da stu prughjettu. Una indennità di 55 mila euro hè stata furnita da u prughjettu di l'UE. Avemu pianificatu di preparà un documentariu è di creà un archiviu vedendu u prucessu di produzzione da u principiu à a fine. Una volta finita, a replica serà lanciata in u 2016 è "Yenikapı 12" cuntinuerà a so vita infinita in mare cù un scopu sfarente, dendu à i visitatori di u museu una magnifica sperienza di navigazione nantu à una barca medievale. A ricustruzzione di a nave attirà l'attenzione à a ricca cultura marittima di a cità è furnisce l'uppurtunità di tistimunià tradizioni marittime millenarie. I preparativi preliminari sò stati cumpletati, faremu a custruzzione in un cantiere navale.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*